2010-11-04, 17:31
Medlem
Vad jag tycker är intressant att hur knugen än gör så kommer han att framstå som skyldig. Om hovet bestämmer sig för att stämma bokförlaget, så har de anonyma kvinnorna lovat att vittna och gör de det ger de ett ansikte åt karaktärerna i boken och om hovet inte lämnar in em stämningsansökan tolkar jag det som att de inte vill att vittnena ska träda fram och berätta allt p.g.a. att knugen inte har rent mjöl i påsen. Guilty as charged, säger jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Tack för det!

Intressant att se hur snabbt fjädrar blit till hönor i denna tråd

Vanlig klubb blir till svartklubb.

Nån gång ibland blir "varje måndag"

Vanligt damsällskap blir groupies blir horor.

Normalt vänsterprasslande blir trekant blir orgie.

Markovich verkade rätt slut i huvudet, därför otydlig och missuppfattade frågor.

Aquavit var en välrenommerad restaurang. I källaren drev Markovich svartklubb, Club Power. Gubbtolvan med Noppe Lewenhaupt, Anders Lennström mfl hade permanent bokning varje måndag. Ibland tog M. dit strippor från klubbarna som jugoslaviska kriminella drev.
Citera
Avslutad
Han försäger sig nästan ju, "- Det här är något har, som jag förstått enligt boken och den information jag fått, som hänt långt tillbaka i tiden."

Boken beställdes precis, jag tolkar att mycket av skiten är sann nu.
Citera
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jag köpte två exemplar. Man vet ju aldrig.

Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det är väl idioter som betalar för den här sortens smörja

haha
Citera
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enannanamanda
Det är ju snarast tragiskt att i princip inga vettiga människor i kretsarna runt hovet brytt sig om eller idats stötta C-G utan lämnat den inte alltför smarte monarken i händerna på div noppar, poppar, pluppar och ajar som påfallande ofta är sina anrika/stenrika familjers svarta får! Det som började som en charmig ungkarlsprins häftiga nöjesliv har ju blivit alltmer patetiskt allteftersom åren gått och det till slut bara återstår ett gäng utfestade fån, sjuttioåriga tonårsgrabbar! Det är tragiskt! Olle Westling verkar vara en rejäl familjefar med bakgrund i socialt arbete, han kanske kan bli bonuspappa åt C-G, och C -P oxå - verkar behövas
...
Som vanligt har du mycket intressanta idéer som jag skulle vilja se utvecklade en del. Nu har jag inte läst boken än, men en vidare kartläggning av Knugens umgänge vore naturligtvis intressant att läsa.
Citera
2010-11-04, 17:35
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Tack för det!

Intressant att se hur snabbt fjädrar blit till hönor i denna tråd

Vanlig klubb blir till svartklubb.

Nån gång ibland blir "varje måndag"

Vanligt damsällskap blir groupies blir horor.

Normalt vänsterprasslande blir trekant blir orgie.

Ska vi vara petiga har Kungens vänner TOTALDEMENTERAT att överhuvudtaget satt sin fot på den restaurangen. Det är en annan sorts dementi än att "ja, vi var där någon gång men allt var oskyldigt". Att dementera på det viset är någonting helt annat. Nu ligger bollen hos författarna. Bevisbördan ligger nämligen där.
Citera
2010-11-04, 17:37
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artwood
Markovich verkade rätt slut i huvudet, därför otydlig och missuppfattade frågor.

Aquavit var en välrenommerad restaurang. I källaren drev Markovich svartklubb, Club Power. Gubbtolvan med Noppe Lewenhaupt, Anders Lennström mfl hade permanent bokning varje måndag. Ibland tog M. dit strippor från klubbarna som jugoslaviska kriminella drev.

Nu sa han att klubben var vit i inslaget i tv igår
NU ska vi inte sväva ut i något annat
Då ber vi om fakta kollar klubben runt årtalet det rör sig om och tar fram bokslut osv

Markovich hade inte kolla på årtalen ens så vad fan vet han ,men han vet nog fan om han drev den svart vid det tillfället eller om det var en svart klubb
Högt osannolikt , med det gänget Noppe och co !!!!!

Sen finns det ingen mer än Markovichs fylle knarkaren som säger att personerna varit på den klubben ....

Även vännerna i den innersta kretsen anklagas för kvinnoaffärer, umgänge med strippor och svartklubbsbesök.
– Det här är grovt förtal. Vi är förkrossade, och kungen själv är naturligtvis väldigt ledsen, säger vännen Anders Lettström, 62.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8062840.ab
Senast redigerad av MrsMagoo 2010-11-04 kl. 17:42.
Citera
2010-11-04, 17:38
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artwood

"Permanent bokning varje måndag". OK. Men hur ofta var kungen med?

Satt de i den vita delen av restaurangen eller den svarta? Om dom satt i den svarta delen - var dom ensamma där eller fanns det fler gäster?

Om det nu var strippor med - var kungen med vid något av dessa tillfällen?

Hur då "svartklubb" i källaren? Redovisade dom inte intäkterna där, eller vad var det som gjorde den svart?

Edit: Och enligt Mayito (några inlägg här ovan) så har kungen och hans vänner totaldementerat att de har varit där.

Det här känns rätt mjukt...
Citera
2010-11-04, 17:40
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canucks
Det lustiga är ju att pressträffen egentligen rör jakten, men man undrar ju om inte journalisterna kommer koncentrera sig till 99.9% på boken.

Edit: Någon som hunnit läsa, eller köpt boken?

Det är mycket intressant att Hovet kommenterar skvallret. Det började väl med att Jokern dementerade att hon led av Alzheimers. Det hela var ju helt meningslöst. Hon somnade för att litteraturpristagaren var tråkig, och jag tror inte heller att hon var den enda som somnade under den tillställningen.

En riktig dementi på alzeimersryktet hade ju varit att strunta i det, och visa att hon är fullt frisk under 2010. Nu gjorde de bort sig riktigt ordentligt och öppnade för att vara tvungen att dementera all möjlig skit.

Senast nu alltså en skandalbok. Kungen tycker att det där hände för så länge sedan, att det borde vara glömt och förlåtet. Jo, han sa så faktiskt!
Citera
2010-11-04, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snaggaren
Billy Butt och Mille har ungefär samma trovärdighet. Det vill säga: Ingen överhuvudtaget.

Det är också rätt uppenbart att Lewenhaupt och Lennström ljuger i tidningar och Kvällsöppet.
Citera
2010-11-04, 17:47
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Du måste väl ändå hålla med om att Silvia var snygg back in the day?

http://cdnstatic.expressen.se/polopoly/bilder/2009/02/24/1.1477905TS1278269645969_slot100slotWide75ArticleF ull.jpg

På 70-talet var Jokern riktigt snygg. Sen var det något som inte riktigt gick som det borde. Hon kanske försökte konkurrera med Knugens yngre frillor, vilket naturligtvis inte kan fungera i längden. Hon skulle ha varit en snygg sextioåring nu ifall hon hade sprungit så mycket på klinikerna.

Om någon kan gräva fram någon bild på henne från 2008, eller något sådant så tror det är, så framstår det mest misslyckade ingreppet som tydligast. Det var då hon fick öknamnet Jokern från vad jag tror flera källor.
Citera
2010-11-04, 17:49
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Majestätsbrott är väl avskaffat sedan mycket länge!
Ja, mitt fel. Det jag är ute efter är väl "högmålsbrott". Har för mig att man var inne att åtala spolingen som tårtade kungen för detta, men det blev visst något annat till slut - ofredande eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in