Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Ja fast det är ofta det är småuttgifterna som ställer till det för en. Förra månaden jobbade jag bara 3dagar därför att jag var på praktik. samtidigt ökade mina utgifter i form av transport och mat ute.
Därför har jag ett underskott på ca 5000kr förra och antagligen ytterliggare 5K denna månad.
Detta viste jag om sedan tidigare och har därför räknat med det i min budget tidigare och kan därför leva som normalt trots att jag har under 5000kr i inkomst i april och maj. I juni får jag ett en trevlig skatteåterbäring och börjar jobba full tid från den 10 juni. När du väl får jobb igen öppna ett konto och buffert spara 10% av din inkomst så har du marginaler att ta av om något inte blir som planerat.
Förväxla inte detta sparandet med sparande för semester,inköp osv utan använd bara när det är verkligen behöves.
Ja, det där om småutgifterna håller jag verkligen med om! Även jag har en liten summa från skatteverket att se fram emot V. 23? Jag har varit på banken ett flertal gånger för att ha genomgång av sparande osv. Har öppnat ett e-sparkonto där jag börjat med att sätta av 500 / mån. Sen har jag en hel del aktier som är låsta fram till 2012. Lika bra det! Just nu så har jag en rutten löpande två-veckorsanställning, ingen sem. ers, ingen komp, inget betalt för alla röda dagar som infaller på en arbetsvecka. Men ändå ett jobb och en inkomst. Men jag började för ca: 2 mån sen, och första lönen blev en halv, som nätt och jämt täckte mina fasta löpande kostnader, då jag började mitt i en löneperiod. Så här har det varit sen ett år tillbaka nu..

Dock så har jag ett flertal alternativa jobb-erbjudanden som ev. kommer att ge tillsvidare framöver, men just nu känner jag mig så otroligt feg, vet inte om jag vågar byta jobb, även att lön osv. kommer att vara avsevärt mycket bättre!