Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2010-05-10, 13:14
  #37
Medlem
Pushtigbans avatar
Den enda fråga jag ställer mig efter att ha läst den här tråden är exakt hur jag påverkas av att TS är en rasist?

Så länge man lever under de lagar och regler som råder så skiter väl jag i resten. Vi har kommunister, nazister, islamister, evangelister, sionister, arabiska-nationalister, kvinno-hatare, sexister, etc etc.

Alla dessa varelser är störiga saker som existerar i våran vardag. Men så länge de lever efter de lagar och regler som gäller i landet så skiter jag högaktningsfullt i hur de tänker och tycker.

Eller känner TS sig speciell på något sätt?
Hur urskiljer sig TS ifrån resten av dessa grupper som gör att vi helt plötsligt måste uppmärksamma oss på honom och hans tankar?
Citera
2010-05-10, 13:16
  #38
Medlem
"Min ras är bättre och/eller mer värd än andra raser" - Rasism

"Jag stödjer fullt ut Hitlers ideologi och vad han stod för, och anser även jag att vi bör utrota judar och homosexuella" - Nasism
Citera
2010-05-10, 14:00
  #39
Medlem
Betnér verkar inte förstå att vissa delar av landet är mer drabbat än andra delar av de negativa följderna av invandringen. Som i min stad Malmö där segregrationen.. arbetslösheten och kriminaliteten bara växer för varje månad som går och där merparten av de som är involverade i det är invandrare. Där kan han kolla statistiken så får han se. Inte så konstigt då att många är emot massinvandringen i Malmö och tex Landskrona och flera andra städer i Skåne som har hög andel invandrare och där utvecklingen går till att bli som i Malmö. Tycker ni det är konstigt att många i Skåne.. svenskar som invandrare är emot den rådande invandringspolitiken?
Citera
2010-05-10, 16:17
  #40
Medlem
Pansarmeyers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iskakan
Men rasism och nazism. Själv klassat mig tidigare som rasist. Inte fan ansåg jag Auschwitz vara lämpligt. Utan mer "vart folkslag har sin plats" dvs, ge fan i sverige. Hur får du ihop det med koncentrationsläger? Lär dig vad saker är först din idiot

Det var ironiskt menat - ironi är dock inte lämpligt på FB bland kretiner som du. Om du hade haft koncentrationsförmågan hos en medelbegåvad individ hade du klarat av att läsa tråden och upptäckt klargörandet i inlägg #24. Att kalla folk för idioter gynnar inte precis din trovärdighet om du vill vara med och leka. Hoppas du får en mkt trist sommar och att vi aldrig mer träffas på FB. Pajas.
Citera
2010-05-10, 19:02
  #41
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumpkins
Det är för dig otänkbart just av den anledningen som jag beskrivit i tidigare inlägg. Du har en bild av honom som en idiot, och det är jävligt obekvämt att rubba den. Själv har jag youtube-klippet på, men jag tvivlar starkt på att det är relevant för Sverige.


Edit: Sorry, men nu stängde jag av youtube-klippet. Har du någonting som kommer från Sverige som jag kan kolla på istället? Gärna födelsestatistik.
Citat:
Den svenskfödda befolkningen minskar samtidigt som antalet utlandsfödda ökar från 2008 och framåt. Den demografiska utvecklingen ser likadan ut i Europa, så det är på den nivån som vi konkurrerar, säger Arbetsförmedlingens generaldirektör Angeles Bermudez-Svankvist.
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter...00_4627415.svd
Citera
2010-05-10, 19:06
  #42
Avstängd
De största rasisterna i sverige är invandrarna själva.
Men ja, jag håller med. Vi måste få ner rasismen och hatbrotten gjorda mot svenskar av tex muslimer.
Citera
2010-05-10, 19:09
  #43
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumpkins
Säg att jag dejtar en skånsk tjej. Hon beter sig skitskumt och på tredje dejten så suger hon av dörrvakten på den restaurang som vi tillbringar dejten på. Här borde jag då, om man följer ditt "rationella tänk" bestämma mig för att aldrig mer dejta skånska tjejer. Aldrig någonsin, för man vet ju hur dom är!!
Vad händer om du dejtat 100 skånska tjejer och alla slutat med att de sugit av dörrvakten?

