• 1
  • 2
2010-05-09, 13:59
Medlem
Ålder: 33 (född 31 juli 1975)
Bor: på Söder i Stockholm. "Som alla andra."
Familj: Min tjej Nina.
Gör: är skådespelare.

Just nu är han aktuella med serien Pomos piano, repriser av serien Stål-Henrik och dokumentären om honom och hans föreställning Henrik - en tönt (Svt i höst). Henrik - en tönt handlar om Henrik Ståhls år på Svärdsjöskolan (utanför Falun), där han mobbades, "nästan till döds", enligt egen utsago.

Henrik håller på att förbereda sig för en ny SVT-produktion:
- Det är min största roll hittills. Men det får jag inte säga något om. Då skjuter de mig.

Intessen: "Alla säger att jag är så tråkig, när jag är ledig då gör jag inget alls. Jag spelar World of warcraft och ligger på soffan och dricker kaffe."
Källa: http://www.dt.se/noje/article374989.ece

Förslag på frågeställningar:

-Hur mycket tönt är Henrik?
-Vad hände på Svärdsjöskolan?
-Skulle Svt verkligen skjuta Stålhenrik?
-Alla förstår ju att Henriks alterego Stålhenrik är en psykologisk konstruktion som hjälper Henrik att hantera sin ångest och sina tillkortakommanden. En uttömmande psykoanalys av Stålhenrik vore kanske på sin plats...
("Supersnällasilversara och Stålhenrik är två superhjältar som bor på månen, hon i sin röra av saker och Stålhenrik bland sina träningsredskap som gör att han blir extra stark. När uppdragstutan tjuter betyder det att ett barn på jorden kallar på hjälp, och de båda hjältarna flyger till undsättning."(Wikipedia) Även en feministisk analys av Supersnällasilversara och Stålhenrik vore kanske på sin plats?)
-Och, hur går det egentligen för Henrik i WoW?
Citera
2010-05-09, 15:31
Medlem
Feberns avatar
Som tradition försöker jag följa varje julkalender, vilket har gått sådär de senaste åren. Men såväl jag som min flickvän tyckte hans roll i den senaste var rolig. Och för att citera honom: "vafalls?"
Citera
2010-11-08, 19:56
Medlem
Broken Tusks avatar
Jag vill också veta skvaller om denna killen! Tycker han är så fin!

Är det nån som vet nåt om hans sexliv? Är han bi/gay, tro? Jo, jag vet att han har "tjej", men det har inte hindrat någon förut.
Citera
2010-11-08, 20:18
Medlem
Clean-Cut-Kids avatar
Han var bäst i Bolibompa, utklädd till sin gamla faster eller något dylikt.

(Ja, detta var långt efter min egna Bolibompa-tittar-tid, men han var ju bara för jekla söt alltså )
Citera
2010-11-08, 20:42
Medlem
Broken Tusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clean-Cut-Kid
Han var bäst i Bolibompa, utklädd till sin gamla faster eller något dylikt.

(Ja, detta var långt efter min egna Bolibompa-tittar-tid, men han var ju bara för jekla söt alltså )

Haha, ja brukade se på det där när jag var mindre, men tycker personligen att han är sötare utan den där utstryrslen.

Förresten, det där men att klä ut sig till sin gamla faster, är inte det lite att ge utlopp för nåt?
Citera
2010-11-08, 21:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Broken Tusk
Haha, ja brukade se på det där när jag var mindre, men tycker personligen att han är sötare utan den där utstryrslen.

Förresten, det där men att klä ut sig till sin gamla faster, är inte det lite att ge utlopp för nåt?
Haha La också märke till det förut. Han kanske går igång på det? Nä, nu skämta jag bara... eller ??
Citera
2010-11-08, 22:03
Medlem
Broken Tusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremisten
Haha La också märke till det förut. Han kanske går igång på det? Nä, nu skämta jag bara... eller ??

Jadu, man vet aldrig vad som försiggår i människors huvuden.

Men skulle gärna höra lite skvallen om killen! Är det ingen som har nåt lite smaskigt att bjuda på?
Citera
2010-11-09, 12:58
Medlem
Feministisk analys som sagt:
http://blygers.blogg.se/2009/decembe...hjaltejul.html
där har vi den...
Citera
2011-08-12, 22:27
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Väljer att bumpa denna tråd istället för att skapa en ny.

Jag har tyvärr inget eget att bidra med så jag hoppas någon har hört något nytt.
Citera
2011-08-13, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmadeusKrieg
Väljer att bumpa denna tråd istället för att skapa en ny.

Jag har tyvärr inget eget att bidra med så jag hoppas någon har hört något nytt.

Ha, trodde det kommit fram något smarrigt! Men nej... Jag vet inte ens vad han pysslar med nu för tiden. Han är väl i sommarstugan, Björbo eller var den ligger...
Spelar i Ingmarsspelen i Nås, som han brukar göra...
http://www.ingmarsspelen.se/roller

Och så turnerar han med superhjältarkonserten.
http://arbetarbladet.se/nyheter/sand...v-superhjaltar
Citera
2016-11-17, 08:02
Moderator
Semesters avatar
Rätt osynlig i tv och film. Gör han teater?
Citera
2019-01-09, 22:31
Moderator
Semesters avatar
Han gör Draken i Drakens hotell. Ett riktigt bra barnprogram men där dock just draken kanske gör den svagaste insatsen i ensemblen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in