2004-04-02, 21:52
Medlem
Fonuss avatar
Rätta mig om jag har fel men har det på senaste tiden blivit väldigt många fler View än Reply? Givetvis är det alltid övervikt på View men har det blivit mer?
Och om så är fallet vad beror det på? OK det är sent på fredag kväll men jag hoppas ni förstår vad jag menar.
Citera
2004-04-02, 21:54
Bannlyst
Folk kanske bara vill ta en titt men inte har nåt att säga om det?
Citera
2004-04-02, 22:01
Medlem
Fonuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre
Folk kanske bara vill ta en titt men inte har nåt att säga om det?

Jovisst men; Har det blivit fler??
Citera
2004-04-02, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fonus
Jovisst men; Har det blivit fler??
ja efter att de hade sex på dass i BB så bara strömmar det folk hit..
Citera
2004-04-02, 22:21
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Det känns som att systemet räknar en ny "view" varje gång man öppnar tråden på nytt, vilket gör att det blir en massa views för dom som trycker på "new posts" ofta. Jag vet inte om det är så, jag kan ha fel.
Citera
2004-04-02, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Det känns som att systemet räknar en ny "view" varje gång man öppnar tråden på nytt, vilket gör att det blir en massa views för dom som trycker på "new posts" ofta. Jag vet inte om det är så, jag kan ha fel.
tyvärr du har fel..
Citera
2004-04-02, 22:32
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .:Pimp:.
tyvärr du har fel..

Ja, det är ju tur att vi har dig som kunskapskälla, Pimp. Vad skulle vi annars göra?

Till själva frågeställningen har jag inget bra svar. Efter uppgraderingen av vBulletin så räknar den ju Views, vilket systemet inte har gjort på minst ett halvår. Kan det helt enkelt inte bara vara så att views nu för första gången på verkligt länge fyller sitt syfte och visar det antal människor som faktiskt har läst trådarna ifråga? Det borde ju vara den enklaste förklaringen.
Citera
2004-04-02, 22:58
Medlem
Rubbermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tippi Hedren
Ja, det är ju tur att vi har dig som kunskapskälla, Pimp. Vad skulle vi annars göra?

Till själva frågeställningen har jag inget bra svar. Efter uppgraderingen av vBulletin så räknar den ju Views, vilket systemet inte har gjort på minst ett halvår. Kan det helt enkelt inte bara vara så att views nu för första gången på verkligt länge fyller sitt syfte och visar det antal människor som faktiskt har läst trådarna ifråga? Det borde ju vara den enklaste förklaringen.

Och så är fallet. Jag har varit med ett tag i gamet och kan bekräfta att det stämmer. Äntligen verkar det funka med antalet views sen det första bytet till VBulle. Alltså en mycket bra bugfix på min ära.
Citera
2004-04-03, 13:34
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
tyvärr du har fel..

Jag tror faktiskt att Tippi har rätt här. Det är inte unika tittare som räknas. Utan antalet tittar ökar varje gång du öppnar tråden även om du tittar i den förut.
Citera
2004-04-03, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Jag tror faktiskt att Tippi har rätt här. Det är inte unika tittare som räknas. Utan antalet tittar ökar varje gång du öppnar tråden även om du tittar i den förut.
kan vara så faktist.. inte lätt att få reda på när Vbulletin bara uppdaterar en gång om dagen..
Citera
2004-04-03, 16:04
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
kan vara så faktist.. inte lätt att få reda på när Vbulletin bara uppdaterar en gång om dagen..

Antal views uppdateras en gång i timmen eller om det var varje halvtimme.

Jag har svårt att tänka mig att en tråd (kolla t ex knutbytrådarna och andra trådar i skvaller) kan ha över 10 000 unika tittare.
Citera
2004-04-03, 19:11
Medlem
Fonuss avatar
Så... det var alltså som jag trodde. Jag hade rätt utan att förstå varför. Allt är som vanligt alltså...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in