Flashback bygger pepparkakshus!
2010-05-10, 11:46
Medlem
Jag har köpt ett par prylar på delbetalning, den ena ligger hos Klarna - 12 månader "räntefritt" och den andra hos NetOnNet - 12 månader "räntefritt".

Totalt rör det sig om ca 10k + 5k, frågan är om det går att slå ihop dessa två och ha hos en av kreditgivarna? Eller kan det innebära att jag får betala extra ränta osv.. Någon med tips på vad som är bäst?

(Tanken är att betala av så snabbt som möjligt såklart, men det känns ändå bättre att ha det samlat än att ha dubbla fakturaavgifter osv).
Citera
2010-05-10, 12:26
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phoz
Jag har köpt ett par prylar på delbetalning, den ena ligger hos Klarna - 12 månader "räntefritt" och den andra hos NetOnNet - 12 månader "räntefritt".

Totalt rör det sig om ca 10k + 5k, frågan är om det går att slå ihop dessa två och ha hos en av kreditgivarna? Eller kan det innebära att jag får betala extra ränta osv.. Någon med tips på vad som är bäst?

(Tanken är att betala av så snabbt som möjligt såklart, men det känns ändå bättre att ha det samlat än att ha dubbla fakturaavgifter osv).

Bolagen sköter ju inte såntdär själva utan det finns alltd ett företag i bakgrunden som sköter det där med krediterna. Kontrollera vilket företag det är och kontakta dom. Dom kommer nog säkerligen vara glada att få in några extra slantar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in