Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-09, 02:31
  #1
Medlem
Vilken var det senaste seriealbumet (eller senaste serietidning bara) du läste?. Skriv ihop en liten recension och ge det ett betyg.

Batman: No Man's Land - Vol 5
Den sista delen i den episka fem delars serien No Man's Land. Tycker hela serien har varierat otroligt mycket i kvalité. Tyckte vol. 1 var riktigt jäkla grymt men sen var första kapitlet i vol. 2 bland det sämsta jag läst i serieformat. Vol. 5 är väll inget riktigt storslaget slut men känns ändå som ett helt okej slut på denna stora Batman-event. Böckerna kan läsas utan någon större kunskap om Batman så dom är perfekta för dig som är lite ny i seriesvängarna.

Vol. 5 - 7/10
Hela No Man's Land - 8/10
Citera
2010-05-09, 02:38
  #2
Medlem
julsmutss avatar
En Kalle på muggen! Den när svarte riddaren doppar sin rustning i lösidrös och desintegrerar allt som står i hans väg, i huvudsak - pengabingen!
Citera
2010-05-09, 03:07
  #3
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julsmuts
En Kalle på muggen! Den när svarte riddaren doppar sin rustning i lösidrös och desintegrerar allt som står i hans väg, i huvudsak - pengabingen!

oh no!

nån skräp-manga från 2006.
Citera
2010-05-09, 03:40
  #4
Avstängd
MELLONPICKERs avatar
Jag fick 6 pappkassar med seriealbum av en vän förra veckan. Så dom senaste jag läste var "I vår Herres Hage" från 1997 till 2001 av Krister Petterson.
Citera
2010-05-09, 07:02
  #5
Medlem
tosmuls avatar
Tintin och alfakonsten. Detta är Herges sista oavslutade album. Enbart skisser och som sagt utan riktigt slut. Detta till trots är serien läsvärd för alla serieälskare. Intressant att se hur en mästare arbetar. Skisserna är förvånansvärt skissartade.
Citera
2010-05-09, 14:33
  #6
Medlem
davkeis avatar
Prins Valiant : Band 8 Kampen om Thule
Citera
2010-05-09, 14:58
  #7
Medlem
Snusets avatar
Hellblazer! The laughing magician, #240-#243. John Constantine blir förföljs av en synnerligen elak Mutimagiker från Afrika. Mycket gore, mer än vanligt. Mycket story och mycket bra dialog. En av tidernas förnämsta serier. Rekommenderas stark!
Citera
2010-05-15, 11:34
  #8
Medlem
1900s avatar
Drog igenom alla nummer av hellblazer för några dagar sen, tröttnar aldrig på den serien. Även Lucifer för andra gången
Citera
2010-05-15, 14:15
  #9
Medlem
Grandmaster-Ms avatar
Batman: Mad Love and other stories. Ett trevligt album i hardcover som innehåller flera korta historier, med skurkar som Jokern och Harley Quinn, Scarecrow, Clayface, Two-Face etc. Inget mästerverk men ett mysigt litet album tycker jag. 4/5.
Citera
2010-05-15, 18:58
  #10
Medlem
Mackan52s avatar
Ville Vasco serier som jag köpte på tradera, älskade dom som barn och de är fortfarande lika typiskt "belgisk" roliga.
Citera
2010-05-15, 19:51
  #11
Medlem
Siege 4 Hyffsad avslutning på ett rätt schysst event faktsikt. Inte någon speciellt oväntat hände men skönt att äntligen äntra The Heroic age. Hela eventet var det bästa sen Civil War tycker jag. World War Hulk är skitdåligt och Secret Invasion var väldigt undermåligt.

7/10

The Sentry: Fallen Sun Rätt dålig one-off. Sentry är död och alla sörjer honom och pratar om de gamla goda tiderna. De gamla goda tiderna som aldrig varit i någon serie utan retconnats till
seriehistorien. Den känsla av sorg som författaren försöker åstadkomma infinner sig aldrig på grund av det. Hoppas att han fortsätter vara död nu bara.

4/10
__________________
Senast redigerad av dtud 2010-05-15 kl. 19:54.
Citera
2010-05-15, 23:53
  #12
Medlem
Palpatines avatar
Maus.

http://en.wikipedia.org/wiki/Maus
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback