2004-04-03, 09:28
Medlem
agitators avatar
jag har ett litet men ack så störande problem med WMP v. 8.00.00.4487.
Det är nämligen så, kära vänner, att när jag spelar vissa av mina lagligt hemladdade låtar så visas alltid samma skivomslag i "boxen" till vänster där det vanligtvis visas aktuell låts skivomslag alternativt inget skivomslag. Jag tyckte mig först se sambandet att detta endast gällde låtar som var hemladdade från soulseek men efter vissa efterforskningar har det visat sig att så inte är fallet.

Så, mina vänner, hur i satans helvete ska jag få det att vara som förut? Jag vill ju att det ska vara rätt skivomslag som visas. Jag kan även nämna att jag kör XP, dragit igenom med Spybot och använder viruskydd om detta nu spelar någon roll. Snälla, hjälp en stackare som inte förstår sig på sånt här!
Citera
2004-04-03, 15:19
Medlem
agitators avatar
samma dagsbump *BUMP*
Citera
2004-04-03, 15:29
Medlem
Nidstangs avatar
En gissning:
Verktyg --> Alternativ --> Mediebibliotek och bocka för "Uppdatera mina musikfiler..." samt allmän genomgång av vad som finns i Alternativ.

Obs! Jag kör själv Windows 2000Pro, så det är inte säkert att det här stämmer exakt.
Citera
2004-04-03, 15:39
Medlem
agitators avatar
alternativet fanns tyvärr inte. Inget annat som verkar vara vettigt att pilla på finns i alternativ.
Citera
2004-04-03, 15:43
Bannlyst
i media player: view -> now playing tools ->bocka för "media information"..
Citera
2004-04-03, 15:45
Medlem
agitators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .:Pimp:.
i media player: view -> now playing tools ->bocka för "media information"..
ok, testat, men är inte det en annan funktion? Det löste inte problemet iaf.
Citera
2004-04-03, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av agitator
ok, testat, men är inte det en annan funktion? Det löste inte problemet iaf.
nej det funkar för mig iaf.. jag kan välja på lyrics, media information, captions etc..
men innan så la jag in "read only acces på internet filer" i media library.. har du full view på din media player?
Citera
2004-04-06, 14:39
Medlem
agitators avatar
jag har äntligen fattat vad problemet var. Trots att det är lite pinsamt för mig lägger jag upp förklaringen här.

Problemet berodde enbart på att det fanns en .jpg-fil i samma katalog som mp3rna. Denna fil, med namnet folder.jpg lade sig automatiskt i playerns skivomslagsfönster. Vad själva jpg-filen kom ifrån vet jag inte, gissar att jag råkat trycka fel vid någon hemladdning av något slag. Det konstiga är att om man döper om filen så uppenbarar den sig inte i WMP. Kan någon förklara detta fenomen? Visste alla utom jag om att det fungerade såhär?
Citera
2004-04-06, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av agitator
Visste alla utom jag om att det fungerade såhär?
nej jag hade ingen aning, men det kan ju vara bra att ha en sånn funktion om man tex inte har en internetuppkoppling varje gång man sätter in en ny skiva..
Kan tänka mig att om det finns en textfil som heter lyrics.txt oxå ersätter den riktiga..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in