Flashback bygger pepparkakshus!
2010-05-12, 01:18
Medlem
Gautamas avatar
Om jag vill att ett videoklipp ska frysas i ett par sekunder i min film innan nästa klipp tar vid, hur gör man då? Jag hittar ingen sån funktion i Windows Movie Maker, och nu är jag på väg att tanka hem Virtual Dub, plocka ut en frame, och sen importera den som bild i Movie Makern. Är det verkligen det smidigaste sättet för att få denna banala "effekt"?

Och nej, jag pallar inte använda nåt annat än Movie Makern till att redigera film, även fast de flesta kommer att säga att den suger.
Citera
2010-05-12, 02:32
Medlem
Muckarduvas avatar
Inget svar på din fråga, men har du tankat ner nya versionen av WMM (förutsatt att du har Vista eller Windows 7)?

Den innehåller en hel del utökade funktioner jämfört med "inbyggda" WMM, kanske även just sådant som du efterlyser. Kan hämtas gratis från Microsoft-sidorna, ingår i Live-konceptet men man behöver bara installera de applikationer man är intresserad av.
Citera
2010-05-12, 02:40
Medlem
Gautamas avatar
Jag kör XP.
Citera
2010-05-12, 02:48
Bannlyst
Har hållit på med Movie Maker länge och tror inte att det går. Du kan klippa en mycket kort bit av filmen och sen lägga till 6 st. slow motion-effekter på den så ser det säkert ut som om det är en stillbild i filmen.
Citera
2010-05-12, 03:06
Medlem
slashing_swords avatar
Nej det är inte möjligt, men du kan ta en bild på den frame du vill frysa och spela upp bilden istället. Du kan göra det direkt i Movie Maker och behöver inget extraprogram, bifogar länk med beskrivning, lycka till!

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20081231021509AApwtqI
Citera
2010-05-12, 12:36
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slashing_sword
Nej det är inte möjligt, men du kan ta en bild på den frame du vill frysa och spela upp bilden istället. Du kan göra det direkt i Movie Maker och behöver inget extraprogram, bifogar länk med beskrivning, lycka till!

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20081231021509AApwtqI

Tack!!
Citera
2010-05-12, 20:04
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
-► Windows

// Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto