Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Just precis.
Tråden halkar stundom iväg till en diskussion som mynnar ut i att RN har blivit utsatt för mild terror från sin familj, och enda informationen som finns är vaga uttalanden om att han ska ha känt sig kränkt och utnyttjad.
Att han har känt sig så behöver inte betyda att det är så.
Det har hittills inte framkommit någonting konkret som stöder RN:s uttalanden. Det är ganska hårt att döma ut hans familj bara på grundval av den lilla information som finns.
Ja, jag måste säga att jag blir bestört när jag hör folk tycka synd om Ragnar innan det är fastställt att han var psykiskt sjuk när han begick dåden. Det är för mig den enda anledningen till att tycka synd om honom. Han har tagit en 12-årings och en 15-årings liv!
Den jag känner sympati med är mamman. Förutom att hon mist samtliga sina barn - på ett eller annat sätt så är ju samtliga borta - så kommer hon att behöva uthärda mycket snack bakom ryggen från människor som kommer att lasta
henne för trippelmorden. Det märks här i tråden, och den är bara en återspegling av hur snacket går ute i stugorna. Hur ska hon orka? Jag känner den djupaste sympati med henne, och jag hoppas för hennes skull att Ragnar visar sig vara psykiskt sjuk så att hon slipper omgivningens dom för att hon har bett honom hjälpa till med disken och vedhuggningen...