• 4
  • 5
2012-02-17, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av misterali
Verkligen! Pelosio är ju ganska ordentligt engagerad och hans bok är bra. Stark vändning och han gör ett bra jobb!

är det någon som kan intyga att det han skriver har hänt? någon måste väl känna till han om han nu var så tung kriminell som han vill framstå? vem är juggen han jobbar åt i boken? när han skriver att han var i gambia och var livvakt till någon snubbe som gjorde affärer med guld, och några ryckte väskan av dom och patric sprang efter och det vart biljakt med skottlossning och grejer typ rena james bond. någon som kan bekräfta något från boken? läser man boken så låter det som om han är tyngsta torpeden i stan typ, hoppas någon kan skriva något om han så man vet om det är bluff och båg eller inte.
Citera
2012-06-09, 16:12
Medlem
Jag har hört rykten om att flera i den kriminella världen inte har en aning om vad den här snubben snackar om
Citera
2012-12-17, 22:23
Medlem
ThereGoesRabbits avatar
Mycket bullshit detta. Stiftelsen "Jiddra Inte" är ute efter att tjäna pengar - de bryr sig inte ett jota om "våra ungdomar" eller dylikt.

Nu skall ju en av föreläsarna I*d*a H*o*l*m*s*t*e*n släppa en bok i stiftelsens namn där hon berättar om sin kriminella livsstil och sitt liv som torped. Verklighetens Lisbeth Salander. Bruden är 150 lång och småfet så jag har svårt att se någon darrat av skräck om hon kommer och meddelar att hon minsann skall "driva in stålar".

I en dom hos Nyköpings tingsrätt, där hon dömts för falsk angivelse, framgår att hon misshandlade sin kompis (i samnförstånd med denna) och sedermera fick denna väninna att anmäla Idas dåvarande pojkvän för misshandel. Väninnan erkände till slut brottet och Ida dömdes. Ida nekar fortfarande till detta och i domen står att "Ida lever i en fantasivärld och en väldigt mörk sådan". Renodlad mytoman.

Herr Pelosio har upplysts om att Ida ljuger som en häst travar men meddelat att han inte bär ansvar för sanningsenligheten i sina föreläsares påståenden.

Seriös stiftelse det där... Och en seriös författare
Citera
2022-03-09, 17:59
Medlem
Läser boken nu och har kommit lite längre än halvvägs. Den är bra men mer som fiktion och inte verklighet. Det är mer klichéer som beskrivs än fakta.

Självklart är Patrik värsta fightern utan att ens tränat i någon större utsträckning samt jättebiffig trots ett liv med massor av droger och fest samt mindre av träning,kost och sömn som måste till. Självklart har han en rottweiler som är tränad i att vakta och attackera på kommando. Självklart har han en BMW 635. Självklart är han snygg och får värja sig från alla kvinnor som bara vill nyttja honom för vilt och kravlöst sex. Självklart jobbar han åt juggarna och åker på hemligt uppdrag till Gambia knappt 20 år fyllda.

Det bara rullar på, jag är visserligen inte samma generation som Patrik men har varit en hel del i den svängen samt träffat otroligt tunga kriminella samt språkat mycket med dessa om allt mellan himmel och jord men oftast kring ämnet Stockholm och dess undre värld.
Nu pratar jag om folk med dokumenterad kriminell livsstil och som förekommer flitigt på Flashback. Aldrig har jag hört Patrik nämnas. Detta är inte ett absolut bevis men klart en indikering på att det saltas friskt i boken. Bra är den hur som helst.

En sak till, i boken pratas det mycket om henkan gross(?). Fan är det för ett namn? Samt har någon hört om detta gäng tidigare? Jag tycker mig vara väl insatt i gängen samt mycket av deras historia men dessa har jag aldrig hört om.
Citera
2022-03-10, 19:45
Medlem
Läst klart,bra bok om man ser den som något slags actiondrama. Inte troligt att denne man levt detta liv, kanske gjort lite sedvanliga ungdomsbrott och knarkat lite men resten? Klichéer staplas på varandra och boken känns mer skriven av en datanörd på sitt pojkrum som fantiserar om livet han läst så mycket om i kriminalkrönikor m.m.

Blev lite för mycket när han skulle mata sina pirayor med en pundarpolare samt att han tycks byta bil då och då sen helt plötsligt är den gamla bilen tillbaka osv. Såklart namedroppas lite snubbar som är kända genom media men som aldrig tillhört toppen av den kriminella världen. Nä,detta luktar fiction och bluff men ändock underhållande.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in