2010-05-13, 03:21
Medlem
De är väldigt lika men själv tycker jag coca-cola har lite mer inslag av bensin (fast på ett gott sätt), medan pepsi smakar lite sötare.

Coca-cola är nog godare ändå, förutsatt att den är på flaska/burk och inte i kran.

Ta inte med light i jämförelsen för det smakar skit båda två.
Citera
2010-05-13, 03:32
Medlem
Dirty.s avatar
Som du säger smakar pepsi sötare. Den har också en lite speciell eftersmak som smakar väldigt sött.
Citera
2010-05-13, 04:53
Medlem
Brukar dricka pepsi till korv med bröd, det passar ihop med den senapen dom har där jag tjackar det hela.
Citera
2010-05-13, 05:00
Medlem
brorduktigasts avatar
Ja tycker pepsi smakar som glykol..medans cola har mera inslag av bensin som nämndes tidigare!
Citera
2010-05-13, 05:47
Medlem
wh0res avatar
Jag har gjort ett blindtest med Cola, pepsi, lightvarianter samt några andra. Och Cola och Pepsi var de enda jag inte kände skillnad på.
Om jag har de i flaskorna/burkarna tycker man sig direkt känna att pepsi är sötare än Cola och har mjukare bubblor på något sätt. något jag INTE kände av när jag skulle gissa vilken som var vilken...
Citera
2010-05-13, 15:05
Medlem
Herr_Oins avatar
Livsnjutare och finsmakare -> Alkohol och dryck

/Mod
Citera
2010-05-13, 15:08
Medlem
skrudiss avatar
Alla dessa "Coca-Cola vs. Pepsi"-trådar.

Men tja, Cola anser jag något sötare än Pepsi. Pepsi är å andra sidan enklare att dricka och den jag föredrar till mat (trots att jag ytterst sällan dricker läsk till mat).
Citera
2010-05-13, 18:13
Medlem
p-o-t-a-t-o-e-ss avatar
Pepsi smakar enligt mig lite mildare och kanske lite sötare. Cola har en mer "frän" smak. Mer kolsyrad kanske? Svårt att beskriva.
Citera
2010-05-13, 18:25
Medlem
Från början innehöll Coca Cola Kokain, något som gav en mer "besk" smak. Givetvis innehåller dagens Coca Cola inte Kokain, men man efterliknar smaken och det är det som idag ger den lite mer beska smaken på Coca Cola, medan Pepsi däremot är lite mer sötare. Personligen föredrar jag faktiskt pepsi framför Coca cola.
Citera
2010-06-24, 20:41
Bannlyst
Colan är mer kolsyrad och svårdrucken än pepsin, den har även en sur eftersmak. Föredrar pepsi
Citera
2010-06-24, 23:46
Medlem
HerrSeriöss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moklo
Från början innehöll Coca Cola Kokain, något som gav en mer "besk" smak. Givetvis innehåller dagens Coca Cola inte Kokain, men man efterliknar smaken och det är det som idag ger den lite mer beska smaken på Coca Cola, medan Pepsi däremot är lite mer sötare. Personligen föredrar jag faktiskt pepsi framför Coca cola.
Coca Cola använder sig av samma recept som de alltid gjort. Drycken innehåller inget kokain men däremot extrakt av kokablad.

https://www.flashback.org/t649013
Citera
2010-06-24, 23:58
Medlem
banhxeos avatar
Pepsi är lite sötare imo
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto