Jag läste ditt inlägg, hur gick det för dig tillslut?
Sitter själv här med en hörselskada som jag nyss fick som medförde tinnitus. Vad gäller egentligen kring behandling i Sverige? Är kortison aktuellt vid akut bullertrauma eller ges det bara utomlands?
Vad har folk fått för råd hos läkare? För det verkar lite delat.
Citat:
Ursprungligen postat av
wasp101
Önskar tips tidigt men går samtidigt igenom tråden, för ca 30 timmar sedan utsattes min hörsel för en kraftig smäll på kort avstånd (mindre än 2 m).
Upplevde ett kraftigt pip ljud några minuter efter smällen som sedan över gick till något som jag tycker är mer svårbeskrivet. ljudvågs ljud, susande.
Jag upplever ett susande ljud när omgivningen är tyst i den exakta stunden av ljud, familj/tv/radio mm är susandet borta.
Detta susande var kraftigare för 24 timmar sedan, inte lika intensivt/samma volym nu när jag vaknade på morgonen.
Läste om att det kan förvärras om man spänner sig, jag hade delvis nackspärr igår och kunde inte förstå orsak.
Jag har flera barn i förskoleålder så konstant ljud, högt som lågt under helgen väntar här.
Hur ska jag agera, ska jag undvika ljudstimulans närmsta tiden och hoppas att det är övergående eller leva på som vanligt?