2010-05-13, 05:55
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Jag vette fan vad det är för fel på mig. Dock kan jag säga att det inte alltid varit såhär. Jag kan varken uttrycka positiva eller negativa känslor utan jag är likgiltig till precis allting. Det finns liksom ingenting som jag bryr mig om. Det känns bara som att jag skiter i allting just nu.
Citera
2010-05-13, 07:14
Medlem
vaifridens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Jag vette fan vad det är för fel på mig. Dock kan jag säga att det inte alltid varit såhär. Jag kan varken uttrycka positiva eller negativa känslor utan jag är likgiltig till precis allting. Det finns liksom ingenting som jag bryr mig om. Det känns bara som att jag skiter i allting just nu.

Skulle du säga att det är så eller att du ser det så?
Är det fråga om din inställning eller ett faktiskt tillstånd dvs?
Citera
2010-05-13, 08:06
Medlem
Adveloqs avatar
Frågan här är ju om du är melankolisk eller om du har svårt att uttrycka känslorna. Dvs, känner du dem över huvud taget? Titeln och din text går inte ihop.
Citera
2010-05-13, 10:20
Medlem
Boxis avatar
Är du så för tillfället eller har du varit sådan en lång tid? (månader till år)
Citera
2010-05-14, 13:28
Medlem
Rakiis avatar
Om det nu inte är någon slags diagnos som ruvar under ytan hos dig så känns det lite spontant som att din likgiltighet kan bottna i en eventuell depression.
Citera
2010-05-14, 16:00
Medlem
Escapisms avatar
Detta kan ofta bero på att du inte når den delen i dig som du faktiskt känner mest. Att du skriver här visar att du bryr dig. Leta efter de tillfällena i vardagen som påverkar dig mest emotionellt och försök djupdyka i varför.
Citera
2010-05-14, 21:34
Medlem
Av att döma på klockslaget du skapade tråden så kan jag tänka mig att det var en fyllegrej (fylledepp?)

Om du nu i nykter tillstånd vill ha en liksinnad person att snacka/utbyta lite erfarenhet så kan du pma mig så kan vi chatta på msn istället
Citera
2010-05-14, 22:49
Medlem
Makaron2s avatar
Jag känner exakt samma. Har legat i soffan i en hel vecka nu och inte gått utanför dörren. Har iof kämpat mot min depression och ångest i över 2 år, men nu är det verkligen botten.

Kan inte ta mig för att ringa någon heller. Har massa riktigt duktiga psykologer att prata med och har kompisar, men varför kan man bara inte lyfta luren och säga att man vill ha hjälp?
Citera
2010-05-15, 14:19
Medlem
Escapisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makaron2
Jag känner exakt samma. Har legat i soffan i en hel vecka nu och inte gått utanför dörren. Har iof kämpat mot min depression och ångest i över 2 år, men nu är det verkligen botten.

Kan inte ta mig för att ringa någon heller. Har massa riktigt duktiga psykologer att prata med och har kompisar, men varför kan man bara inte lyfta luren och säga att man vill ha hjälp?

Gör det. Du behöver inte säga att det rakt ut om det är svårt. Säg att du behöver snacka med någon att du inte klarar att vara ensam.
Citera
2010-05-15, 14:26
Medlem
Du kanske gått och blivit cynisk och vemodig på äldre dar. Sett och läst om så mycket jävelstyg så du förlorat hoppet om framtiden och mänskligheten.
Citera
2010-05-23, 18:31
Medlem
Jag skulle tippa på att du har tampats med jobbiga känslor under uppväxten och byggt psykologiska försvarsmekanismer för att "skydda" dig mot dessa.. Försvaren stänger av de negativa känslorna, men också de positiva vilket leder till att du hamnat i en slags gråzon där du inte känner någonting alls.

Jag är lite i samma sits, och jag tror att den enda lösningen är att konfrontera alla dessa känslor jag har flytt, men jag är inte tillräckligt modig. Försvarsmekanismerna fyller ju därmed en funktion, dom stänger av tills jag har hittat modet!
Citera
2010-05-23, 20:48
Medlem
Har haft typ samma problem rätt länge nu, har du någon aning om vad som kan tänkas ligga bakom i ditt fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in