2010-05-08, 23:10
Medlem
d0s avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=3684739

Citat:
Två anhållna efter polistillslag i Malmö
Publicerat: kl 21:07, Ekot
Två personer anhölls i dag i Malmö misstänkta för förberedelse till allmänfarlig ödeläggelse, vapen- och narkotikabrott.
De båda greps i går kväll när Skånepolisens insatsgrupp och piketstyrkan genomförde husrannsakningar på flera ställen i Malmö och hittade stora mängder sprängmedel, tändhattar, vapen och ammunition.
Polisen har inte lämnat några ytterligare detaljer.

Någon som har hört något mer? Står ingenting på varken Aftonbladets, Expressens eller DNs hemsida men de snackade om det på ekot för flera timmar sedan.
Senast redigerad av d0 2010-05-08 kl. 23:14.
Citera
2010-05-08, 23:11
Medlem
Brookuss avatar
Njae. Tror snarare att det rör sig om den s k "organiserade brottsligheten".
Citera
2010-05-08, 23:12
Medlem
d0s avatar
Att bara två är anhållna när de har gjort husrannsakan på "flera ställen" måste betyda att gärningsmän fortfarande är på fri fot? Vilka gäng befinner sig i Malmö?
Citera
2010-05-08, 23:21
Medlem
Citat:
Den misstänkte mannen stoppades för visitation på Munkhättegatan. Vad polisen fann på honom ledde dem samma kväll till ett större beslag av sprängmedel och vapen

En viss falang förknippas ju med söderkulla, kan de ha med saken att göra?
Annars är det väl BC som misstänks för diverse nattliga sprängningar den senaste tiden.
Det var ju även en kraftig smäll nyligen på hermodsdal som kanske är relaterad till detta.

Det skulle hjälpt om vi visste var husrannsakningarna genomfördes.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...nkontroll.html
Citera
2010-05-08, 23:34
Medlem
Kristallpojkens avatar
Låter mer som att någon inte har betalat sin skuld tillbaks och ska få se på annat. Detta är med stor sannolikhet ett gäng, dvs organiserad brottslighet.
Ska se om jag kan få lite inside information då jag känner några i Malmö som fifflar grovt.
Citera
2010-05-09, 00:28
Medlem
aceblacks avatar
För mig att jag såg något om detta någon annanstans på Flashback. Då talade man om Bandidos eller Topdogz. Kan dock ha blandat ihop det med något annat. Jag vet iaf att ledaren för Topdogz tidigare har dömts för saker som har med explosiva ämnen att göra.
Citera
2010-05-09, 00:42
Bannlyst
kommer ni ihåg sprängning som skett i hermodsdal härom veckan, HD o munhättsgatan, söderkulla e jo inte så lång bort.

Antigen M planerar nåt eller så e det några som planerar ett kupp...

nån som vet vad Vali har för sig..har varit ganska tyst nu med tanke på att polisen har fått tag på mördaren o M e på fri fot
Citera
2010-05-09, 09:16
Medlem
Vlad Tepess avatar
Jag kan inte bestämma mig. Om man nu torskar för förberedelse till terroristattentat - är man då väldigt klantig eller är polisen väldigt effektiv? Det känns som om polisen har något utav ett rykte av att knappt känna igen en bankrånare om han så stod framför dem med rånarluva och k-pist. Är det ett medvetet rykte för att man ständigt ska underskatta dess kompetens eller är det helt enkelt så att dessa män haft otur och blivit haffade?
Citera
2010-05-09, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vlad Tepes
Jag kan inte bestämma mig. Om man nu torskar för förberedelse till terroristattentat - är man då väldigt klantig eller är polisen väldigt effektiv? Det känns som om polisen har något utav ett rykte av att knappt känna igen en bankrånare om han så stod framför dem med rånarluva och k-pist. Är det ett medvetet rykte för att man ständigt ska underskatta dess kompetens eller är det helt enkelt så att dessa män haft otur och blivit haffade?

Jag tror polisen har ständigt span på dessa invandrade terrorister som gjort Malmö till ett illaluktande rövhål. Det kostar skjortan för oss skattebetalare men det räddar liv och förebygger brott.
Citera
2010-05-09, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d0
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=3684739

Någon som har hört något mer? Står ingenting på varken Aftonbladets, Expressens eller DNs hemsida men de snackade om det på ekot för flera timmar sedan.

Sånt är så vanligt numera att tidningarna inte orkar skriva om det.
Citera
2010-05-09, 13:03
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosken-Pekka
Jag tror polisen har ständigt span på dessa invandrade terrorister som gjort Malmö till ett illaluktande rövhål. Det kostar skjortan för oss skattebetalare men det räddar liv och förebygger brott.

Jag är dock inte så säker på att det rör sig om invandrare den här gången. Jag tror på svenskar i Bandidos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in