Citat:
Ursprungligen postat av
heropsychodreamer
Vad är det du inte fattar? Dom VET att dom inte är attraktiva. Dom bryr sig inte. Fattar du inte själv hur extremt drillad av samhället du är när du inte kan få in i skallen att det finns kvinnor som inte bryr sig om sånt? Kan du inte se dig själv utifrån?
"Är det okej om han ser ut som ringaren från Notre Dame också?"
Självklart.
"Visa patriarkatet"? Du tror seriöst att du kan ge mig en "uppgift"? DU visade ju precis att det fanns! Mina argument kommer bara uppröra din lilla värld och din amygdala kommer inte tillåta dig att ta dom på allvar. Dödfött.
Derpiderp!
Goddag yxskaft och allt det där.
Jag tolkar det som att du inte kan visa något patriarkat. Då ska du få en lättare, visa mig de tolvhundra gudarna som "också finns" "helt säkert".
Klart det är sant för att du säger det, fast du varken kan motivera eller övertyga nån. Därför undrar jag, vem som är drillad här.
Jag hade accepterat ett svar i stil med den kyrkliga hierarkin eller att du uppfostrats i ett hem där fadern var det självklara familjeöverhuvudet med vetorätt om alla beslut, men både du och jag vet att det inte fungerar så längre.
Det enda du är offer för nånsin är dina egna val och konsekvenserna av dem.
Så, mitt förslag, skärp dig och lägg ner din patetiska översittarton. Du förlorar bara på det själv.