2010-10-04, 15:51
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutger MacLean
Finns det nått tillfälle då hovet faktiskt kommenterar några frågor??

.

Jag fick i alla fall svar på mitt mail.
Citera
2010-10-04, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag fick i alla fall svar på mitt mail.

Du är ju för rolig. Har du mailat knugahuset. Kan tänka mig vilket formellt och intetsägande svar du fick.
Citera
2010-10-04, 17:26
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemoster
Du är ju för rolig. Har du mailat knugahuset. Kan tänka mig vilket formellt och intetsägande svar du fick.

Eeehhhh. Du har svaret jag fick ett par tre postningar tidigare.
Citera
2010-10-04, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Eeehhhh. Du har svaret jag fick ett par tre postningar tidigare.

Sorry, ska kolla. Är ju inte inne och lusläser varje dag.
Citera
2010-10-04, 22:32
Medlem
cinnamonbuns avatar
Såg för några timmar en bil som körde genom Göteborg som var misstänkt likt kungens ferrari. Bredvid var en bil som såg ut ungefär som den som säpo körde häromdagen vid 'fortkörningen', och bakom låg en polis-piketbuss. Allt gick lite snabbt så jag hann inte se så noga om den ensamme mannen i bilen var kungen men jag blev lite nyfiken efteråt. Såg på schemat att han var i Oslo igår, och tänkte att han kanske kör tillbaka till Stockholm förbi götet.

Nån som vet?
Citera
2010-10-04, 23:21
Medlem
Adjudants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbun
Såg för några timmar en bil som körde genom Göteborg som var misstänkt likt kungens ferrari. Bredvid var en bil som såg ut ungefär som den som säpo körde häromdagen vid 'fortkörningen', och bakom låg en polis-piketbuss. Allt gick lite snabbt så jag hann inte se så noga om den ensamme mannen i bilen var kungen men jag blev lite nyfiken efteråt. Såg på schemat att han var i Oslo igår, och tänkte att han kanske kör tillbaka till Stockholm förbi götet.

Nån som vet?

Låter som om det var Knugens "sällskap". Var Ferrarin blå? Då är det ännu mera sannolikt.
Citera
2010-10-05, 00:19
Medlem
cinnamonbuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjudant
Låter som om det var Knugens "sällskap". Var Ferrarin blå? Då är det ännu mera sannolikt.

Den var antingen mörkblå eller svart. Det hade börjat skymma så jag fick inte så detaljerad bild av det hela då det kom massa andra bilar ivägen så att jag inte kunde se mer.. Det var utanför nya gamla ullevi btw. Och han körde mot nya ullevi, alltså det gamla, som stått ett tag. Hmm.
Citera
2010-10-05, 12:23
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Nu pågår funderingarna om vad Knugen tar upp i sitt tal. Om SD ska vara med eller inte, om vad han i så fall ska prata om i stället.

Nu är det förstås inte Knugen som pratar, annat än rent fysiskt. Här har vi alltså ytterligare ett problem med den här konstitutionella monarkin. Det pratas om Knugen fast alla vet att han egentligen är en idiot, halvt analfabet, inte har någon koll på politiken, och absolut inte får ha någon åsikt om SD. I stället har vi de anonyma riktiga makthavarna bakom som använder Knugen som verktyg. Så som det i och för sig fungerat ända sen arvsmonarki infördes.

Så vilka är det som skriver Knugens tal?
Citera
2010-10-14, 18:21
Medlem
Kungen kallar samman sitt nätverk för älgjakten i Bergslagsskogarna Prins Carl Philip kommer och kungen själv förstås. Prins Daniel och Victoria däremot har andra plikter. Hemlighetsmakeriet är stort inför den kungliga älgjakten. Ett är dock säkert. I den tjugo man starka truppen som intar Bergslagens skogar den 22 oktober finns som vanligt friherrar, grevar och toppchefer. Finns det någon här på FB som är inbjuden?
Citera
2010-10-15, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Kungen kallar samman sitt nätverk för älgjakten i Bergslagsskogarna Prins Carl Philip kommer och kungen själv förstås. Prins Daniel och Victoria däremot har andra plikter. Hemlighetsmakeriet är stort inför den kungliga älgjakten. Ett är dock säkert. I den tjugo man starka truppen som intar Bergslagens skogar den 22 oktober finns som vanligt friherrar, grevar och toppchefer. Finns det någon här på FB som är inbjuden?

Ska väl möjligen vara någon i drevkedjan då...

.
Citera
2010-10-15, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
Ska väl möjligen vara någon i drevkedjan då...

.

Ja det fanns tydligen färre älgar i år, men kungen har nog inget emot att skjuta några drevkarlar om det skulle vara ont om älg.
Citera
2010-10-15, 09:25
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Ja det fanns tydligen färre älgar i år, men kungen har nog inget emot att skjuta några drevkarlar om det skulle vara ont om älg.
De får väl i värsta fall dra upp till Skansen och knäppa några där. Inte drevkarlar utan älgar.
Senast redigerad av fredrikdenstore 2010-10-15 kl. 09:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in