2010-05-16, 19:02
Medlem
1900s avatar
Maus sjukt starkt serie
Citera
2010-05-17, 00:24
Medlem
Don_Burres avatar
Röja Spettet av Daniel Ahlgren! För några minuter sedan bara. Det förta jag läst av honom. Tyckte det var rätt bra grejer. Kände igen mig i en del historier i den boken! Bl.a om att vara lite utstött under lågstadiet och en kort om att inte kunna somna riktigt, där skillnaden mellan dröm och verklighet blir väldigt otydlig!
Citera
2010-05-17, 11:52
Medlem
Grandmaster-Ms avatar
Batman: The Cult. Ett av de bättre Batman-albumen enligt mig. Rätt brutalt, mycket mördande och en Batman som blir hjärntvättad av en religiös sekt och som i en scen skjuter ihjäl en person med ett automatgevär, under påverkan av hallucinogener - Som ger han många hemska upplevelser. Mycket bra flyt i serien, jag tycker att vissa serier kan få ett flyt så man kan tänkas att man ser den som tecknad film (på tv), i vilket fall ett bra album - Var dock vissa saker som kändes som de bara slängt dit och inte tänkt mycket mer på..

Ger detta album 5/5.
Citera
2010-05-17, 17:08
Medlem
Likmasks avatar
A Child's Life and Other Stories av Phoebe Gleockner. Många serier som inte har någon poäng och innehåller oralsex bara för sakens skull, men Minnies 3rd Love var trevlig. Bland annat.
Citera
2010-05-17, 20:15
Medlem
TrenchcoatPandas avatar
Batman and Spawn, inget att rekommendera.
Citera
2010-05-24, 19:30
Medlem
Grandmaster-Ms avatar
Nyligen läste jag Watchmen. Jag har den fina utgåvan "Absolute Watchmen" som är en av mina juveler i seriesamlingen: http://semantink.com/wordpress/wp-content/uploads/2009/12/inky17.jpg

Själva serien är bra berättad och bra ritad. Verkligen inte mitt favoritalbum eller så, men den har alla ingredienser för att vara en riktigt bra serie - Vilket den är, bara inte min favorit. En annorlunda serie om förklädda hjältar, sköna twist i storyn etc. Vissa sköna karaktärer med Rorschach som såklart utmärker sig mest, det är väl den karaktären man kan relatera till mest. Det enda som jag kan kritisera litet är det öppna slutet, även om man förstår i princip vad som kommer hända - Men det handlar nog mest om att jag är för mer traditionella slut. Man ville se mer dock, Watchmen ger verkligen mersmak. Man vill gärna läsa mer, se mer av karaktärerna, man blir nog lite besviken av slutet pga det.

5/5. får detta album, känns dumt att ge det lägre trots allt.
Citera
2010-05-25, 03:50
Medlem
Blev just klar med "Daredevil: Guardian Devil" (Läste den dock i albumet "Daredevil Visionaries by Kevin Smith") skrivet av då Kevin Smith, känd för sina filmer som bla. Clerks och Chasing Amy. Guardian Devil var en del "Marvel Knights" serierna som Marvel startade på 90-talet med mindre framgångsrika karaktärer och gav dom en mörkare "look". Så dom karaktärer som fick en makeover var då Black Panther, Punisher, The Inhumans och såklart Daredevil. Jag personligen finner detta seriealbum att vara helt fantastiskt och rekommenderas till alla personer som har det minsta intressent för Daredevil. Det är vackert tecknat och storyn är fantastisk. Vill inte gå in på själva handlingen efter jag vill inte förstöra någonting av detta underbara album för någon. Det ända minusen är väll att ibland så kan det bli lite väll mycket text, inte för att jag personligen har ett problem med detta utan tänker mest på personer som inte är så inne i hela seriegrejen och bara vill titta på dom fina bilderna. Både Spider-Man och Dr. Strange är även med på ett litet hör i det hela. (Albumet samlar Daredevil V2 1-8)

Den får en 9/10
Citera
2010-05-25, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandmaster-M
Absolute Watchmen
Ack så nära man vart och köpa den varianten av världens tveklöst bästa seriealbum någonsin.
Citera
2010-05-25, 15:15
Bannlyst
The Dormant Beast av Enki Bilal.
http://www.amazon.com/Dormant-Beast-Enki-Bilal/dp/1930652836
Citera
2010-05-29, 02:30
Medlem
Grandmaster-Ms avatar
Gaston Volym 6. Gaston, som är en av mina favoritkaraktärer, är tecknad av André Franquin, en belgisk serieskapare som också tecknade bl.a Spirou. Själva albumet är ett inbundet album som släpptes i en serie på 7 album 2007, de är i ett mindre format än de gamla albumen (tror det finns runt 17-18st), dock så är det förstås då mer sidor i ett av dessa album då allt tidigare material ska samlas i 7 album.

I denna volym har vi klassisk Gaston av högsta klass förstås. Då Franquin har sin väl utvecklade stil som är väldigt detaljerad och snygg. De senare Gaston består som bekant (om man nu är bekant med serien) oftast av en helsida där det byggs upp ett skönt skämt. I detta album har vi bl.a "parkeringsmätarekriget", som det kallas i albumen - Där Gaston och Konstapel Batong försöker överlista varandra, Gaston betalar ju ogärna för sin parkeringsplats och Konstapel Batong är ju alltid ute efter honom.
Citera
2010-05-31, 18:34
Medlem
23838s avatar
Fantomen nr 7 2006, "Döden i cyberrymden."
Vafan har hänt?
Citera
2010-05-31, 18:45
Medlem
Trumpeters avatar
Delar av en kalle anka pocket på muggen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in