2010-05-12, 03:45
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kladdaren
Det är inte möjligt att han stängt av mobilen då ett antal av hans familjemedlemmar har dött? Kanske inte är sådär jättesugen på att snacka efter en sån sak. Tidigare i tråden stod det att han var hemma hos en kompis/flickvän och de hade fått tag i honom där, ni har inte kollat med henne?

Man ska inte måla fan på väggen...

Har polisen gått ut och sagt att Ragnar är försvunnen eller var kommer ryktet ifrån?

Är Ragnar på något sätt instabil eller är han våldsam, håller han på med droger?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFingal
Givetvis, därför tycker jag att det mesta just nu pekar på LGS. Att han sedan sitter häktad, skäligen misstänkt, gör inte saken bättre.

För att överanalysera lite mer kan man nu läsa på Aftonbladet att "de döda är en pojke och en flicka i tonåren, och en oidentifierad man i medelåldern. Pojken och flickan är syskon enligt polisen och deras anhöriga är underrättade". Om nu deras bror/halvbror varit okontaktbar i över 9 timmar tycker jag man kan klämma in någonstans.

Han ingår väl isåfall bland de anhöriga.
Citera
Bannlyst
Citat:
Givetvis, därför tycker jag att det mesta just nu pekar på LGS. Att han sedan sitter häktad, skäligen misstänkt, gör inte saken bättre.

För att överanalysera lite mer kan man nu läsa på Aftonbladet att "de döda är en pojke och en flicka i tonåren, och en oidentifierad man i medelåldern. Pojken och flickan är syskon enligt polisen och deras anhöriga är underrättade". Om nu deras bror/halvbror varit okontaktbar i över 9 timmar tycker jag man kan klämma in någonstans.
Kan ju göra en Mihailovic: Att man låter den oskydlige sitta i en avledande manöver.
Det skulle ju förklara att man inte diskuterar RN; att man spanar för fullt.
För mig betyder för övrigt okontaktbar medvetslös, inte försvunnen.
Citera
Medlem
Mahous avatar
Citat:
Men det här skedde i LGS hem. Om han kommer hem till mordplatsen, vad ska ha göra? Anmäla och sedan bli hållen av polisen och bete sig chockat och förvirrat tycker jag låter som en helt naturlig reaktion.
Citera
2010-05-12, 03:46
Medlem
Citat:
Det är inte möjligt att han stängt av mobilen då ett antal av hans familjemedlemmar har dött? Kanske inte är sådär jättesugen på att snacka efter en sån sak. Tidigare i tråden stod det att han var hemma hos en kompis/flickvän och de hade fått tag i honom där, ni har inte kollat med henne?

Man ska inte måla fan på väggen...

Det var väl ändå bara en teori? Så vitt jag vet så har han ingen flickvän, jag kan givetvis missminna mig och jag har inte dragit några slutsatser eller målat fan på väggen. Bara nämnde att man försökt få tag på honom, det stärker eller förkastar ingenting.
Citera
2010-05-12, 03:47
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddji
Det figurerar tydligen 3 vuxna män i dramat, förutom den "försvunna" styvsonen RN...

Ok, är det en spukulation att Mats var svartsjuk på Spång, eller tvärtom?

De hade varit skilda länge och Spång och Mona gifta i 4 år.
Kanske det kan finnas något annat motiv.
Citera
2010-05-12, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraNi
Det var väl ändå bara en teori? Så vitt jag vet så har han ingen flickvän, jag kan givetvis missminna mig och jag har inte dragit några slutsatser eller målat fan på väggen. Bara nämnde att man försökt få tag på honom, det stärker eller förkastar ingenting.

Du har rätt, jag som blandade ihop två inlägg. Är ni oroliga att han är offer eller GM??
Citera
2010-05-12, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Har polisen gått ut och sagt att Ragnar är försvunnen eller var kommer ryktet ifrån?

Är Ragnar på något sätt instabil eller är han våldsam, håller han på med droger?

En person från Härnösand påstod det, men det var ju många timmar sen nu...

Enda teorierna om RN handlar om att han går i gymnasium som 21-åring, har varit "konstig" och enl.uppg. "haft det svårt hemma".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fri123
Tror följande:

Två st som haft samma kvinna möts. Barn till ena med. Bråk uppstår, en slår ihjäl den andre. Ungar chockade vid sidan om, gärningsman chockad, ungar står och stirrar, åker med av bara farten. GM chockad, springer runt och irrar runt, blir gripen.

RN redan lokaliserad hemma hos kompis/flickvän efter att ha ringt runt bland kompisarna, hans mobil låg på ljudlöst i jackan. Inget polisen bryr sig om att publicera i media som första åtgärd.

Och jag tror att polisen i lila idylliska Härnösand inte vet vad dem ska ta sig till, och vågar inte gå ut med en lysning på honom utan har hoppats på att han skulle dyka upp eller anmäla sig själv. Med tanke på vad som har kommit fram i tråden om RN tvivlar jag att han hänger hos någon polare och inte har hört vad som har hänt. Min gissning är att han har haft något agg mot MB (om han nu endast är far till BN och LN) och det har uppstått bråk, RN goes berserk och har ihjäl MB följt av småsyskonen, alternativt småsyskonen innan MB kommer för att hämta dem och då mördas MB när han anländer.
Citera
Medlem
Citat:
Du har rätt, jag som blandade ihop två inlägg. Är ni oroliga att han är offer eller GM??

Vi drar inga slutsatser, vill bara veta vad som hänt och varför han är oanträffbar.
Citera
2010-05-12, 03:49
Medlem
Mack-Betts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det är korrekt, dock visar det sig att din källa inte har kontrollerde uppgifter. Med andra ord hörsägen.

Edit: Vilket är intressant information också, ändå

Hur han man lyckats komma fram slutsaten att det var ett svartsjukedrama?

Ok! Var har du hittat att de har bott 5 år i kåken?

Det är ingen "slutsats" polisen har dragit om att det handlar om ett svartsjukedrama, det är bara som jag skrev "en hypotes".
Citera
2010-05-12, 03:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraNi
Vi drar inga slutsatser, vill bara veta vad som hänt och varför han är oanträffbar.
Ett uppriktigt menat lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in