2010-05-10, 21:03
Medlem
J.Boozes avatar
vet ej var denna tråd ska hamna men det vet ni bättre...

-----

jag satt på svartsjö i 2 mån . domen var 12 mån men överklagades till 2 mån pga förmildrande omständigheter samt första gången jag vart inuiti systemet.

nu när jag är ute längtar jag tillbaka in, livet va fan enkelt där inne. du hade dina arbetsuppgifter, på kvällen spelade du biljar etc chillade med polare söp knarkade, vafan du ville osv.

på utsidan vafan gör jag här super mig full varje dag, har ingen aning vad jag ska göra med mitt liv, livet är hårt massa jävla ansvar och skit du måste ta tag i som du ej orkar, för du är så jävla deprimerad i dig själv att du inte orkar leva ordentligt.

när jag var på insidan längtade jag ut- livet var så tråkigt där inne. jag längtade ut så jag kunde ta tag i mitt liv o börja leva ordentligt.

men så fort jag kom ut längtade jag tillbaka in.

jävla kuk samhälle funderar starkt på att börja leva kriminellt ordentligt - iaf så får du lite action i ditt liv -lite adrenalin som skakar dina ådror då och då... detta liv jag lever nu suger som fan.
bor i en liten jävla etta har soc o använder det till att bli påverkad på alla sätt jag kan.

livet här ute är en plåga . på insidan var det fan enkelt.

seriöst ska det vara såhär?? ska det vara så att en människa i dagens sverige känner att han hör bättre hemma på insidan än på utsidan??

jag hade lätt kunna leva mitt liv på insidan som det känns just nu.
dem betalar så att man får sova varmt och gott varje natt - man tjänar nog med pengar att kunna köpa cigg och man får struktur på tillvaron vilket hjälper med sömnen.

på utsidan går det fan helt åt skogen.

vad är det för jävla samhelle jag lever i? vad är det för värld?? ska jag behöva ta livet av mig för att det ska kännas ok?

serilöst jag vet ej vart jag ska ta vägen just nu.

det känns som antingen slutar detta livet på utsidan så illa att jag tar livet av mig, eller att jag åtmninstone försöker begå grova brott och kör på tills jag blir haffad.

sen väl på insidan så trivs jag?

är jag psykad eller en effekt av samhället jag vet ej. jag vet bara inte vad fan jag ska göra med mitt liv. snart skiter jag i vilket och börjar leva för dagen ist. och då vet jag bara vart det kommer sluta.
Citera
2010-05-10, 21:06
Medlem
Amagadwats avatar
Såklart det känns tomt när du kommer ut och lever i en 1:a. Det är absolut inte meningen att insidan ska kännas bättre än utsidan. Har du inga trevliga (lagliga) polare du kan umgås med och hitta på något kul (lagligt)?
Citera
2010-05-10, 21:14
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Du märker iaf själv att du inte klarar av situationen, det är positivt.
Jag tror att du inte vill att allt går åt helvete så gör ett allvarligt ryck och ta upp det med någon du litar på.
Har du ingen övervakare eller fd övervakare som du kan snacka med?
Citera
2010-05-10, 21:16
Moderator
skunkensunes avatar
1. Posta i rätt tråd med en rubrik som är vettig och beskriver innehållet.
2. Åk till Thailand, fixa ett större parti heroin eller erbjud dig att smuggla ett sådant åt någon. Vid kontrollen på flygplatsen klappar du tjänstemännen på huvudet, bränner en bild av deras kung och visar väskan med drogerna.
3. Bangkok Hilton.
Citera
2010-05-10, 21:17
Medlem
MenTrorus avatar
Skaffa ett jobb!
Citera
2010-05-10, 21:18
Medlem
Troians avatar
Tråd flyttad. Aktuella brott och kriminalfall ---> Psykaktuten.

Eftersom TS verkar känna att han inte riktigt klarar sig eller passar in i samhället så tror jag vi provar där. Angeläget ämne, men lite osäker på var tråden passar. Ett aktuellt brott är det i alla fall inte.

/Mod
Citera
2010-05-10, 21:46
Medlem
J.Boozes avatar
tack för flyttning av tråd till korrekt ställe.
---

svar till folk som svarat;
tack för era åsikter. ang skaffa jobb - tro mig jag har levt hederligt många år jobbat som fan etc men bara blivit biten i röven av samhellet sedans 2007 då jag blev varslad pga arbetsbrist. alfakassan samt min "riktiga" akassa har knullat mig i röven och jag har vart tvungen att ta mig framåt i livet krypande. jag tycker absolut inte synd om mig själv så missförstå mig ej.

däremåt har min underliggande depression jag haft under lång tid(titta mina tidigare trådar här på FB) gjort att jag mått bara sämre o sämre och allt har bara gått neråt.

jag har liksom inte orken att leva som en "upstanding citizen" just nu och vet ej hur jag ska komma dit som det känns atm.
jag KÄMPAR varje dag med mitt alkohol beroende äter antabus med jämna mellanrum men har demonerna i mitt huvud hela tiden som säger "skit i antabus denna veckan o sup istället"

asså det är ett helvete detta jag dör hellre just nu.
Citera
2010-05-10, 21:53
Medlem
LagomLagoms avatar
Hej.

Ta kontakt med KRIS på din ort (Kriminellas revansch i samhället), de killarna om någon vet hur man hittar rätt väg efter att ha känt sig vilse. Med de grabbarna borde du kunna hänga med plus ha din frihet, för samhörigheten är väl det du saknar; inte vakterna och gallret väl

Lycka till,

LL
Citera
2010-05-11, 11:11
Medlem
Danni33s avatar
1. Sök profesionell hjälp. Terapi men helst missbruksvård då du verkar ha ett stort problem med alkohol och dylikt. Så dåligt som du verkar må behöver du nog psykofarmaka. Du klarar inte denna börda på egen hand, du behöver stöd.

2. Väl på vägen, när du känner att du börjar må bättre, av hjälpen du får och antidepressivt så kan du börja söka jobb. Må inte dåligt över att du går på soc. nu. Det är så alla gör som känner att dom inte kan jobba i dagsläget. Detta tar tid.

3. Försök skaffa eller endast umgås med bra folk. Hitta vänner som är lagliga. Bli inte kriminell!
Försökt ta hjälp av andra, har du några släktingar, vänner eller vem som helst som kan finnas till stöd för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in