2004-04-03, 22:16
Medlem
Pungs avatar
När jag ska köra vice city meddelas jag att filen mss32.dll saknas...
Filen ligger i "C:\Program\Rockstar Games\Grand Theft Auto Vice City". Kopierar den och lägger i C:\WINDOWS\system. Funkar ändå inte, laddat hem andra mss32.dll-filer (olika storlekar på alla) lagt dem i varenda mapp i hela datorn. Ingen lycka.

Problemet verkar vara stort sökt i massor av forum, där folk beskrivit samma problem. Cracket går inte heller att öppna.

Någon som VET.

Folk tycks ha ett behov av att svara på alla inlägg, även om de inte tillför något. I varenda tråd förslår massor av människor ominstallation, reparera windows, virusscan, norton.

Sådana råd betackar jag helst.

Är det någon som VET vad problemet är (inte spekulera) vore jag extremt tacksam...
Citera
2004-04-05, 23:28
Medlem
Pungs avatar
Inte många svar på den här.

Men jag har kommit på det själv. Ganska självklart egentligen. Men efterssom det verkar finnas många med samma problem, och ingen verkar ge något konkret svar - kanske detta blir till glädje för någon.

Lägg cracket i C:\Program\Rockstar Games\Grand Theft Auto Vice City-mappen

Där ligger redan en .exe-fil med samma namn. Vågade inte ta bort den, så jag bara döpte om. Viktigt är hur som helst att cracket heter gta-vc (alltså samma som den riktiga startfilen)

Den rätta mss32.dll-filen ligger redan i gta-mappen. Om den inte gör det ska den rätta filen ha storlek 330 kb.
Citera
2004-04-05, 23:32
Medlem
SuperMarios avatar
MEN! Det är ju så man alltid gör med crackfiler, dvs ersätter befintlig .exe-fil med crackad .exe-fil.

Ibland finns det (sällan) även dll-filer som ska ersättas. De filer som skall ersättas finns ju i crackmappen på CD:n, och det står även i nfo-filen hur detta ska göras.

Bara ett tips.
Citera
2004-04-05, 23:39
Medlem
Pungs avatar
Jag påstod aldrig att jag åstakommit något stordåd. Det enda jag ville var att ha lite hjälp att få mitt GTA3 att funka. Jag sökte på internet, och såg att andra hade precis samma problem, men att ingen verkade ha några svar - så jag ville vara lite hygglig nu när jag kommit på det.
Citera
2004-04-05, 23:49
Medlem
SuperMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Jag påstod aldrig att jag åstakommit något stordåd. Det enda jag ville var att ha lite hjälp att få mitt GTA3 att funka. Jag sökte på internet, och såg att andra hade precis samma problem, men att ingen verkade ha några svar - så jag ville vara lite hygglig nu när jag kommit på det.

OK, men nu vet du hur det ska gå till i framtiden! Det är nästan alltid så på crackade spel.
Citera
2004-04-06, 16:50
Medlem
Ajax2002s avatar
Trodde alla visste att det var så man gjorde
Men iofs, är man helt ny så kan det vara svårt.
Citera
2004-04-06, 23:18
Medlem
Pungs avatar
Kanske sabbade för mig själv genom mitt långa utlägg om att jag betackade mig "självklara" lösningar...

Men sök själva på mss32.dll och gta3 så får ni själva se hur många som frågar samma sak - och ingenstans står något om att lägga crack i rotmapp. Även om det säkert är enkelt för de som kan, borde det ju vara ett bättre svar än de ständiga "har du testat noooooortoooon" (som jag dock inte anklagar någon på flashback för att ha sagt)
Citera
2004-04-07, 00:34
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Men sök själva på mss32.dll och gta3 så får ni själva se hur många som frågar samma sak - och ingenstans står något om att lägga crack i rotmapp.

Det där beror nog på att många människor är för lata för att orka tänka själva, och tycker att det är enklare att fråga om saker och ting. Och när det är så självklart för majoriteten av människorna hur man använder ett crack, så lär ju dessa människor inte få upp mss32.dll-felet, och då vet dom ju inte heller vad lösningen är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in