2010-05-09, 16:33
Medlem
GzGurrzs avatar
Tjenare. Nu är det såhär att när jag försöker installera windows xp på min dator som för nuvarande andvänder sig av ubuntu så går inte det, för när jag sätter i xp skivan och väljer att den ska boota från CD/DVD så funkar allt till steget när man väljer vilken partition windows ska installeras på, vilket det då kommer upp en bluescreen där det står felmeddelandet : 0x0000007x eller något sånt. Vad är felet tror ni?

Förlåt för extremt lökig/felstavad text. Jag hoppas ni förstår ändå!
Citera
2010-05-09, 21:08
Medlem
Saddl3rs avatar
Prova att installera windows 7 istället för xp. Är ditt xp x86 eller x64? Det kan dessutom vara något fel på din skiva, kolla det
Citera
2010-05-09, 21:10
Medlem
GzGurrzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saddl3r
Prova att installera windows 7 istället för xp. Är ditt xp x86 eller x64? Det kan dessutom vara något fel på din skiva, kolla det

Skivan är det inget fel på, försöker på det ! tack <3
Citera
2010-05-10, 02:03
Medlem
hasenfrasens avatar
Du ska ha en XP-skiva med SP2 eller senare för att din SATA-disk ska kännas igen.
Citera
2010-05-10, 13:12
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Du ska ha en XP-skiva med SP2 eller senare för att din SATA-disk ska kännas igen.

Eftersom han kan välja vilken partition han vill installera på så får man förutsätta att hårddisken redan har hittats. Dessutom så hjälper det inte med SP2 om man har en SATA som inte hittas, men det är en annan sak.
Citera
2010-05-10, 20:53
Medlem
von Schmerzs avatar
Det här felet drabbade mig med, och det tog flera år innan jag lyckades lösa det.

Mitt problem var att kombinationen moderkort, SATA-hårddisk och IDE-cdrom inte fungerade. När jag bytte till en SATA-cdrom så gick det utan problem. När Windows väl är installerat kan du byta tillbaks till en IDE-cdrom om du har lånat SATAn från någon annan dator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in