2010-05-10, 12:41
Medlem
NirvanAs avatar
Windows har krashat för mig 2 gånger sen jag köpte datorn i slutet av januari en gång inne i ett spel och en gång när jag bara satt o kolla på film

Jag misstänker att grafikkortet kanske har pajjats eller så är det nåt fel med drivrutiner (även fast jag skaffade dom senaste via nvidias egen hemsida när jag nyss köpt datorn)

Kör alltså ett Nvidia XFX GeForce GTX 260 på ett windows7 pro 64bit

Bifogar felmeddelandet också (printscreen):
http://img17.imageshack.us/img17/1227/errorvt.jpg

"LiverKernelEvent" Säger inget för mig?

Oerhört tacksam för hjälp!
Citera
2010-05-10, 14:03
Medlem
DasTisus avatar
För klent nätaggregat kanske?
Citera
2010-05-10, 14:06
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasTisu
För klent nätaggregat kanske?
Tror jag inte, 650W

Läser om senaste drivrutinen som finns ute:

"New in Version 197.45

* Recommended for the best performance with the new GPU-accelerated features in Adobe CS5.
* Adds support for the new version of MotionDSP's video enhancement software, vReveal, which adds support for HD output. NVIDIA customers can download a free version of vReveal that supports up to SD output here.
* Fixes a video playback issue in Media Player Classic.

Det var ju just i media player classic den crashade när jag såg film.. kan det inte vara drivrutinerna som behövs bytas ut?
Citera
2010-05-10, 14:17
Medlem
DasTisus avatar
Har du överklockat?

Har du de senaste drivrutinerna, om inte ladda ner dem. Har ATI själv, och nya drivrutiner kommer en gång i månaden.
Citera
2010-05-10, 14:30
Medlem
NirvanAs avatar
Nej ingen överklockning, mina drivrutiner jag har nu är från januari ser jag, ska testa med nya...ska man ta bort gamla först (via enhetshanteraren) och sen installera nya eller ska man "installera över" dom gamla?
Citera
2010-05-10, 14:39
Medlem
DasTisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nej ingen överklockning, mina drivrutiner jag har nu är från januari ser jag, ska testa med nya...ska man ta bort gamla först (via enhetshanteraren) och sen installera nya eller ska man "installera över" dom gamla?

Vet inte med nvidia, men med ATI installerar man över iaf.
Citera
2010-05-10, 16:01
Medlem
NirvanAs avatar
Ingen som vet angående drivrutinerna? finns ju uppdatera/avinstallera drivrutin via enhetshanteraren i kontrollpanelen sen finns det följande i Program och funktioner i kontrollpanelen:

NVIDIA Display Control Panel
NVIDIA Drivers
NVIDIA PhysX
NVIDIA Stereoscopic 3D Driver

Citera
2010-05-10, 16:05
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ingen som vet angående drivrutinerna? finns ju uppdatera/avinstallera drivrutin via enhetshanteraren i kontrollpanelen sen finns det följande i Program och funktioner i kontrollpanelen:

NVIDIA Display Control Panel
NVIDIA Drivers
NVIDIA PhysX
NVIDIA Stereoscopic 3D Driver

avinstallera drivrutinen starta om datorn och installera den nyaste
Citera
2010-05-10, 16:28
Medlem
NirvanAs avatar
Meh.. jag installerade över, fast står iaf att grafikkortet kör med dom senaste nu när man kollar på enhetshanteraren

Verkar som det strular att spela upp saker o ting i media player classic, laggar lite osv.. va fan
Senast redigerad av NirvanA 2010-05-10 kl. 16:40.
Citera
2010-05-10, 16:57
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
avinstallera drivrutinen starta om datorn och installera den nyaste
Jag jag avinstallera alla dom där eller? eller ska jag välja avinstallera drivrutin via enhetshanteraren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in