Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bett
Tydligen talar allt för att det är banens far som också är mördad, något som också tidigare har sagts i tråden. Orsaken till varför han inte har identifierats är att hans ex-hustru (de mördade barnens mor) aldrig släpptes in i kåken av polisen, de hann hejda henne när hon kom cyklande hem från jobbet.
Shit, det var ju för väl att de hann hindra henne i alla fall.
Hur säker är du (eller din källa; det är så många som anger källor här att jag inte riktigt har koll vid den här tiden på dygnet) på att det var LGS, den nu anhållne, som ringde polisen?
Citat:
Ursprungligen postat av Chepito
Jag har ända sedan jag träffade honom för första gången, för en 13-14 år sen eller nåt sånt, tyckt att han har varit en speciell person. När jag var liten tyckte jag att han var otrevlig, men det är det ju många ungar som är. Hans sociala svårigheter verkar dock tyvärr ha hängt med genom åren, om än i annorlunda form. På gymnasiet var han nämligen väldigt tystlåten och umgicks sällan med någon. Nu är jag visserligen inte uppdaterad då jag inte går på H-sands gymnasium längre, så vad vet jag, han har kanske slagit sig in i gemenskapen vid det här laget. Mitt intryck är att han är en vänlig kille i alla fall.
Något psykfall är han absolut inte enligt mig. Jag skulle bli förvånad om han är GM, även om intressanta teorier har lagts fram här. Mer troligt känns att han har försökt försvara ungdomarna. Men det är kanske onödigt att spekulera i och för sig... Nåväl, man får förhoppningsvis ny information imorgon.
Bra inlägg. Kan bara instämma i det du skriver mellan raderna; att det dragits lite väl långtgående slutsatser här i tråden på basis av att killen är lite udda. Heck, det är jag också.
Med det sagt, så får jag ändå säga att jag delar Smålandstintins och Troians och andras magkänsla. Detta för att:
1. Det är märkligt att LGS enligt en uppgift från 04-snåret alltså inte nöjt sig med att "inte göra några medgivanden" utan alltså nekar - om han är skyldig anser jag att det är märkligt. Han verkar onekligen vara något av en kuf men en rätt nördig och harmlös sådan. Man kan ju inte googla sig till fullständig personkännedom förstås, men jag får verkligen inte känslan av att det här är en göbbe som fixar att vara frihetsberövad i tio timmar utan att medge något. Det går inte alls ihop för mig.
2. Det är minst lika märkligt att RN lika länge hållit sig oanträffbar. Vi har ju en bra källa som styrker att han inte kan nås på mobilen på morgonkröken. RN kan naturligtvis helt enkelt må kolossalt dåligt och hålla sig borta från allt och alla. Han kanske kördes in akut till psyket och befinner sig där. Då får man något att sova på och svarar inte i mobilen nattetid, om man ens får med den in på sitt nattduksbord, vet jag att meddela... Någonstans hoppas jag förstås att det ligger till ungefär så även om det förstås också är helt fruktansvärt. Men jag kommer inte ifrån den där magkänslan.
Märkligt också att man kan uppleva att det kommer så nära fast det geografiskt är så långt borta. Jag har nära vänner som känner en tjej som nämnts i tråden (och blev själv otroligt orolig för henne utan att ens ha träffat människan, för att jag vet att mina vänner inte mått något vidare idag om hon vore direkt berörd, nu var det ju inte så). En bekants kompis är Facebook-vän med min kompis förälder. Jag har spenderat ett kryssningsdygn ihop med en bekant till Alexandra som även skriver här. Och så vidare. Oj-vad-tiderna-förändras-dravel, jag vet. Försöker bara förklara vad jag gör uppe klockan sex på morgonen... rättfärdiga det en smula.