2011-03-06, 16:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MumlansRänder
Sant. Vår biologiska klocka pinglar ungefär i mitten av livet. Då fattar du också att kvinnor inte känner samma behov av att befolka jorden?

Sedan snackar du känslomässigt om hur du ser en relation, och det är helt ointressant.
Alla är inte intresserade av att dela hela sitt liv med en människa. Många njuter faktiskt av att kunna stänga dörren när man vill, och träffas och ha det trevligt när man känner för det. Utan slitningar.

Sedan har det ju visat sig att många av de som är särbo har tidigare varit gifta/sambo och vet alltså vilket som passar dem bäst.

Och det är rätt intressant att du säger:
"Det männen ville har förut stämmer fortfarande; sex, mat och städning."
Och där har du anledningen till varför många kvinnor väljer att vara särbo. Vem fan vill ta hand om en vuxen bebis?
Så, jo. Premisserna har förändrats. Män generellt tar hand om sitt hem, och kvinnor generellt jobbar.

Ser man dessutom att mannen lever som en slusk är det ju en varningsklocka. Vem vill ha en slusk oavsett kön?

Det är kvinnans plikt att ta hand sin man.
Om kvinnan vägrar så är hon inte värd att kallas för kvinna.

Utan snarare för mansfruntimmer.

Och vem vill ha ett mansfruntimmer?

Inte jag.

Man bör värna om könsrollerna.

Feminismens inflytande bör betraktas som en sjukdom.
Citera
2011-03-06, 16:31
Medlem
flatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Det är kvinnans plikt att ta hand sin man.
Om kvinnan vägrar så är hon inte värd att kallas för kvinna.

Utan snarare för mansfruntimmer.

Och vem vill ha ett mansfruntimmer?

Inte jag.

Man bör värna om könsrollerna.

Feminismens inflytande bör betraktas som en sjukdom.

Det är männsikans plikt att föra mänskligheten framåt. Genom att se alla svenska kvinnor som 'mansfruntimmer' och ovärdiga sitt kön, förhindrar du människans förökning.
Du är därför inte ett fullständigt exemplar av homo sapiens, och inte värd att kallas människa.

Eller?

No offense, men jag följer bara din logik...
Citera
2011-03-06, 16:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flatan
Det är männsikans plikt att föra mänskligheten framåt. Genom att se alla svenska kvinnor som 'mansfruntimmer' och ovärdiga sitt kön, förhindrar du människans förökning.
Du är därför inte ett fullständigt exemplar av homo sapiens, och inte värd att kallas människa.

Eller?

Ska ni feminister säga, som vill krossa hetrosexualliteten.

Hur ska man då kunda tillverka barn?

Ja just ja....Ni vill ju endast tillåta inseminering.

Helt onaturligt betende.

Feminismen är en sjukdom.

Hoppas naturen straffar er.
Citera
2011-03-06, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flatan

Eller?

Vad är det som konstigt i det inlägget? Att det är en kvinnas plikt att ta hand om sin man borde vara en självklarhet. Liksom mannens plikt att ta hand om sin kvinna.
Citera
2011-03-07, 09:45
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MumlansRänder
Det är inte fakta för att du har en åsikt om hur människor ska leva. Det är ju helt bizarrt.
DU anser att man ska ta vissa steg, annars är man rädd för förhållande. Det sitter bara i ditt huvud.

Sedan säger du det dessutom bra själv: män vill få städning, mat och sex. Varför vill man vara ihop med en sådan idiot? Det är ju ofta set som är anledningen till att många väljer att leva själv.
I ett förhållande där man ska komma nära varandra som du vurmar över, ingår det inte att få någon annan att göra det man anser är tråkigt.
Och sedan vilket känns tjatigt att behöva säga, men idag jobbar vi heltid och då kan inte en vuxen man gå hem och sätta sig och bli servad. De som anser detta har ju inte vuxit färdigt.

En bebis behöver bli omhändertagen, och kan inte själv. En sådan vill man inte ha i form av en vuxen man. Sedan bor många i lägenhet och behöver inte göra grovgöra. Varken kvinnor eller män.

Det du annars rapar upp som är positivt är precis det man får som särbo. Skiten slipper man.

Så jo, våra könsroller har ändrats betydligt, till vissa människors förtret som inte kan anpassa sig.
Kvinnor behöver inte längre gifta sig för att flytta ifrån föräldrahemmet.

Det är ingen åsikt eftersom 99% av alla nivå ett förhållanden aldrig når nivå två eftersom man aldrig lär känna varandra ordentligt. Alla människor vill få återkoppling i deras åtaganden oavsett om det rör förhållanden, arbeten eller andra saker som vi investerar pengar och tid i. Sen är det en annan femma om du är grundlurad i "förhållandet" du befinner dig i eller styr.

Har du hör talas om Maslows behovstrappa? En förutsättning för att kunna leva är de fysiologiska och kroppsliga behoven. Mina exempel ingår i första stadiet av denna och är en förutsättning för att kunna utveckla en djupare relation. Du idiotförklarar dig själv.

Kvinnor är exceptionellt bra att delegera "tråkiga uppgifter" fast då brukar det heta "Du tar inget ansvar för bla bla bla". Detta och den eviga offerkoftan brukar gälla. Problemet med detta ligger hos män som ser det som normalt att alla kvinnor bär offerkoftor.

