2010-05-10, 00:30
Medlem
Garderobs avatar
Har yrvaket, relativt nyseparerad som jag är, insett att det verkar nödvändigt att matcha barnvecka med den man dejtar. Var på en första dejt med en tjej för någon månad sedan (lunch) och träffades sedan ytterligare en gång (kväll, barnfri vecka), varpå vi blev väldigt överens om att vi ville fortsätta träffas. Men de påföljande veckorna åkte hon iväg på ett par skidresor under mina barnfria veckor, och när hon sedan var barnledig och hemma - hade jag mina barn och kunde inte träffas. Vi hade i alla fall en lunchdejt och kände båda två att vi verkligen ville träffas på allvar, men otakten med barnveckorna fortsatte och efter en ytterligare vecka slutade hon svara på mina sms och mail. Nu ska vi ha en lunchdejt och jag förstår ju att hon kommer säg: ”Du är jättefin, men nu har jag börjat dejta en kille som är barnfri samtidigt som jag är det.”

Fuckin bitch!

Så hur gör man? Det kan ju vara svårt att ändra med sitt ex vilka veckor man har barnen. Ni med erfarenhet - berätta!

Citera
2010-05-10, 06:14
Medlem
Jaa du, har samma situation, men dejtat en kvinna i snart ett år (nja, vi har en fast och stadig relation snarare) nu på de premisserna. Det är väl helt enkelt att vara lite smidig och inse att något hattande fram och tillbaka med veckorna går inte utan försöka synka om tillräckligt intresse finns.

Jag tycker inte du ska nojja utan kolla hur hon har det med skidresor framöver och försöka få till det, det är det enda man kan göra. Ett stort plus är ju om man har bra kontakt med ett vänligt inställt ex förstås, vilket jag har turen att ha.
Citera
2010-05-10, 06:43
Medlem
moderatswings avatar
Det är väl bara att antingen du eller tjejen gör om schemat med barnets andre förälder sedan när det verkar bli mer seriöst. Har du ungarna udda veckor så se till att byt med mamman och ta jämna istället.

Eller är det fortfarande såpass hårda känslor kvar sedan separationen att ni inte kan kommunicera?
Citera
2010-05-10, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garderob
Har yrvaket, relativt nyseparerad som jag är, insett att det verkar nödvändigt att matcha barnvecka med den man dejtar. Var på en första dejt med en tjej för någon månad sedan (lunch) och träffades sedan ytterligare en gång (kväll, barnfri vecka), varpå vi blev väldigt överens om att vi ville fortsätta träffas. Men de påföljande veckorna åkte hon iväg på ett par skidresor under mina barnfria veckor, och när hon sedan var barnledig och hemma - hade jag mina barn och kunde inte träffas. Vi hade i alla fall en lunchdejt och kände båda två att vi verkligen ville träffas på allvar, men otakten med barnveckorna fortsatte och efter en ytterligare vecka slutade hon svara på mina sms och mail. Nu ska vi ha en lunchdejt och jag förstår ju att hon kommer säg: ”Du är jättefin, men nu har jag börjat dejta en kille som är barnfri samtidigt som jag är det.”

Fuckin bitch!

Så hur gör man? Det kan ju vara svårt att ändra med sitt ex vilka veckor man har barnen. Ni med erfarenhet - berätta!

Ta barnen varannan helg istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in