2010-05-11, 17:17
Medlem
Okej har försökt både med windows server 2003 och mitt gamla windows xp inga repor ingeting på skivorna, startar installationen som vanligt och formaterar o lägger in ltie filer, sen ska den startas om o gå in i "den riktiga installationen" men den börjar om och går in i partitionering och den installationen igen"får inte ens ett alternativ att välja "tryck för att starta med skiva" och tar jag ut skivan kommer det upp " Operating system Not found" och jag har Hdd som 1a val i boot listan.
Men testade med linux för att testa och de gick utan problem. så vet inte vad ja ska göra
Citera
2010-05-11, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svgg
Okej har försökt både med windows server 2003 och mitt gamla windows xp inga repor ingeting på skivorna, startar installationen som vanligt och formaterar o lägger in ltie filer, sen ska den startas om o gå in i "den riktiga installationen" men den börjar om och går in i partitionering och den installationen igen"får inte ens ett alternativ att välja "tryck för att starta med skiva" och tar jag ut skivan kommer det upp " Operating system Not found" och jag har Hdd som 1a val i boot listan.
Men testade med linux för att testa och de gick utan problem. så vet inte vad ja ska göra

Låter som det är du som gör fel.
Klart om du startar datorn utan att trycka att den ska boota via Cd-läsaren då läser den ju inte cd skivan.
I första starten så ska man trycka F12 eller F2 eller vilken knapp som beroende moderkort och det står typ"Tryck på F12 om du vill läsa Cd -skivan eller något." Server 2003 det är bara ett server OS .
Citera
2010-05-11, 17:44
Medlem
installationen startar av sig själv oavsett, va ska man säga det "blåa installationen" i dos eller vad det är.
Men det är därifrån den inte kommer fidare utan vill köra dos installationen först hela tiden.
Citera
2010-05-11, 17:48
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
För mig så låter det som HDD är orsaken.

Vad för HDD har du?
Citera
2010-05-11, 18:34
Medlem
Det är en Segate st430 834A
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in