• 1
  • 2
2010-05-09, 20:33
Medlem
lasse-luss avatar
hallå flasharna... tänkte kolla med er om denna sidan är grön www.helsingörpiller.se
tänkte beställa lite helsingörpiller därifrån men vill som sagt veta om sidan är grön
vore tacksamt me ett snabbt svar eftersom jag gärna vill slänga iväg en order idag ..tack på förhand lasse-lus
2010-05-09, 20:37
Medlem
Adks avatar
Sidan i sig ser ju grön ut men jag personligen skulle aldrig köpa en produkt som saknar innehållsförteckning. Det framgår vad jag kan se ingenstans på sidan vad de sk "Helsingörspillerna" innehåller. Namner antyder ju att de ska innehålla efedrin men det finns så många scamm sidor som säljer just bantningspiller så jag skulle inte våga chansa men prova du och rapportera sedan
2010-05-09, 20:46
Medlem
lasse-luss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adk
Sidan i sig ser ju grön ut men jag personligen skulle aldrig köpa en produkt som saknar innehållsförteckning. Det framgår vad jag kan se ingenstans på sidan vad de sk "Helsingörspillerna" innehåller. Namner antyder ju att de ska innehålla efedrin men det finns så många scamm sidor som säljer just bantningspiller så jag skulle inte våga chansa men prova du och rapportera sedan

Vet faktiskt inte om jag vågar de
känns lite kasst att bli blåst ifall de är en scamm
och precis som du säger så reagerar jag på att de inte står vad pillren innehåller och de känns riktigt kasst att inte veta vad de är i dom .. tack på förhand lasse-lus
2010-05-09, 20:57
Medlem
Adks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-lus
Vet faktiskt inte om jag vågar de
känns lite kasst att bli blåst ifall de är en scamm
och precis som du säger så reagerar jag på att de inte står vad pillren innehåller och de känns riktigt kasst att inte veta vad de är i dom .. tack på förhand lasse-lus

Eftersom jag själv blivit blåst på en liknande beställning förra året så är jag mycket mer misstänksam när jag beställer numera. Köpte en burk "ephedra supercaps" från lepigenX förra året men när jag fick hem burken innehöll den alls inget ephedra utan bara en massa verkningslöst mumbo-jumbo
2010-05-09, 21:11
Medlem
lasse-luss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adk
Eftersom jag själv blivit blåst på en liknande beställning förra året så är jag mycket mer misstänksam när jag beställer numera. Köpte en burk "ephedra supercaps" från lepigenX förra året men när jag fick hem burken innehöll den alls inget ephedra utan bara en massa verkningslöst mumbo-jumbo

a de är ju tyvär sånt som händer för ofta nuförtiden o de får en att tänka efter lite extra
har du ingen grön sida kanske som har effedrin eller nått liknande som funkar på samma sätt? i såna fall blir jag glad om du skickar ett pm.. mvh lasse-lus
2010-05-09, 22:19
Moderator
kvm3s avatar
Jag har mailat dem och frågat vad deras piller innehåller. Jag kan rapportera här när jag får svar.
2010-05-10, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Jag har mailat dem och frågat vad deras piller innehåller. Jag kan rapportera här när jag får svar.
mailade igår också,få se om man får nåt svar.
2010-05-10, 08:52
Medlem
ok har fått svar.
Synephrine i kombination med kaffeine som verksamt ämne.
haha glöm att köpa nåt där.
2010-05-10, 09:59
Medlem
lasse-luss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av efffan
ok har fått svar.

Okej tack så mycket allihopa..mvh lasse-lus
2010-05-10, 11:30
Moderator
kvm3s avatar
Jag fick samma svar. Det var något av en besvikelse; varför har de inte skrivit ut detta på sidan direkt? De har ju inget att dölja om man säger så...
2010-05-10, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-lus
hallå flasharna... tänkte kolla med er om denna sidan är grön www.helsingörpiller.se
tänkte beställa lite helsingörpiller därifrån men vill som sagt veta om sidan är grön
vore tacksamt me ett snabbt svar eftersom jag gärna vill slänga iväg en order idag ..tack på förhand lasse-lus

(/start henke)

Risken att du får piller med illegalt innehåll är ganska hög i sådana lägen .. Efedrin/ephedra är svårare och dyrare att få tag på nu än amfetamin, varpå¨många mindre seriösa bantarpillersäljare idag säljer piller med amfetamin istället för efedrin. De åker sällan fast men du som kund åker för narkotikabrott om polisen tar dig med tabletterna, och att du handlat "på nätet" hjälper dig inte i läget eftersom problemet med falska bantningsmedel är välkänt sedan år tillbaks där okunskap ej längre fungerar som förmildrande faktor.

Att maila och fråga vad som är i tabletterna är en grej, men är firman ljusskygg finns ju inget sätt att verifiera att svaret är sant ändå.. han som handlade Stacker hos en, nu nedlagd, svensk smartshop för ca 3 år sedan åkte ju dit på narkotikabrott eftersom det var amfetamin i dem vilket resulterade i lite våldsbrott för personen som tog dem då han inte tålde amfetamin, och det var ändå en sida som många av er här har grönat många många gånger innan detta hände..

be VERY VERY careful...

Butiken har dock både en svensk adress och ett normalt telefonnummer vilket ger pluspoäng. Då är det bara grovt brott mot läkemedelslagstiftningen de behöver oroa sig för .. Intressant drag av folk som tydligen skall ha en butik också dock... Om jag skulle börja bli kriminell och gå över gränserna i läkemedelslagstiftningen hade jag nog inte valt en fysisk butik mitt i stan som base of operations...

(/end henke)
2010-05-10, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av efffan
ok har fått svar.

(/start henke)

Synephrine är dessutom förbjudet i livsmedel i sverige ... Those won't be here for long, inte med Eu's nya Codex Alimentarius ... Den lagen är lite som en "Malleus Maleficarum" för livsmedelsbranschen

(/end henke)
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in