2010-11-05, 21:05
Medlem
Giant Squids avatar
Läste en gammal ExP artikel från -07, den har säkert förekommit i tråden tidigare men känns rätt aktuell i nutid.
http://www.expressen.se/nyheter/1.136532/har-festar-kungen-med-grabbarna
Citat:
Vi ser honom i korrekt kostym och under ordnade former, leende och lyssnande.
Men på fritiden blir Carl Gustaf en annan kung festkungen

Det finns vänner som han borde umgås med, de som inte har behov av kunglig glans och som Silvia också tycker om. Dom borde han lyssna på, men han umgås gärna med festgänget i stället. Det ogillar Silvia väldigt mycket, säger en källa med god insyn i hovet. De här killarna är inga änglar, säger en närstående person.

Grabbkvällarna sker antingen i olika lägenheter runt om i Stockholm eller på båtar ute i skärgården.

På de här festerna får inga fruar vara med, jag tror inte att det är någon fru med stolthet som vill det heller, säger en person med god insyn.

Lagom till desserten och konjaken anländer de inbjudna kvinnorna.
Citera
2010-11-05, 21:09
Medlem
Bystskuggas avatar
Det finns också en stark möjlighet att La Camilla inte vill bli känd som kvinnan som sänkte Svenska kungahuset. Det skulle tala för att hon inte kommer att sjunga ut för pengar. Vi får avvakta och se.
Citera
2010-11-05, 21:11
Medlem
Kungen anförande på presskonferensen bekräftar att det han förstått av tidningarnas rubriker stämmer, och att han har diskuterat detta med sin fru och att de vänder ett nytt blad och ser framåt. Drottningen måste helt enkelt vara utrustad med en ängels tålamod. För vad som också framkommer om den bok som gett upphov till detta är att författarna tagit bort mängder med detaljerad information om vad som har hänt, var och när. Med andra ord så finns det anledning att förmoda att folk skulle bli långt mer upprörda om de fick höra den osminkade sanningen.
Citera
2010-11-05, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Läste en gammal ExP artikel från -07, den har säkert förekommit i tråden tidigare men känns rätt aktuell i nutid.
http://www.expressen.se/nyheter/1.136532/har-festar-kungen-med-grabbarna

Vilken grund finns det för att källan eller personen har en god insyn? Trams. Grunden för artikeln och boken faller vid enkel granskning. Det är frågan om fiktion.
Citera
2010-11-05, 21:14
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
I så fall tror jag att hon hade dementerat. Knugen hade väl velat få valuta för pengen om han skulle betala.

Hon kanske inte fått pengar ännu, väntar väl på att Christer ska ringa.

"Sångerskan påstår att hon varit i kontakt med en advokat - men avslöjar inte vem."
http://www.expressen.se/nyheter/1.2201659/camilla-henemark-det-dar-ar-historia

Varför vill hon inte avslöja advokatens namn ?
Är det någon utav Lettströms connections ?

"På hösten hade hon fått hon ett samtal från Gustafsson som sagt att hon skulle passa sig för att prata med journalister och uppmanat henne att ringa Anders Lettström om någon från media hörde av sig. Han skulle i så fall ordna med en advokat som skulle ta hand om saken"
https://www.flashback.org/sp26645855
Citera
2010-11-05, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ojojojo arbetar du på Se & Hör eller?
Totalt ointressant
DET VORE ENKELT...DET ÄR I MITT TYCKE, ETT SLASK MAGASIN...mitt svar är: NO WAY!!!
Citera
2010-11-05, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hon kanske inte fått pengar ännu, väntar väl på att Christer ska ringa.

"Sångerskan påstår att hon varit i kontakt med en advokat - men avslöjar inte vem."
http://www.expressen.se/nyheter/1.2201659/camilla-henemark-det-dar-ar-historia

Varför vill hon inte avslöja advokatens namn ?
Är det någon utav Lettströms connections ?

"På hösten hade hon fått hon ett samtal från Gustafsson som sagt att hon skulle passa sig för att prata med journalister och uppmanat henne att ringa Anders Lettström om någon från media hörde av sig. Han skulle i så fall ordna med en advokat som skulle ta hand om saken"
https://www.flashback.org/sp26645855

Ja, såg också det och gjorde samma koppling.
Citera
2010-11-05, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Kungen anförande på presskonferensen bekräftar att det han förstått av tidningarnas rubriker stämmer, och att han har diskuterat detta med sin fru och att de vänder ett nytt blad och ser framåt. Drottningen måste helt enkelt vara utrustad med en ängels tålamod. För vad som också framkommer om den bok som gett upphov till detta är att författarna tagit bort mängder med detaljerad information om vad som har hänt, var och när. Med andra ord så finns det anledning att förmoda att folk skulle bli långt mer upprörda om de fick höra den osminkade sanningen.

