2010-06-15, 12:58
Medlem
lendrygghs avatar
Obelix på Galejan. Har tänkt att plöja genom några flyttkartonger Larson senare; fick till skänks en rejäl laddning serier igår.
Citera
2010-06-15, 14:01
Medlem
Grandmaster-Ms avatar
Nån gammal svensk tidning med spindeln, "Atlantic special". Detta nr heter "Spindeln i team med Straffaren", Straffaren är Punisher då alltså.
Citera
2010-06-15, 16:49
Medlem
Grandmaster-Ms avatar
Har tagit fram massa gamla svenska tidningar, kul att bläddra genom. Nyss läste jag "Magnum Album", med Judge Dredd. Fast huvudpersonen är Chopper som ska delta i "supersurfen", en skön berättelse. Sedan följer en vanlig liten satirisk berättelse om arbetslösheten i Mega City 1.
Citera
2010-06-16, 20:31
Medlem
Hardstekts avatar
Black hole. Mycket bra serie. Otroligt snygg.
Citera
2010-06-16, 21:47
Medlem
Kebabsugers avatar
senaste för mig var thor, hela serien

skall börja med hela fantastiska fyran och hela avenger serien men har inte pallat, så in i helvete många tidningar juuuuuu
Citera
2010-06-19, 01:22
Medlem
Grandmaster-Ms avatar
Batman: The Black Glove och Batman R.I.P - Chansade och köpte dessa för jag har hört att dem ska vara bra, och visst gillade jag dem, var det lite nya karaktärer som man inte var så van med, tydligen gamla karaktärer som Grant Morrison använde sig av, men det gjorde inte så mycket. Välskriven story alltså, alltid kul när Batman blir looney, nu blev han ju "Batman of zur-en-arrh" och ser en liten figur i Batman-dräkt, tydligen även de gamla karaktärer från den, erm, patetiska perioden på 60-talet eller vad det var, i modern version.

Ska nog läsa Final Crisis också, Grant Morrison håller även på med ett projekt som ska släppas nu i år. Där Batman, efter att ha blivit förvisad bak i tiden, måste kämpa sig genom olika historiska perioder i tiden till nutida Gotham. Låter hilarious.
Citera
2010-06-19, 06:30
Medlem
Walking dead #10 -någorlunda simpelt tecknad, men diggar onekligen storyn än så länge.

eller Marvel 1602 #4 mmmm, mumma är allt jag säger.
Citera
2010-06-19, 11:40
Medlem
Läste ut senaste köpet igår natt; Batman: Knightfall Part 1 Broken Bat. Inte alls dum, alltid roligt att se Batman få stryk...

Har Part 2 väntandes i bokhyllan också, så det blir nästa stopp!
Citera
2010-06-21, 18:52
Medlem
What If...? Classic vol. 3
Marvels "What If...?" har alltid intresserat mig. Konceptet är simpelt, varje numer går in på det klassiska "vad hade hänt om.....?". Serien har innehållit klassiska scenarion som "What if Wolverine had killed the Hulk?" och "What if the Punisher's family hadn't been killed?". Har haft dom första två volymerna stå på hyllan ett bra tag nu och bestämde mig att det var dags att införskaffa en ny volym (Även som jag tyckter att 24$ är lite för dyrt för det här albumet).

Det här albumet innehåller "What If...? #14-15 #17-20", varför #16 inte är med har jag ingen aning om men "What if Shang-Chi, Master of Kung Fu, fought on the side of Fu Manchu?" klarar jag mig nog utan. Detta album innehåller:
- What if Sgt. Fury had fought World War 2 in outer space?
- What if Nova had been four other people?
- What if Ghost Rider, Spider-Woman, Captain Marvel were villains?
- What if Dr. Strange were a disciple of Dormammu?
- What if Spider-Man had never become a crimefighter?
- What if the Avengers fought the Kree-Skrull War without Rick Jones?

Så det är väl inget att bli riktigt exalterat för. Alla numer, med undantag för What if Spider-Man had never become a crimefighter? är i min åsikt ganska ointressanta. Så jag skulle helt ärligt skippa den här volymen om du inte vill samla ihop alla sex volymer.

Angånde What if Spider-Man had never become a crimefighter?

4/10
Citera
2010-06-23, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HLJO

Angånde What if Spider-Man had never become a crimefighter?

4/10

Vet inte om jag behöver spoilertagga det här men för att vara på den säkra sidan då.

Citera
2010-06-23, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dtud
Vet inte om jag behöver spoilertagga det här men för att vara på den säkra sidan då.

Ah ungefär, även om dom här tidigare "What If...?" historierna inte är på tok för komplicerade med tanke på att dom är skrivna på i mitten på 70-talet. Finns några What If...? som handlar om House of M. Efter som House of M är ganska "ny" så sätter jag dom inom spoiler.
Citera
2010-07-19, 10:40
Medlem
moohs avatar
Knasen, nummer 22, 2008. Är prenumerant och magazin dras ur botten av "högen" när man ska gå på dass. Jag är svag för "Unge Spiroui", framför allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in