2010-05-10, 15:31
Medlem
Anderrssss avatar
Hejsan, vet inte om det är riktigt rätt att öppna en ny tråd såhär men behöver hjälp snabbt. Jag har en skoldator som jag skulle skicka filer mellan med min stationära DELL. Och så var jag tvungen att byta "Arbetsgrupp". Nu till saken att då klickade jag ur "domän" och klickade i arbetsgrupp och döpte om den till "MSHOME" som på min stationära vilket jag insåg att det va dumt gjort XD. För när jag startade datorn så gick det inte att logga in eftersom både domän, användarnamn och lösenord måste vara korrekt. Och när jag försöker logga in står det bara kontrollera att dessa är korrekta. Nu till problemet: Det går inte att byta domän eftersom bara Användarnamn och Lösenord finns. Hur gör jag för att komma in och byta från arbetsgrupp till domän? Ursäkta om det kan vara felpost men med snabb hjälp försvinner tråden snabbt
Citera
2010-05-10, 16:09
Medlem
sommarlovs avatar
Starta i felsäkert läge?
Starta ett lokalt konto?
Citera
2010-05-10, 19:23
Medlem
Anderrssss avatar
Lättare sakt än gjort. Jag är inte huvudadmin på min dator eftersom det är en skoldator. Därför kan jag inte göra det.. man kan inte byta domän via en annan dator?
Citera
2010-05-11, 03:56
Medlem
hasenfrasens avatar
http://downloads.sourceforge.net/oph...vecd-2.3.1.iso
Citera
2010-05-11, 18:27
Medlem
Anderrssss avatar
Tack som fan! Äntligen inser man att det finns lite vettigt folk på FB. Moderator är frivillig att låsa tråden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in