Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
*SUCK*
Nu tar vi det här från början:
1. Boota upp Ubuntu och starta upp Brasero.
2. Inne i Brasero så väljer du alternativet "Bränn avbildning" och väljer din iso-fil av Windows 7.
Jaha, och vad skulle det tjäna till? Det är ju redan bränt på två skivor; en felaktig med själva ISO:n och en korrekt med ISO:n uppackad. Varför skulle jag bränna den igen? Jag har ju redan bränt skivan, felet är ju att datorn inte väljer att boota från den.
Citat:
Ursprungligen postat av iceboss
Är lite inne på som någon annan sa innan: Har du bara tagit filerna från .iso:n och lagt över på en CD? För i så fall är den inte bootbar. Följ Ubuntu-delen på denna sidan så bör det bli rätt:
https://help.ubuntu.com/community/BurningIsoHowto
Varför är den inte bootbar om man har packat upp filerna och bränt över på skiva? Den bör ju vara det menar jag, det är ju själva datorn (eller Ubuntu) som inte accepterar installeringsskivan pga. att GRUB förhindrar varje möjlighet till bootning. Jag tar ett alternativ, att boota från cd-läsaren eller fortsätta, varvid jag väljer att boota från cd-läsaren (eftersom den korrekta skivan med uppackad ISO ligger i), sen förpassas jag till en svart skärm med texten "GRUB is loading". Sen startar Ubuntu upp och ignorerar mitt tidigare val.
Förklara gärna ytterligare om möjligt. Tror jag är nära problemets lösning.