Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-09, 18:09
  #1
Medlem
DanteAlighieris avatar
Det finns en del stora trådar och ibland kanske man är borta från en sådan. Eller man kanske helt enkelt bara vill leta upp sina inlägg i den tråden. Därför tycker jag att det skulle vara praktiskt att ha något som "Visa mina inlägg i tråden".

Det skulle kunna vara länkat bredvid "topp; Dela med dig".

Vad tycker ni?
2010-05-09, 18:13
  #2
Medlem
_abous avatar
Jag tycker man kan söka på "a:Användarnamn" istället.
Förvånar mig att du av alla startar den här tråden, då det diskuteras regelbundet, och epost alltid tipsar om det där.
2010-05-09, 18:18
  #3
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Jag tycker man kan söka på "a:Användarnamn" istället.
Förvånar mig att du av alla startar den här tråden, då det diskuteras regelbundet, och epost alltid tipsar om det där.

Har det här redan blivit förslaget?
2010-05-09, 18:25
  #4
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Har det här redan blivit förslaget?
Ja, det brukar komma upp emellanåt, men det är ju en svår grej att hitta på sök, då alla formulerar sig olika.
Men som sagt, att söka på a:Användarnamnet i "Detta ämne" ger dig samma lista som om du klickar på ditt nick i en tråd och väljer "Hitta alla inlägg av xxx i detta ämne", men med fördelen att man då inte behöver leta upp ett gammalt inlägg/posta ett nytt.
2010-05-09, 18:29
  #5
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Ja, det brukar komma upp emellanåt, men det är ju en svår grej att hitta på sök, då alla formulerar sig olika.
Men som sagt, att söka på a:Användarnamnet i "Detta ämne" ger dig samma lista som om du klickar på ditt nick i en tråd och väljer "Hitta alla inlägg av xxx i detta ämne", men med fördelen att man då inte behöver leta upp ett gammalt inlägg/posta ett nytt.

Ja, det var ju lite poängen, att man inte skulle behöva lite upp ett inlägg som man själv postat.
2010-05-09, 18:32
  #6
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Ja, det var ju lite poängen, att man inte skulle behöva lite upp ett inlägg som man själv postat.
Precis, då funkar "a:"-sökningen perfekt.
Vad jag vet så fanns den funktionen inte innan designbytet, det finns fler såna där "sökgenvägar", tror att "p:Användarnamn" tar en direkt till en användares profil bland annat, men epost72 har bättre koll på det där.
2010-05-09, 18:33
  #7
Medlem
lendrygghs avatar
Har också tänkt på den här funktionen, jag tycker att den röda lilla posten som indikerar att man har postat i tråden borde hänvisa en till det första inlägget. Samtidigt undrar jag om den funktionen är så värst nödvändig, behöver man veta vad man har skrivit kan man ju leta i Mina inlägg (Visserligen lättare för mig än för dig med 8 531 inlägg, men men).
2010-05-09, 18:33
  #8
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Har det här redan blivit förslaget?
Ämnesverktyg: se alla mina inlägg i denna tråden
__________________
Senast redigerad av epost72 2010-05-09 kl. 18:46.
2010-05-09, 18:36
  #9
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lendryggh
jag tycker att den röda lilla posten som indikerar att man har postat i tråden borde hänvisa en till det första inlägget..
Gjorde en tråd om det för ett tag sen: https://www.flashback.org/t1022413

Men nu finns ju som sagt "a:Användarnamn"-funktionen, så då är det bara att söka på det i tråden och ta det översta resultatet, så hamnar man på sitt senaste inlägg.
2010-05-09, 18:41
  #10
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Gjorde en tråd om det för ett tag sen: https://www.flashback.org/t1022413

Men nu finns ju som sagt "a:Användarnamn"-funktionen, så då är det bara att söka på det i tråden och ta det översta resultatet, så hamnar man på sitt senaste inlägg.

Okej, rätt bra ju. Med andra ord är problemet löst, gäller bara att komma ihåg hur man ska göra.
2010-05-10, 10:12
  #11
Medlem
Ett Hunds avatar
Det finns ett flertal sätt att hitta sina inlägg i olika trådar.
https://www.flashback.org/t1155083

Vill ni fortsätta diskussionen så ta det här:
https://www.flashback.org/t966104

Tråd låst

/Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback