2010-11-04, 16:56
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeLorean
Vilken smäll?

Boken verkar ju inte innehålla något allvarligt. Har frågat flera gånger här på tråden men ingen kan peka på nåt mer än att det påstås att kungen vänstrat och besökt en restaurang som visat sig ägas av en kriminell. Fullständigt normalt beteende.

Du kanske har hittat något värre i boken?

Förstår du inte att även om du och de flesta andra här på FB tycker att detta inte är något särskilt så är det många av kungens fans runt om i landet som kommer att reagera negativt på detta. Agda, 86, lär tycka det är alldeles förfärligt.
Citera
2010-11-04, 16:56
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snaggaren
Kungen har alltså:

Varit otrogen (Vilket många män och kvinnor i Sverige varit)

Kollat på strippor (Vilket många män i Sverige gjort)

Varit på en restaurang ägd av en kriminell blatte (Vilket många svenska män och kvinnor varit)

Varför ett sådant liv om en bok som verkar skriven av folket på FBs skvallerdel?
För att han är Kung.
Citera
2010-11-04, 16:57
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Oj, jäklar. Då har jag också utnyttjat kvinnor! Liksom 90-95% eller så av världens män.

Låter som att kungen ligger illa till nu
Han har utnyttjat sin ställning för detta.
Citera
2010-11-04, 16:57
Medlem
DeLoreans avatar
Citat:
Kungen har alltså:

Varit på en restaurang ägd av en kriminell blatte (Vilket många svenska män och kvinnor varit)

Varför ett sådant liv om en bok som verkar skriven av folket på FBs skvallerdel?
Ja, jag fattar bara inte.

Verkar ju vara totalt bortkastade pengar att köpa den boken. Luftpastej. Case closed, typ.

Nu ser vi fram emot annat kunga-skvaller av bättre kaliber!
Citera
2010-11-04, 16:58
Medlem
tantaluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Då hade jag inte reggat mig än och jag lär ju inte sätta mig och leta i arkiven. Var god svara utan att slänga fram stora flashbacksnoppen med härliga gamla klassiska trådar inskriberade.

Hmm, tja, Henemarkskan namns faktiskt i tradens forsta inlagg, sa visst hade Flashback utmarkt koll redan fran borjan!

https://www.flashback.org/t119407
Citera
2010-11-04, 16:58
Medlem
Citat:
Har Henemark dementerat ännu?

Nix! Hon vill nog som vanligt ha en rejäl slant för att öppna käften och berätta sanningen.
Citera
2010-11-04, 16:59
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ja, jag fattar bara inte.

Verkar ju vara totalt bortkastade pengar att köpa den boken. Luftpastej. Case closed, typ.

Nu ser vi fram emot annat kunga-skvaller av bättre kaliber!

Halva boken ska ju handla om hans uppväxt och liv innan han blev regent. Jag tycker att det också är intressant att läsa om och den delen är säkert ingen luftpastej. Jag är inte bara ute efter skvaller utan en bra heltäckande biografi och därför har jag beställt den. De flesta andra böcker om honom är hyllningsböcker och det är jag inte intresserad av.
Citera
2010-11-04, 17:00
Medlem
LadyMysticas avatar
Alltså, detta är rätt beklämmande.

En bok släpps, utan källor, allt är anonymt och blaha, och det får denna uppståndelse ?

MissYou tycks tro att detta skall leda till republik, någon annan får det till att CG nu "utnyttjat" kvinnor.
Vi pratar inte tonåringar, de påstådda kvinnorns skulle vid tiden varit ~25 år.

Jag börjar känna mig rätt ensam om att vilja se fakta på sådant här. Om någon person skall bli lynchad offentligt så är det ta mig fan inte för mycket begärt att be om det.

Jag håller dock med Paul Ronge, kungen skulle aldrig nedlåtit sig till att kommentera detta öht.
Citera
2010-11-04, 17:01
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aftonbladet
Jesus fucking Christ, vilken jälvulskt dålig kvalité det blivit på denna skvallertråd om H.M.K. C-G!

Den håller på att förvandlats till en "smutskasta-grävande-journalister-för-att-bevara-Knugens-heder-tråd".

Först rykten, sen ett drev men efter ett tag så svänger det, absolut inget fel i att vi på FB gräver och ifrågasätter trovärdighet, heder och syfte hos författarna. När det vänder så vänder det snabbare i ett forum som detta.

Citat:
Byt fucking forum för fan. Kan ni inte läsa rubriken, DeLorean och citerade? Skapa en egen tråd. Ni bidrar inte med något här! Det känns som att alltför många inlägg här nu går ut på att man inte ska skvallra om C-G, utan snarare ödsla energin på att ogiltigförklara författare.

Vi har egna trådar bl.a den om bordellhärvan som sabbades av Deanne Rauschers förra bok om bordellhärvan. https://www.flashback.org/t314588

Citat:
Dessutom är positionen att kritisera boken som släpptes idag på den grunden att den utgått från skvaller från denna eller andra forumtrådar här på FB helt obegriplig, ifall man samtidigt postar på nämnda trådar i syfte att "ställa saker till rätta och berätta den riktiga sanningen" - inte så smart.

Nä här ska vi bara sitta och slänga ur oss skit på HMK, inte granska det som sägs och av vem, personligen postade jag inte i denna tråd innan moderatorn slog ihop några trådar igår och vips så hade jag postat här och då kunde jag ju fortsätta göra så (Den motvillige postaren).

Citat:
Man kan också ana ett osunt emotionellt personligt engagemang i Knugaskandalen som nu uppdagas hos vissa. Vi är inte här för att höra på bitterfittahistorier om hur fel journalisterna har!

SNÄLLA MODERATOR, KÖR BORT TROLLEN!

Vari ligger det osunda?

/Provokatör
Citera
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Kungen har alltså:

"Varför ett sådant liv", försöker du göra dig till nu eller? Tror du inte det blir liv om det kommer fram att Kungen har varit otrogen i form av bland annat trekant samt varit stamgäst på en svartklubb ägd av yrkeskriminella?

Hela din uppradning känns förövrigt idiotisk

"Har mördat någon (vilket många män i Sverige gjort)" .......
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Halva boken ska ju handla om hans uppväxt och liv innan han blev regent. Jag tycker att det också är intressant att läsa om och den delen är säkert ingen luftpastej.
Vad jag förstått är den delen bara repetition av det Nenne Björnberg skrev i sina memorarer. Rekommenderad läsning för övrigt.
Citera
Medlem
crippas avatar
Sådärja... då kan man luta sig tillbaka och läsa boken. Kungen erkänner indirekt att det stämmer. "Vi vänder blad och går vidare...." Man kan garva läppen av sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in