Citat:
Ursprungligen postat av lumpkins
Om jag bestämmer mig för att välja bort en hel grupp, riskerar jag inte att gå miste om väldigt mycket då?
Det beror på vilken grupp du väljer bort. Pratar vi ziggisar så går du knappast miste om något, för att inte tala om somalier och araber.
Citera
2010-05-10, 20:17
  #44
Medlem
TopZzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av couchfishing
Om någon har dåliga erfarenheter av exempelvis romer är väl "rasism" väldigt rationell?

Nej.
Citera
2010-05-10, 20:22
  #45
Medlem
lumpkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter...00_4627415.svd

Tack för en mycket läsvärd artikel! Spännande att se hur olika vi läser den dock:

Citat:
Ursprungligen postat av SvD
–Fram till mitten av 1970-talet hade vi arbetskraftsinvandring, då folk rekryterades direkt till arbetsmarknaden. Sedan fick vi en flyktinginvandring, dessa människor var mer utbildade än arbetskraftsinvandrarna men trots det fick de svårigheter på arbetsmarknaden [...]

En tänkbar orsak kan vara att många av dem som kom hade flytt från utomeuropeiska länder, vilket gjorde att risken för diskriminering ökade. [...]

Jepp, det här är ett stort problem! Sverige kommer att gå åt helvete om vi inte tar tag i det här. De första som kommer få problem är de företag som väljer att fortsätta diskriminera. Och då är det inte DO som är hotet, utan deras egen inkompetens!

Citat:
2008 fick Jan Ekberg i uppdrag av finansdepartementet att undersöka om invandrare kan underlätta försörjningen av en åldrande befolkning. Slutsatsen blev att fler invandrare på arbetsmarknaden skulle kunna förbättra de offentliga finanserna med cirka 20–25 miljarder kronor per år, vilket motsvarar 1 procent av BNP.

Så, är det invandringen eller diskrimineringen som kostar pengar undrar jag?

Citat:
Bland annat ska Arbetsförmedlingen validera invandrarnas utbildning och se om den behöver kompletteras. Men hon påpekar att det även är viktigt att jobba med attityder hos det privata och offentliga näringslivet så att utlandsfödda ses som potentiell arbetskraft.

–Detta är ett måste om vi ska behålla det välfärdssystem som vi har i Sverige. Alla resurser måste tas tillvara.

Än en gång, stort tack för tipset! Det var en riktigt intressant artikel som pekade på de problem vi har!

Edit: TS! Läs artikeln ovan! Den har kanske inte svaret på dina frågor, men den är jävligt bra!
__________________
Senast redigerad av lumpkins 2010-05-10 kl. 20:30.
Citera
2010-05-10, 20:26
  #46
Medlem
lumpkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Vad händer om du dejtat 100 skånska tjejer och alla slutat med att de sugit av dörrvakten?

Det beror på vilken grupp du väljer bort. Pratar vi ziggisar så går du knappast miste om något, för att inte tala om somalier och araber.


Jag misstänker att du är alldeles för inlåst i dina hjulspår för att jag ska få något vettigt ur det här, men jag ska försöka ändå!

Har man så mycket personlig erfarenhet, motsvarande "100 skånska tjejer", ja då kanske man har fog för sina fördomar. Men hur många har så mycket personlig erfarenhet? Läs mina tidigare inlägg vad jag menar med detta, "Jag har minsann hört att..." räknas inte som en personlig erfarenhet.

Angående ziggisar och araber, så har man gjort bort sig redan när man klumpat ihop dom. Så då spelar det ingen roll om man väljer bort dom eller inte. Man har gjort ett orationellt beslut redan innan. När man valde att klumpa ihop dom till en grupp.
Citera
2010-05-10, 20:41
  #47
Medlem
CopterNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumpkins
Magnus Betnérs inlägg om Sverigedemokraterna tycker jag är jävligt bra, av två anledningar: dels lyfter han upp smygrasisterna och kallar dom för vad de faktiskt är: rasister. Dels tar han sig tid att bemöta argumenten från dom.

Dessutom försöker Betnér göra komedi utav alltihop vilket misslyckas ganska fatalt.
Citera
2010-05-10, 20:52
  #48
Medlem
lumpkinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CopterN
Dessutom försöker Betnér göra komedi utav alltihop vilket misslyckas ganska fatalt.

Ok, läs det som om han inte försöker göra komedi av det då. Det är då det blir läsvärt.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback