2011-11-26, 20:48
Medlem
CochonSordides avatar
Jag har läst mkt olika påståenden, vilket gör att jag börjar fundera lite... Hur många Hertz klarar en vinylskiva av, egentligen..? 33-varvs och 45-varvs, då. När jag digitaliserar mina vinyler så kan man i programmet välja upp till 96 kilohertz i samplingsfrekvens, men kommer en vinylskiva upp i så hög kvalité? Bara en fundering som jag undrar över..?
Citera
2011-11-28, 14:04
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imastrangerhere
Riktigt riktigt dålig skivmässa i Solna idag.Liknade mest en garageloppis med skräpskivor i drivor.
Hittade dock detta guldkorn på originalpress, mycket nöjd över det

http://www.popsike.com/php/quicksear...inman&x=5&y=10

Jag har fått för mig att skivmässorna börja sjunka i kvalitet, det verkar vara lyckosökare som köpt upp samlingar och tror att abba skivor och liknande skräp går för hundralappen och rariteterna har ebay priser.
Citera
2011-11-28, 23:50
Medlem
Fick just tag på Katy Perry - Teenage Dream på vit dubbelvinyl, gatefold, som även doftar sockervadd. Trevligt med annorlunda skivor i samlingen, är fortfarande smått lyrisk över min självlysande Skrillex!

Är ni också smått sålda på skivor som sticker ut? Jag har nog lika många färg och bildpressningar som vanliga svarta vinyler. Nu äger jag ju inte mer än ca 25 skivor än så länge, men fortfarande! Vilken är er bästa showpiece?
Citera
2011-11-29, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imastrangerhere
Riktigt riktigt dålig skivmässa i Solna idag.Liknade mest en garageloppis med skräpskivor i drivor.
Hittade dock detta guldkorn på originalpress, mycket nöjd över det

http://www.popsike.com/php/quicksear...inman&x=5&y=10

Grattis! En fin platta. Vad pyntade du och i vilket skick är den? Har själv, lite halvhjärtat, letat efter den ett tag nu. Ska vi byta skivor?
Citera
2011-11-29, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saetia
Fick just tag på Katy Perry - Teenage Dream på vit dubbelvinyl, gatefold, som även doftar sockervadd. Trevligt med annorlunda skivor i samlingen, är fortfarande smått lyrisk över min självlysande Skrillex!

Är ni också smått sålda på skivor som sticker ut? Jag har nog lika många färg och bildpressningar som vanliga svarta vinyler. Nu äger jag ju inte mer än ca 25 skivor än så länge, men fortfarande! Vilken är er bästa showpiece?

Vilka är de andra 24?
Citera
2011-11-29, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golawn
Vilka är de andra 24?
Snackar vi färg och sådant så;
Circa Survive - The inuit sessions (rosa "marbled"), Juturna (green white swirl), On letting go (black blue swirl).
Charles Manson - Inner sanctum (grön), Air (transparent blå)
Deadmau5 - 4x4=12 (dubbel, en grön en röd, båda transparenta)
Orchid - s/t (genomskinlig)
6 st Lady Gaga-singlar på bildpress
Och såklart kronan på verket; Skrillex - Scary monsters and nice sprites (glow in the dark)
Citera
2011-11-29, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Jag har fått för mig att skivmässorna börja sjunka i kvalitet, det verkar vara lyckosökare som köpt upp samlingar och tror att abba skivor och liknande skräp går för hundralappen och rariteterna har ebay priser.

Det gäller att välja mässor med omsorg. Jag som privatsamlare åker aldrig på mässor, och mina nasande polare väljer bort de flesta. Men Hova ska fortfarande vara helt okej (iaf campingen). Det var trots allt där det, för några år sedan, blev ett extremt tumult/slagsmål när en gubbe skulle kränga en Solid Ground på parkeringen för två lock. Bättre än så kan man inte räkna med.
Citera
2011-11-29, 13:34
Medlem
Imastrangerheres avatar
Citat:
Grattis! En fin platta. Vad pyntade du och i vilket skick är den? Har själv, lite halvhjärtat, letat efter den ett tag nu. Ska vi byta skivor?

Tack, Ex-/Ex- 1200 kr.Finns säkert både billigare och dyrare, så det var ett OK pris tycker jag.Skivan är inte tillgänglig för byte
Citera
2011-11-29, 14:32
Medlem
Stakbrötes avatar
Citat:
Det var trots allt där det, för några år sedan, blev ett extremt tumult/slagsmål när en gubbe skulle kränga en Solid Ground på parkeringen för två lock. Bättre än så kan man inte räkna med.

Skulle kunna betala för att få se detta
Citera
2011-11-29, 19:32
Medlem
Professorn.s avatar
resultatet av dagens lilla spontana shoppingrunda. Har upptäckt att jag nästan bor granne med en liten källarbutik proppad med skivor, myspys.
Citera
2011-11-29, 21:46
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Professorn.
resultatet av dagens lilla spontana shoppingrunda. Har upptäckt att jag nästan bor granne med en liten källarbutik proppad med skivor, myspys.

Nice, Jag stod med den Pogues skivan i handen i fredags men vald Bad manners, vad fick du ge?
Citera
2011-11-29, 22:12
Medlem
Professorn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Nice, Jag stod med den Pogues skivan i handen i fredags men vald Bad manners, vad fick du ge?

Gav 60 kr för den, kändes jäkligt värt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in