2010-05-10, 22:38
Medlem
Hej!

Jag lider av ett konstant illamående på morgnarna och ibland är det såpass starkt att jag spyr. Det gäller varje morgon och blir bara värre om jag tvingar i mig lite frukost. Illamåendet går dock över efter drygt två timmar och kommer sedan inte tillbaka under dagen för att sedan visa sig nästa morgon igen.

Någon som vet vad detta kan bero på?
Citera
2010-05-10, 22:39
Medlem
uberalles avatar
Gravid?
Citera
2010-05-10, 22:40
Bannlyst
Möjligt att det har med att göra vad du äter.. Pröva ät nyttigare så ska du nog se att det blir bra
Citera
2010-05-10, 22:46
Medlem
Nikksters avatar
Huvudvärk? - migrän. Den också bero på vad du äter eller om du är gravid som några användare sa.
Citera
2010-05-10, 22:48
Medlem
Jag är så vitt jag vet man så graviditet kan vi förhoppningsvis stryka

Det finns ingen huvudvärk inblandad så problemet ligger nog inte i migrän. Det där med maten har jag däremot tänkt på, på vilket sätt ska jag äta bättre? Frukost vågar jag inte äta p.g.a. risken att kräkas.
Citera
2010-05-10, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Finnjaevel
Jag är så vitt jag vet man så graviditet kan vi förhoppningsvis stryka

Det finns ingen huvudvärk inblandad så problemet ligger nog inte i migrän. Det där med maten har jag däremot tänkt på, på vilket sätt ska jag äta bättre? Frukost vågar jag inte äta p.g.a. risken att kräkas.

Nyttig mat är jag inte så bra på men du borde garanterat gå och undersöka dig hos en läkare
Citera
2010-05-10, 22:57
Medlem
Drumss avatar
har precis likadant själv. Kommer och går i vågor från och till, har haft i några år. Sjukt drygt.
Citera
2010-05-11, 00:30
Medlem
Blinkits avatar
Tjenare. Har ungefär liknande symptom som dig.
Startade en tråd för nån dag sen https://www.flashback.org/t1190767 .
Ät inte stora måltider innan du går och lägger dig. Ät helst middag så tidigt som möjligt. Äter jag mycket på kvällen mår jag illa morgonen därefter. Ät lite hela tiden om du kan istället för att äta större måltider vid vissa tillfällen på dagen.
Förmodligen har jag magkatarr. Har börjat käka omprazol(receptfritt) för att låta magen läka. Har även köpt novalucol(receptfritt) för tillfällig lindring. Hur bra den funkar vet jag inte riktigt. Har även tänkt testa Postafen (mot illamående/åksjuka) men får väl se vilken effekt dom har på mig.
Lycka till!
Citera
2010-12-06, 10:35
Medlem
cpskadans avatar
BUMP

Hur ofta byter/vädrar du dina sängkläder?

Det lever extremt mycket kvalster i nästan allas sängar vilka, vad jag förstått, är något "giftiga" för vår kropp då vi inandas dem under natten.

Pröva att vändra och byta sängkläder oftare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in