2010-05-15, 11:15
Medlem
Taxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Det här med att mamman har barn med två män och lever med en tredje är bevis på att hon inte är en fridful själ. Sanna mina ord.
Jag är också inne på samma linje, inte för att hon har haft 3 män utan hennes relation med RN. Om jag ska "spekulera" lite så tror jag att mamman har inte behandlat RN som de andra barnen och detta har påverkat hela RNs uppväxst.
Citera
2010-05-15, 11:18
Medlem
Intensivs avatar
Det finns alltid en förklaring till allt. Att döda (vilja döda) små syskon är inget nytt. Det är ju ett sätt att undanröja det som står i vägen för den moders kärlek och uppmärksamhet man inte känner sej ha. Eller ha fått. Gäller även styvfäder/styvmödrar och halvsyskon.
Många minns kanske fallet med femåringen som lyckades kasta ut sin 3 månader gamla lillasyster i sopnedkastet. Även som vuxen kan dessa känslor sitta kvar om inget förändrats.
Som förälder är det ett tungt ansvar men har för att inte glömma det första barnets behov när familjebilden ändras.
Och att SE sina barn och deras eventuella lidanden.
Det är ju självklart att med TRE styvfäder och två halvsyskon så minskar fokus p å det första barnet.
Vissa klarar det..andra inte.
Citera
2010-05-15, 11:19
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Det här med att mamman har barn med två män och lever med en tredje är bevis på att hon inte är en fridful själ. Sanna mina ord.
Men det är ju ändå en inte helt ovanlig familjebildning, och det behöver inte betyda att det är just mamman som är "krånglig".
Citat:
Ursprungligen postat av Taxus
Jag är också inne på samma linje, inte för att hon har haft 3 män utan hennes relation med RN. Om jag ska "spekulera" lite så tror jag att mamman har inte behandlat RN som de andra barnen och detta har påverkat hela RNs uppväxst.
Visst kan det vara så, men det finns ännu ingenting som säger att det faktiskt är så.
Citera
2010-05-15, 11:21
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Just precis.

Tråden halkar stundom iväg till en diskussion som mynnar ut i att RN har blivit utsatt för mild terror från sin familj, och enda informationen som finns är vaga uttalanden om att han ska ha känt sig kränkt och utnyttjad.
Att han har känt sig så behöver inte betyda att det är så.

Det har hittills inte framkommit någonting konkret som stöder RN:s uttalanden. Det är ganska hårt att döma ut hans familj bara på grundval av den lilla information som finns.

Ja, jag måste säga att jag blir bestört när jag hör folk tycka synd om Ragnar innan det är fastställt att han var psykiskt sjuk när han begick dåden. Det är för mig den enda anledningen till att tycka synd om honom. Han har tagit en 12-årings och en 15-årings liv!

Den jag känner sympati med är mamman. Förutom att hon mist samtliga sina barn - på ett eller annat sätt så är ju samtliga borta - så kommer hon att behöva uthärda mycket snack bakom ryggen från människor som kommer att lasta henne för trippelmorden. Det märks här i tråden, och den är bara en återspegling av hur snacket går ute i stugorna. Hur ska hon orka? Jag känner den djupaste sympati med henne, och jag hoppas för hennes skull att Ragnar visar sig vara psykiskt sjuk så att hon slipper omgivningens dom för att hon har bett honom hjälpa till med disken och vedhuggningen...
Senast redigerad av Zurfarn08 2010-05-15 kl. 11:26.
Citera
2010-05-15, 11:21
Medlem
Svampterrors avatar
Citat:

Törs man fråga på vad du grundar detta påstående. Är herr KUK djupt troende muslim eller kristen?
Citera
2010-05-15, 11:22
Citat:

Ett bevis på att mamman döms.
Citera
2010-05-15, 11:22
Citat:
Ursprungligen postat av Taxus

Och här har vi nästa.
Citera
2010-05-15, 11:23
Citat:
Ursprungligen postat av Intensiv
Det finns alltid en förklaring till allt. Att döda (vilja döda) små syskon är inget nytt. Det är ju ett sätt att undanröja det som står i vägen för den moders kärlek och uppmärksamhet man inte känner sej ha. Eller ha fått. Gäller även styvfäder/styvmödrar och halvsyskon.
Många minns kanske fallet med femåringen som lyckades kasta ut sin 3 månader gamla lillasyster i sopnedkastet. Även som vuxen kan dessa känslor sitta kvar om inget förändrats.
Som förälder är det ett tungt ansvar men har för att inte glömma det första barnets behov när familjebilden ändras.
Och att SE sina barn och deras eventuella lidanden.
Det är ju självklart att med TRE styvfäder och två halvsyskon så minskar fokus p å det första barnet.
Vissa klarar det..andra inte.

Och ett tredje, på raken. Stackars, stackars kvinna.
Citera
2010-05-15, 11:26
Medlem
Tuesdays avatar
Medelpadstidningen Dagbladet rapporterar också. RNs datorer gås, förstås, igenom.

http://dagbladet.se/nyheter/sundsval...lagad-i-ratten
Citera
2010-05-15, 11:27
Det är riktigt, riktigt intressant är att ingen nämner Ragnars biologiska far i sammanhanget, vad har han betytt för att Ragnar känt sig bortglömd? Varför blev Ragnar hänvisad till sin styvpappa för en pappafigur, om det nu var på det sättet?

Var i helvete höll Tomas Svärd hus?
Citera
2010-05-15, 11:30
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det är riktigt, riktigt intressant är att ingen nämner Ragnars biologiska far i sammanhanget, vad har han betytt för att Ragnar känt sig bortglömd? Varför blev Ragnar hänvisad till sin styvpappa för en pappafigur, om det nu var på det sättet?

Var i helvete höll Tomas Svärd hus?

Gick han också vidare och bildade ny familj? Finns styvmamma och halvsyskon där? För närvarande ska han leva ensam (om folkbokföringen stämmer), men många år har ju gått sedan separationen från MN.

Varför anhölls han?
Citera
2010-05-15, 11:36
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampterror
Törs man fråga på vad du grundar detta påstående. Är herr KUK djupt troende muslim eller kristen?

Att hennes relationer inte fungerat. Självklart är det två parter i en relation och båda har del i att det inte fungerar. Jag anser att det är ett bevis på att RN vuxit upp bland dysfunktionella vuxna. Och jag dömer inte bara mamman, utan även männen.

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ett bevis på att mamman döms.

Och männen.

Jag anser alltid att föräldrar kan skuldbeläggas för vad deras barn gör, även vuxna barn. A

Alla vi som sett foton på RN kan se att han inte ser ut att må bra. Såg mamman/pappan detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in