Citat:
Ursprungligen postat av BlankningsMaja
Nej, Kungen har inte på något sätt alls bekräftat innehållet i boken. Icke redovisad information är heller ingen information. Om det inte finns någon information finns det ingen osminkad sanning. Det är önsketänkande att det skall finns en förödande sådan väntande.
Att förneka att han indirekt bekräftat vissa saker är ändå rätt naivt, det tycker t.om jag
Eftersom mitt förra inlägg drunknade in Kurtisan-kapitlena (tack för dom föresten) så postar jag om det:
"Facinerande att se vilken enorm trovärdighet Expressen och Aftonbladet verkar ha hos vissa nu.
"Expressen skrev så, så då måste det vara sant" - typ.
Tror jag kungen har haft älskarinnor ? Japp, det tror jag. Om det är Henemark så får man ge henne cred, för med tanke på hur hennes situation sett ut så hade hon kunnat gjort sig en bra slant genom en kiss & tell. Men det kanske kommer, eller så är det inte hon.
Anser jag kungens vänner vara mindre ärliga i deras förnekelse ? Japp, och det är i så fall bara att gratulera kungen, han har lojala vänner och finns det någon härinne som inte skulle vilja ha det om skitstormen bryter ut ?
Anser jag boken vara skräp ? Japp igen, av högsta klass. Om författarna kunna verifiera sina påstående med konkreta bevis så skulle min åsikt vara av annan åsikt. Jag kommer dock aldrig tycka det är ok att skriva om folks privata sexliv så länge inget brott begås. Bevis eller ej.
Påståendet däremot att Säpo idkat brottslig verksamhet för att komma över "delikata" bilder är ju däremot sensationellt. Kan ni ens föreställa er vilka rubriker det skulle orsaka om bevis för denna verksamhet presenterades. Det skulle få försäljningen att gå skyhögt i taket och till och med de seriösare tidningarna som DN & SvD skulle få torrorgasmer av en sådan historia.
Men likväl får vi inga bevis/fakta presenterade för oss.
Som någon sa innan, boken är en FB-tråd fast i bokformat.
Det förvrängs och skarvas rätt duktigt. Nu är unga sköra kvinnor, drabbade av prostitution och porrindustrin, som grovt utnyttjats av dessa maktens herrar. För det har ju den fläckfria jugoslaven sagt, och då måste det ju vara sant.
Man tar lite av sanningen, vräker till med overifierade andrahandsuppgifter, skriver en bok, och drar in storkovan. mm, det är seriöst värre.
Aftonbladet & Littorin som sagt.
Kommer det en bok där all fakta presenteras och källhänvising sker så är det en sak, det skulle t.om jag tycka vara intressant, för jag anser inte att Säpo skall idka inbrott å kungen vägnar, vilket borde vara en mer intressant historia, kan man tycka.
För det kan väl aldrig vara så att man inte kan presentera komnkreta bevis på detta ? "
Det verkar som ingen härinne är nyfikna på Säpo-spåret, varför ?