Nej, Kungen har inte på något sätt alls bekräftat innehållet i boken. Icke redovisad information är heller ingen information. Om det inte finns någon information finns det ingen osminkad sanning. Det är önsketänkande att det skall finns en förödande sådan väntande.
Citera
2010-11-05, 21:17
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Det finns också en stark möjlighet att La Camilla inte vill bli känd som kvinnan som sänkte Svenska kungahuset. Det skulle tala för att hon inte kommer att sjunga ut för pengar. Vi får avvakta och se.

Ha!!! Hon gör vad som helst för pengar bara dom är stora nog! Ha!
Citera
2010-11-05, 21:24
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Nåja, drottningens har sannolikt inte varit ovetande om någonting om hon ens brytt sig. De har haft separerade sovrum i årtionden. Redan på 80-talet sades det att BÅDE kungen och drottningen skötte sina sexuella aktiviteter var på sitt håll, i fullt samförstånd.

Äktenskapet sköts som det företag det är, Silvia bryter självfallet inte ihop för denna boks utgivning.
Citera
2010-11-05, 21:25
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlankningsMaja
Nej, Kungen har inte på något sätt alls bekräftat innehållet i boken. Icke redovisad information är heller ingen information. Om det inte finns någon information finns det ingen osminkad sanning. Det är önsketänkande att det skall finns en förödande sådan väntande.

Att förneka att han indirekt bekräftat vissa saker är ändå rätt naivt, det tycker t.om jag

Eftersom mitt förra inlägg drunknade in Kurtisan-kapitlena (tack för dom föresten) så postar jag om det:

"Facinerande att se vilken enorm trovärdighet Expressen och Aftonbladet verkar ha hos vissa nu.
"Expressen skrev så, så då måste det vara sant" - typ.

Tror jag kungen har haft älskarinnor ? Japp, det tror jag. Om det är Henemark så får man ge henne cred, för med tanke på hur hennes situation sett ut så hade hon kunnat gjort sig en bra slant genom en kiss & tell. Men det kanske kommer, eller så är det inte hon.

Anser jag kungens vänner vara mindre ärliga i deras förnekelse ? Japp, och det är i så fall bara att gratulera kungen, han har lojala vänner och finns det någon härinne som inte skulle vilja ha det om skitstormen bryter ut ?

Anser jag boken vara skräp ? Japp igen, av högsta klass. Om författarna kunna verifiera sina påstående med konkreta bevis så skulle min åsikt vara av annan åsikt. Jag kommer dock aldrig tycka det är ok att skriva om folks privata sexliv så länge inget brott begås. Bevis eller ej.

Påståendet däremot att Säpo idkat brottslig verksamhet för att komma över "delikata" bilder är ju däremot sensationellt. Kan ni ens föreställa er vilka rubriker det skulle orsaka om bevis för denna verksamhet presenterades. Det skulle få försäljningen att gå skyhögt i taket och till och med de seriösare tidningarna som DN & SvD skulle få torrorgasmer av en sådan historia.
Men likväl får vi inga bevis/fakta presenterade för oss.

Som någon sa innan, boken är en FB-tråd fast i bokformat.

Det förvrängs och skarvas rätt duktigt. Nu är unga sköra kvinnor, drabbade av prostitution och porrindustrin, som grovt utnyttjats av dessa maktens herrar. För det har ju den fläckfria jugoslaven sagt, och då måste det ju vara sant.

Man tar lite av sanningen, vräker till med overifierade andrahandsuppgifter, skriver en bok, och drar in storkovan. mm, det är seriöst värre.
Aftonbladet & Littorin som sagt.

Kommer det en bok där all fakta presenteras och källhänvising sker så är det en sak, det skulle t.om jag tycka vara intressant, för jag anser inte att Säpo skall idka inbrott å kungen vägnar, vilket borde vara en mer intressant historia, kan man tycka.
För det kan väl aldrig vara så att man inte kan presentera komnkreta bevis på detta ? "

Det verkar som ingen härinne är nyfikna på Säpo-spåret, varför ?
Citera
2010-11-05, 21:25
Medlem
Kungen var tydligen på ett strålande humör när han firade sin bäste vän Anders Lettströms 60-årsdag på Oscarsteatern. Både kungen och drottningen drog på smilbanden mest hela kvällen och kungen höll ett kul tal och mixade en föryngringsdryck till sin polare! En stor mackapär baxades upp på scenen och kungen grejade och fixade samtidigt som han skämtade om Lettströms åldersnoja och alla vitaminer han proppar i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in