2010-05-11, 11:40
Medlem
Hej. Jag har ett swedbank-visa kort, som jag handlar med,, har ingen kredit på det, eftersom ja inte är kreditvänlig.. så det e bara ett konto-kort, kan man säga..

anyway, min fråga är..

om ja köper något för en LITEN summa pengar, tillkommer det någon avgift?? jag har för mig, att iaf vissa affärer har denna policy,, eller äre en bank-grej??

mvh

kartell-michell
Citera
2010-05-11, 11:47
Medlem
glen-tourrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysprylen
Hej. Jag har ett swedbank-visa kort, som jag handlar med,, har ingen kredit på det, eftersom ja inte är kreditvänlig.. så det e bara ett konto-kort, kan man säga..

anyway, min fråga är..

om ja köper något för en LITEN summa pengar, tillkommer det någon avgift?? jag har för mig, att iaf vissa affärer har denna policy,, eller äre en bank-grej??

mvh

kartell-michell

Vissa butiker, typ tobaksaffärer osv tar en avgift om 2-5:- för köp under 50, 70, 100:- för att de tycker att bankens avgifter är för höga. Vad jag har för mig så är detta inte 'lagligt' men de flesta gör det ändå.
Citera
2010-05-11, 11:48
Medlem
Maxeris avatar
Vissa affärer väljer att ta ut en avgift vid kortköp under en viss summa (brukar vara 100 kr). Men det har inget med banken att göra.
Citera
2010-05-11, 11:52
Medlem
yggdrasils avatar
Från swedbanks hemsida.
Citat "Visa – Om du har ett Visa-kort har butiken inte rätt att ta ut en extra avgift för kortköp."
Citera
2010-05-11, 12:19
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrasil
Från swedbanks hemsida.
Citat "Visa – Om du har ett Visa-kort har butiken inte rätt att ta ut en extra avgift för kortköp."

Det är olagligt att stjäla också trots detta misstänkter jag att det finns folk som gör det ändå......

Företagen betalar avgifter för att du handlar med kort. En del företag väljer att då ta ut en avgift av sina kunder. Det är inte tillåtet med visa kort men det är ganska vanligt. Sen betalar du ofta en årsavgift för själva kortet så det kan man kanske se som en extra avgift.
Citera
2010-05-12, 01:59
Medlem
bernankes avatar
Anmäla tjuvbutiker som stjäl pengar iform av Kortavgift.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in