2010-05-09, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungkulan
Vet du om att du har HIV och struntar i att säga det till den du ska knulla med så försöker du ju indirekt mörda personen.
Min bild av den typiske HIV-spridaren som sprider sjukdom på detta vis är väl snarare ett underbegåvat pucko som inte förstår konsekvenser. Alltså tror jag knappast att någon har för avsikt att mörda sin tjej med kuken/vice versa. Jag tycker helt klart att det ska straffas, och jag tror att detta förslag kan bli ett vapen för Alliansen om de förstår att använda det rätt. Det kanske inte framgick i min första post
Citera
2010-05-09, 16:21
Medlem
Utan tvekan en eftergift för den sjuka böglobbyn. HIV-negrer från Afrika har nog inte mycket till lobby men även dessa käcka svarta gossar gynnas av att fritt kunna sprida HIV i samhället.

Helt sinnessjukt.
Citera
2010-05-09, 16:24
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Vad anser ni om de rödgrönas utspel?
Är de HIV-smittades integritet viktigare än folkhälsan?

Helt vansiingt.
Men eftersom dom flesta nya HIV-fall i sverige smittades innan domkom till sverige så är ju grunden till beslutet glasklar: Den mörkes väl och rätt går före svenskens liv. Alltid.
Citera
2010-05-09, 16:30
Medlem
Nico77s avatar
Egentligen borde man ju för fan märka upp dom smittade och se till att dom inte för vidare sin smitta. Kan tyckas vara en hård väg att gå men sanningen är den att detta är en bomb som väntar på att explodera här i väst. I Usa räknar man med att mer än 600 000 är smittade utan att veta om det. England har också stora problem. I Sydafrika är ungefär var 4 vuxen person bärare av viruset. Är det dit vi vill?
Citera
2010-05-09, 16:31
Medlem
Blå Rutas avatar
Det första jag ska göra om det här förslaget går igenom är att få en HIV-smittad hora att ragga upp Ohly. Hon ska få köra lite bloodsports med honom och gnaga på hans kuk som en utsvulten bäver! Givetvis helt lagligt att inte berätta att hans immunförsvar kommer försvagas, infektioner och svampsjukdomar kommer förtära hans kropp tills att sluta andas ses som en lättnad!
Citera
2010-05-09, 16:35
Bannlyst
Jävla idioti!
Citera
2010-05-09, 16:38
Medlem
Nico77s avatar
ja, det skulle vara stor komedi när Ohly kommer in på sitt lokala apotek för att hämta ut sin medicin och dom säger; "Tyvärr så är det slut på broms medicin i hela Sverige, vi har aldrig haft sån åtgång som nu. Men vi kan upplysa om att vi har rabatt på Ipren denna vecka".
Citera
2010-05-09, 16:38
Medlem
Grandmaster-Ms avatar
Det är väl ett skämt? Det måste det väl vara? Iofs vet jag att landsförrädarna inom dessa partier är bra sjuka...
Citera
2010-05-09, 16:42
Medlem
okok1s avatar
man blir äcklad, hur kan man ens komma på ett sådant förslag?
Citera
2010-05-09, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
Vad är det för sjuka personer som röstar rött... de vill ta bort incest lagen och nu vill de att man ska kunna sprida hiv lagligt

Regeringen Persson avförde kanibalism som brott i Sverige, med motiveringen att kanibalism är så ovanligt att en påföljd inte kan anses försvarbart. Skål!
Citera
2010-05-09, 17:04
Medlem
unsungs avatar
Det är ingen skräll att det är RFSL och RFSU stödjer idén:

Citat:
Citat:
I Sverige kan en person som oavsiktligt råkat sprida hiv-smitta dömas till fängelse. Det finns till och med fall där människor som lever med hiv har dömts till flera års fängelse trots att ingen smitta överförts. Sådan lagstiftning går emot FN-organet UNAIDS policy och har ingen påvisbar inverkan på hiv-preventionen. De kan även bidra till stigmatisering och diskriminering av människor som lever med hiv.
Dessutom har våra domstolar, som vi ser det, i många fall misstolkat Högsta domstolens vägledande dom från 2004 i ett så kallat hiv-mål – och dömt till alldeles för hårda straff.
Den svenska regeringen behöver skyndsamt ta initiativ till en heltäckande översyn av både smittskyddslagen och straffrättsliga regler om hiv-överföring utifrån ett rättighetsperspektiv

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article7090516.ab
Citera
2010-05-09, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Helt vansiingt.
Men eftersom dom flesta nya HIV-fall i sverige smittades innan domkom till sverige så är ju grunden till beslutet glasklar: Den mörkes väl och rätt går före svenskens liv. Alltid.

Socialdemokraterna beslutade under en av sina mandatperioder att flyktingar inte skall HIV-testas om de inte uttryckligen ber om det. Motiveringen löd : De som inte vill veta skall ha samma rätt som svenskar att slippa veta. Det vore enligt dem klart integritetskränkande att begära ett test. Minst ett dödsfall av AIDS är känt i Sverige och gäller en kvinna från Afrika som bodde flera år i landet utan att sjukdomen upptäcktes. Vår välvilja dödade alltså den kvinnan.
Kan verkligen flyktingens integritet få vara viktigare än folkhälsan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in