Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Redan i år så kommer vi att få höra att Victoria är gravid, även om hon kanske inte är det just nu. Men beskedet betyder att nästa tronarvinge är på väg, ställda inför den sortens fakta så tappar de rojalistiska sitt lilla försprång. Alltfler anser säkerligen att det räcker nu. jälvklart påverkas allmänheten av det faktum att skattebetalarna betalar över 250 miljoner årligen i apanage till kungen och resten av familjen. De måste bo i slott, och inte ens bröllop inom familjen betalar de själva. Men värst av allt är sannolikt att det kommer nya prinsar och prinsessor, barn som ska växa upp helt skyddade från samhället i övrigt och som aldrig någonsin behöver skaffa sig ett arbete. De kommer endast umgås med andra små överklassknoddar, människor ur samma grupp som kungabarnen umgås med idag. När Victoria var på möhippa så hölls den i Hennes & Maurits-miljardärens lyxvilla, en fest omgiven av poliser betalda av skattemedel. För tio år sedan så ville åttiofem procent av medborgarna behålla monarkin, i de senaste undersökningarna har antalet sjunkit till femtioåtta procent. Samtidigt så har Victoria och Daniel väntat länge på att gifta sig, man behöver inte vara raketforskare för att inse att de har planer på att befolka Haga slott med jollrande småttingar. Det är en i högsta grad åldersadekvat önskan för ett par i deras ålder.
Käften! Kroppsbyggaren Ockelbo-Bobbo för president säger jag bara!

Gillar verkligen tv-intervjun där han starkt påpekar att njurproblemet inte är ärftligt. Även om Ockelbo-Bobbo inte fattar det själv så skrattar många andra åt hans funktion som avelstjur åt den knugliga familjen!

Tycker också att det verkar som om hans glasögon består av fönsterglas och inte korrigeringsglas. Är brillorna en modeaccessoar för att se mer intellektuell ut?
Sedan så tror jag att du har fel när du skriver att apanaget är 250 miljoner och att det går till alla i familjen. Som jag minns det är apanaget mindre och tillfaller enbart kungen och han fördelar det hur han vill. Eller minns jag fel? Dessutom blir ju inte antalet verklighetsfrånvända prinsar och prinsessor fler direkt. Ciggens och Gaffelns ungar kommer nog bli lite mer jordnära, särskilt om Gaffeln skaffar barn med Utviket. Samma sak med Ciggens ungar, visst morsan deras kommer vara en plastikopererad lat kedjerökande manslukerska men man får väl anta att uppväxten inte blir lika verklighetsfrånvänd som en tronarvinges? Ungefär som att prinsessan Christina (fru Magnusson) och de andra syskonen till Knugens barn antagligen är mer jordnära (för att vara överklassungar).
Har du skrivit den där texten själv förresten? Av formuleringarna att döma så har någon mer begåvad än du själv skrivit den.