2010-04-19, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Tjugo lakan i timmen tycker jag är en hyfsad inkomst, särskilt när det inkluderar nötande av limousinsäte på väg till Örebro, eller om det kanske var Arboga.

Han kanske borde bli chef för Volvo.
Citera
2010-04-19, 15:36
Medlem
Astenikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Oscar II var en hejare på porr.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/hermanlindqvist/article6526566.ab
Oscars II porrsamling borde omedelbart ställas ut på museum! Det skulle bli en fin kunglig utställning på t.ex. Solliden, som kungen kunde inviga, i enlighet med sitt valspråk "För Sverige -- i tiden".

Kungahusets samlingar utgör en del av Sveriges kulturarv. De bör göras tillgängliga för folket i sin helhet.
Senast redigerad av Asteniker 2010-04-19 kl. 15:42.
Citera
2010-04-19, 18:31
Medlem
MissTeheran2009s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcv
Vilket cigarrettmärke föredrar vår Kung.

Om man får tro på uppgiften att vår Kung är rökare, så undrar jag vilket märke han väljer. Enligt alla rykten så lär det vara cigarretter som han tycker bäst om. Eller är det så att han gillar tobak i alla dess former ? Skulle vara festligt att se kungen i något reportage spotta ut en prilla snus vid ett olämpligt tillfälle. Finns det någon Hovleverantör av tobak ?

Att kungen åtminstone tidigare har rökt är ingen tvekan då det blivit förevigat av den eminenta Herr Gert Fylking http://www.youtube.com/watch?v=tw35FuHrE_4&feature=related
Citera
2010-04-19, 19:19
Medlem
Rutger MacLeans avatar
Lite knuglig kör-reflektion:

http://www.svenskbladet.se/stockholm/index.php?alias=medeltida_lag_sakrar_majestaternas _resande.html

"- Det finns faktiskt en bestämmelse som säkrar kungahuset och adelns rätt att köra häst och vagn på platser där vanligt folk icke får köra vagn, och i modern tid tolkar vi detta som motordrivna fordon. Detta är för att de ska slippa behöva umgås med den dyngstinkande pöbeln."

Med den möjligheten så förstår jag att de både kör ock parkerar som galningar.

.
Citera
2010-04-19, 22:05
Medlem
dandifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutger MacLean
Lite knuglig kör-reflektion:

http://www.svenskbladet.se/stockholm/index.php?alias=medeltida_lag_sakrar_majestaternas _resande.html

"- Det finns faktiskt en bestämmelse som säkrar kungahuset och adelns rätt att köra häst och vagn på platser där vanligt folk icke får köra vagn, och i modern tid tolkar vi detta som motordrivna fordon. Detta är för att de ska slippa behöva umgås med den dyngstinkande pöbeln."

Med den möjligheten så förstår jag att de både kör ock parkerar som galningar.

.

Bra källkritik Rutger.
Citera
2010-04-19, 22:22
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
.. De bedöms ha en hotbild, ..

Japp! Ninjamannen plus ett tjog andra psykiskt störda individer .
Citera
2010-04-19, 23:06
Medlem
Astenikers avatar
Ingen kan väl vilja göra kungen illa?
Citera
2010-04-20, 02:46
Bannlyst
Jag har fått intrycket att Kungen är en renlevnadsmänniska som äter nyttig mat och motionerar mycket. Stämmer det?
Citera
2010-04-20, 04:45
Medlem
Vad finns det för likhet mellan
Carl XVI Gustaf och Kim Il Sung?
Jo, bådas lyx betalas av folket.
Citera
2010-04-20, 04:56
Medlem
Citat:
Tjugo lakan i timmen tycker jag är en hyfsad inkomst, särskilt när det inkluderar nötande av limousinsäte på väg till Örebro, eller om det kanske var Arboga.

Det är vad en pensionär får ut på två månader och då måste han också skatta för dessa pengar vilket kungen inte behöver göra för sitt apanage.
Citera
2010-04-20, 08:11
Medlem
Rutger MacLeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dandified
Bra källkritik Rutger.

Humor ju, torde vara tämligen uppenbart!

.
Citera
2010-04-20, 13:52
Bannlyst
Tycker ni att Kungen har varit lite tillbakadragen de senaste åren? Det har i princip varit tyst från hovet sedan uttalandet om varg-stammen. Förbereder han sig för att lämna över tronen till kronprinsessan redan vid bröllopet? Han kanske är på väg att bli pensionär konungen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in