Citat:
Ursprungligen postat av
forumuser
Jag kommer inte att anmäla men jag tycker det är ett helt otroligt bemötande att säga till någon som söker vård att dennes upplevelse är mer eller mindre ogiltig och inte stämmer överens med "hur det brukar gå till". Kände mig nonchalerad. "Jag har svårt att tro på att det blir sämre, det är inte så tinnitus brukar vara. Det finns inget att göra, här får du några broschyrer"
Det finns ju inget att göra, men ändå. Jag kanske sätter för mycket tilltro till vårdens inrättning, men jag hade velat tro att både kunskap och förståelse är bra egenskaper hos utövare av mänsklig hälsa. Samt förmåga att lyssna.
Jag är inte så bitter över det men bara noterar händelsen liksom.
Det kanske bara är jag som blev besviken av att inte bli hörd på.
Jag håller definitivt med dig här... vårdpersonalen är ofta för nonchalant och fullständigt okunnig i sitt bemötande.
För över 15 år sedan, drabbades jag av en allvarlig hörselinflammation efter Influensa som gav mig ett rejält lock på ena örat. Jag tog och ringde till Sjukvårdsinformationen, där sköterskan påstod där att jag skulle ta och köpa "Revaxör" för att kunna lösa upp vaxproppen?(!)
Om jag hade fått rådet till att gå till Akutmottagningen och istället fått antibiotika på en gång, så hade tinnitusen förmodligen inte blivit så allvarlig!
Jag gick till Sjukhuset efter att trumhinnan hade spräckts och allt var-klägg hade runnit ur men då var det redan för sent! Den utländska läkaren kunde bara konstatera här att jag hade fått dubbelsidig Tinnitus och gjorde inget mer åt detta.
Jag sitter i en kundsupport och hade inte klarat av jobbet för 5 år sedan utan att ha provat alla möjliga lagliga och olagliga metoder.
Nu har jag köpt mig en Julklapp från
www.aliexpress.com för att få sinnesro, vilket är en billig öron laser.