Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Inte pappersupplagan men väl nätartikeln har fått sig en större uppdatering. Dock inget nytt för oss.
Edit: För att klargöra, jag har inte läst pappersupplagan så jag vet inte vad som står där.
Right. Måste ha skett nyss.
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bett
Inte mycket som vi redan inte visste, men det står en del om barnen, ganska sorglig läsning. Kvinnan har tydligen tre barn och nu är två av dem döda, det är bara äldste sonen kvar. Kvinnan hade kommit till hemmet, gående med sin cykel och omhändertogs av en präst.
En bekant till familjen är fundersam över hur den 62-årige mannen, som är tystlåten och fysiskt vek, kan ha dödat barnens biologiske far som tydligen var storvuxen och muskulös.
En kollega till barnens biologiske far, sa att det var faderns tur att ha barnen hos sig och denne kollega har noterat, efter att i natt ha vakat utanför barnens fars hus, att han är försvunnen.
M a o är risken stor att han är det tredje offret.
Ajaj, stackare, varken du eller jag noterade att de uppdaterat på nätet nyss så du fick skriva en del i onödan... ah well, matnyttigare än att bara läsa citat i alla fall. Och jo, MB är garanterat det tredje offret.
Man får tacka för bra info under natten, förresten!
Kollade en sväng på Verdens Gang, som Aftonbladet refererar till på ett ställe. Dock fanns inget nytt där - förutom uppgiften från polisen om utspridda kroppar, den har ju varit uppe här tidigare dock.
OT: tycker det känns lika märkligt varje gång jag läser en norsk tidning efter en riksnyhet i Sverige och ser dem smaska upp minst lika stora rubriker som våra blaskor. Händer det verkligen så lite i det där landet?
Citat:
Ursprungligen postat av MrColon
Gärningsman: Det diskuteras i tråden om gärningsmannen är "RN", tidigare i tråden var de flesta mer inriktade på att "LGLS" skulle vara gärningsman.
Även jag och andra med magkänsla för RN får nog tillstå att det trots allt objektivt sett är troligare att LGS gjort detta. RN:s bortavaro gör det ju dock ganska tacksamt att spekulera...