• 1
  • 2
2010-05-10, 23:26
Medlem
Varför kör man inte med samma ingredienser och tillverkningsmetoder för att sen frysa in det? Varför är detta inte logiskt för 3 öre, att förstå att pizzorna smakar apa och inte är ett skit likt de på pizzerian?

Kanske en affärsidé, att baka djuofrysta pizzor som smakar som på pizzerian när man haft dem i mikron/ugnen.
Citera
2010-05-10, 23:28
Medlem
milkmannenknas avatar
Du har inte en aning om vad du pratar om, finns gott om djupfryst pizza som äger allt!
Citera
2010-05-10, 23:28
Medlem
pineapple-expresss avatar
Testa att köpa en pizza på en pizzeria och frys in den för att sedan tina den och se om det smakar som vanligt
Citera
2010-05-10, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pineapple-express
Testa att köpa en pizza på en pizzeria och frys in den för att sedan tina den och se om det smakar som vanligt

Den smakar nästan samma som en nybakad. Har gjort det flera gånger när jag köpt familjepizza för en vecka framåt i tiden.
Citera
2010-05-10, 23:58
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milkmannenkna
Du har inte en aning om vad du pratar om, finns gott om djupfryst pizza som äger allt!
Droppa några namn på tockna då, man är tungt benägen att hålla med TS om kritiken mot djupfrysta sulor.
Citera
2010-05-11, 17:49
Medlem
Trinnits avatar
Absolut en affärsidé! Det utbud av frysdiskpizzor som finns idag är beklagligt. Ett fåtal är ätbara vid akut abstinens, men de är aldrig mätbara med en riktig turkpizza, och de allra flesta är riktigt äckliga.
Jag har ett antal gånger frysit in överbliven pizzeria-pizza, den smakar fortfarande gott när man kört den lite i ugnen.
Citera
2010-05-15, 19:08
Medlem
Uncle Dukes avatar
Jag tycker att ICA:s pizza är riktigt god. Dr Oetker är ju däremot riktigt vidrig, likaså pan pizzor som Billys.
Citera
2010-05-15, 19:14
Medlem
miklons avatar
Lidls fryspizzor är överlag ganska goda, inte minst deras pan pizza-varianter, som faktiskt får en riktig tjock och luftig botten när man tillagar dem.
Citera
2010-05-15, 22:30
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolovrat
Varför kör man inte med samma ingredienser och tillverkningsmetoder för att sen frysa in det? Varför är detta inte logiskt för 3 öre, att förstå att pizzorna smakar apa och inte är ett skit likt de på pizzerian?

Kanske en affärsidé, att baka djuofrysta pizzor som smakar som på pizzerian när man haft dem i mikron/ugnen.

En fryst brödtallrik med fyllning kan aldrig bli lika bra som en nybakad. Det är ungefär som att mikra pommes.
Citera
2010-05-16, 08:35
Medlem
moderatswings avatar
Turkpizzor är inte riktiga pizza.
Fryspizzor försöker oftare efterlikna tunnare italienska pizzor.

Så frågan är väl egentligen varför pizzan på Ahmeds pizzeria inte smakar pizza.
Citera
2010-05-16, 08:40
Medlem
http://www.torebrings.se/bilder/artikelbilder/16502.jpg där har vi en riktigt god och mättande fryspizza. Slår den en nybakad pizza från en vass pizzeria? Nej.
Citera
2010-11-14, 16:42
Medlem
Jag fattar verkligen inte grejen med alla fryspizzor som säljs i Sverige.

Vad är det som har fått tillverkarna att tro att vi vill att en pizza skall vara "krispig"? Det säger dom alltid i reklamerna, att pizzan skall vara "krispig"!?
En pizza skall vara mjuk och saftig, inte nåt jävla knäckebröd med toppings. Men så är det nu.
Köpte 3st Coop färdigpizzar, och mycket riktigt. Efter jag värmt dessa så räckte det att jag lyckades hacka genom kniven så gick hela pizzan i två delar. Troligt att det skulle hända på en vanlig pizza.

Grandiosa och Billys pan är bra, men finns det andra alternativ??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in