2017-10-06, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
För att antagligen tror du inte på erkända studier eller så är det så att du inte är kapabel att förstå vad studien visar.

Är det någon specifik studie du syftar till?
Citera
2017-10-06, 17:33
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Skönhetsnormen? Rent hyckleri. Ännu en hittepåterm helt utan betydelse. Vi alla tittar efter utseende. Vi har det nerkodat i våra gener och det är massor av saker vi kan läsa av en människa baserat på utseendet.

Om vad vi tycker är vackert är genetiskt varför har då skönhetsidealet varit annorlunda förr och runt om i världen?

När jag säger att vi påtvingas en norm fattar du väl att man inte är medveten om vad som sker?
Citera
2017-10-06, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Är det någon specifik studie du syftar till?

Du har fått den informationen tidigare i tråden.
Citera
2017-10-06, 17:58
Medlem
RZLAs avatar
Därför att det är fula, bittra och hatfyllda kvinnor som har misslyckats med sin kvinnoroll som blir feminister. Anledningen till att de dras till en sådan hatideologi, beror på personliga tillkortakommanden, och att de inte är tillräckligt attraktiva för att kunna få de män som de önskar.

Då tar de på sig offerkoftan och skyller sina personliga problem på konspirationsteorin som kallas för "patriarkala strukturer", istället för att ransaka sig själva och förändra sig själva och sina liv till det bättre. Fullblodspsykopater som Gudrun Schyman har förstått att hon kan använda sig av dessa unga, rädda och osäkra tejer för att få poiltisk makt. Totalt jävla avskyvärt är vad det är!
Citera
2017-10-06, 18:26
Medlem
Citat:
Du har fått den informationen tidigare i tråden.

Då säger jag att du har fel helt enkelt.
Citera
2017-10-06, 20:37
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Vad är det du inte fattar? Dom VET att dom inte är attraktiva. Dom bryr sig inte. Fattar du inte själv hur extremt drillad av samhället du är när du inte kan få in i skallen att det finns kvinnor som inte bryr sig om sånt? Kan du inte se dig själv utifrån?

"Är det okej om han ser ut som ringaren från Notre Dame också?"
Självklart.

"Visa patriarkatet"? Du tror seriöst att du kan ge mig en "uppgift"? DU visade ju precis att det fanns! Mina argument kommer bara uppröra din lilla värld och din amygdala kommer inte tillåta dig att ta dom på allvar. Dödfött.
Derpiderp!
Goddag yxskaft och allt det där.
Jag tolkar det som att du inte kan visa något patriarkat. Då ska du få en lättare, visa mig de tolvhundra gudarna som "också finns" "helt säkert".

Klart det är sant för att du säger det, fast du varken kan motivera eller övertyga nån. Därför undrar jag, vem som är drillad här.

Jag hade accepterat ett svar i stil med den kyrkliga hierarkin eller att du uppfostrats i ett hem där fadern var det självklara familjeöverhuvudet med vetorätt om alla beslut, men både du och jag vet att det inte fungerar så längre.

Det enda du är offer för nånsin är dina egna val och konsekvenserna av dem.

Så, mitt förslag, skärp dig och lägg ner din patetiska översittarton. Du förlorar bara på det själv.
Citera
2017-10-06, 20:41
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Om vad vi tycker är vackert är genetiskt varför har då skönhetsidealet varit annorlunda förr och runt om i världen?

När jag säger att vi påtvingas en norm fattar du väl att man inte är medveten om vad som sker?
Du kan fortfarande gärna tala för dig själv. Mitt skönhetsideal har varit kontant sen jag blev medveten om det.
Å andra sidan är jag heller inget offer för reklam, damtidningar i stil med Hänt i Vecket eller reklamvärldens ideal.
Vi kan ta det där med modets påverkan på väldigt många människor och vilka metoder man använder för att driva igenom ett nytt mode, men du måste först vara beredd på att världen efter det röda piller jag erbjuder aldrig riktigt kommer bli detsamma igen.
Citera
2017-10-07, 00:54
Medlem
Citat:
Du kan fortfarande gärna tala för dig själv. Mitt skönhetsideal har varit kontant sen jag blev medveten om det.
Å andra sidan är jag heller inget offer för reklam, damtidningar i stil med Hänt i Vecket eller reklamvärldens ideal.
Vi kan ta det där med modets påverkan på väldigt många människor och vilka metoder man använder för att driva igenom ett nytt mode, men du måste först vara beredd på att världen efter det röda piller jag erbjuder aldrig riktigt kommer bli detsamma igen.

"Röda pillret" fy fan vad klyshigt jag dör Kom igen bara din 4chan bög, you aint got shit on me
Citera
2017-10-07, 01:11
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
"Röda pillret" fy fan vad klyshigt jag dör Kom igen bara din 4chan bög, you aint got shit on me
Mycket mummel här nu. Sa du att jag inte behöver sitta på dig?
Citera
2017-10-08, 05:21
Medlem
Citat:
Mycket mummel här nu. Sa du att jag inte behöver sitta på dig?

Var det det bästa du kunde komma på? Låtsas inte förstå engelska? Jag har spenderat majoriteten av mina formativa år i engelsktalande länder och tar mig rätten att skriva enklare fraser på engelska. Deal with it.

Men kom igen med det röda pillret då! Jag väntar med spänning här ju! Väldigt OT men du kan ta det på om om du vill.
Citera
2017-10-08, 06:38
Medlem
Linnaeusss avatar
Vad som förmodligen gör feminister oattraktiva är deras icke-feminina livsstil. De klar sig sällan i säregna kvinnokläder, sminkar sig inte och har ofta pojkaktiga frisyrer. Själva tanken på att någon är feminist är direkt avtändande också.
Citera
2017-10-08, 10:01
Medlem
Citat:

Eftersom feministerna har mest makt i media så är det de som skapar normer.

Normer är ganska synonymt med ideer.

Eftersom den mentala hälsan försämras så kan väl logiskt sett det inte vara speciellt bra normer feministerna skapar.
Senast redigerad av Prepper 2017-10-08 kl. 10:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in