Könsrollerna har inte förändrats och kommer aldrig att förändras hur mycket du eller andra än babblar om det. Könsroller är biologiska och kommer alltid att vara det såvida ni kvinnor inte muteras och får liknande egenskaper som män eller tvärtom för männen del.
Citera
2011-03-07, 09:51
Bannlyst
Feminister omvänder man lättast genom att ge dem en het vit man som kommer att älska dem. Det löser det mesta. Problemet berör dock inte den strukturella biten, då feminism är ideologi som styrs av andra krafter numera med annan agenda. Sionismen har denna funktion. Härska och söndra.
Citera
2011-03-07, 09:55
Bannlyst
Överlag stämmer detta.
Citera
2011-03-07, 10:06
Medlem
Stiffnippless avatar
"Om dejten du träffar saknar speglar hemma så är hon i värsta fall feminist eller i bästa fall en vampyr." -Stiffnipples
Senast redigerad av Stiffnipples 2011-03-07 kl. 10:09.
Citera
2011-03-07, 22:49
Medlem
Viggebaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
"Om dejten du träffar saknar speglar hemma så är hon i värsta fall feminist eller i bästa fall en vampyr." -Stiffnipples
Haha, absolut! Tyvärr flyr inte feministerna ifrån vitlök... Någon bra idé hur man "får dem att vika hädan"? haha
Citera
2011-03-07, 22:52
Medlem
Jag är skitsnygg.
Citera
2011-03-08, 17:01
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jacob21jacob
Det är ju därför de är så jävla bittra för att dom inte kan få kuk,

Dels därför, men det är minst lika vanligt att feminister inte vill få Kuk. Vi är dåliga på att kalla feminister för lesbiska i Sverige, och därför tror många kvinnor - felaktigt - att det är något positivt med att vara feminist.
Många feminister kan dessutom vara snygga på utsidan, men när dom öppnar käften sloknar kuken; för att feministens personlighet är skräp på insidan.
Citera
2011-09-19, 14:03
Bannlyst
Hur man identifierar en feminist!

Hur man identifierar en feminist!

Jag märkte i min tidigare tråd att det verkar finnas ett intresse av att kunna identifiera feminister. Det är bra att kunna för att snabbt kunna utesluta dom snabbt ur samhället och sociala cirklar. Jag tänkte därför dela med mig av mina egna erfarenheter samt fakta jag hittat. Jag är ingen expert så fyll på listan så mycket det går med era egna knep med mer.

Det bör påpekas att allt nedanstående gäller riktiga feminister, en del är det bara för det är politiskt mode och inte riktigt förstår vad det egentligen är. Dessa personer är i regel yngre och följer någon subkultur, är ibland även män. Dessa bör inte betraktas som feminister då dom helt enkelt bara är dumma i huvudet t.ex. bild.

#1 - Dom är i regel kortklippta
Feminister saknar känsla för stil och vill se mer maskulina ut, därför väljer dom ofta att klippa sig i korta frisyrer t.ex. bild.

#2 - Dom är i regel tjocka (i bästa fall knubbiga)
Feminister är ofta deprimerade och har därför dåliga matvanor, dom unnar sig gärna det där lilla extra som ger några extra kilon t.ex. bild.

#3 - Dom är kommunister (i bästa fall vänsterlagda)
Feminism är en vänsterideologi, därför förespråkar dom även saker som fri invandring och bidrag till alla med mer.

#4 - Dom är ofta rödhåriga
Feminister färgar ofta håret rött av någon anledning t.ex. bild.

#5 - Orakade med mycket hår i armhålorna
Som kvinna så rakar man sig bara om man är förtryckt, därför rakar sig inte feminister. Många feminister är därför lika håriga som män t.ex. bild.

#6 - Dom har ofta glasögon
Feminister har inte förstått att man kan ha linser, sen så är inte utseendet deras starka sida.

#7 - Singel och inga vänner
Pågrund av deras negativa attityd till allt och ständigt gnällande så har dom självklart ingen partner. Dom har väldigt sällan vänner också, har dom det så är dom i regel det svarta fåret.

#8 - Använder rött läppstift
Feminister gillar färgen rött och har därför gärna rött läppstift, det ger mer uppmärksamhet t.ex. bild.

#9 - Lågutbildade
Feminister är i regel lågutbildade och jobbar därför med lågkvalificerade arbeten som städning. Därför är saker som löneskillnader en av deras hjärtefrågor. Detta är även anledningen till att dom söker sig till politik, där kan även obegåvade personer kan tjäna pengar.

#10 - Väldigt oattraktiva i övrigt
Man kan lätt se utifrån ovanstående punkter att en feminist inte är speciellt attraktiv t.ex. bild.

#11 - Dom har skiljt sig minst 1 gång
Feminister är inte bra på detta med relationer, är dom äldre så har dom i regel skiljt sig minst 1 gång.

#12 - Dom använder smink
Detta kan verka motsägelsefullt och det är det men dom måste på något sätt minska på fulheten.

#13 - Dålig självförtroende och deprimerade
Dom klandrar ständigt alla andra för sina problem, därför har dom inga vänner eller partner. Detta gör dom deprimerade och pessimistiska, dom tar ofta mediciner regelbundet.

#14 - Otrevliga mot män och överlägsen attityd mot vänner
Dom gillar inte män då dessa på något vänster är anledningen till alla deras problem. Dom har en överlägsen attityd mot sina vänner och försöker ständigt tvinga på dom sin extremism.

Uppfyller en person 3 punkter på denna skala (3 poäng) så är denne troligtvis feminist, uteslut personen omedelbart. Får en person full pott så är denne ett nationellt hot och du har rätt att göra allt i din makt för att motarbeta personen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in