2014-07-08, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atari
Om du inte vill hamna i en rullstol, ta inte antiinflammatoriska läkemedel tillsammans med Cipro. Googla på reverse side effects of cipro.
Nä, ngn mer Cipro kommer jag inte att äta. Meds nu är bara ns-aid, opiater och activis alfuzosin. Som är sämre än Xatral OD. Vet inte om jag jag hurrar över effekten av alfuzosin dock.
Sen tar jag ju immunosuppresiva injektioner. Ökar risken för infektioner och leder ofta till sjukhusvistelse med intravenösa antibiotikum. För att inte tala om ökad cancerrisk. Ökad smärta överallt.
Citera
2014-07-08, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Nä, ngn mer Cipro kommer jag inte att äta. Meds nu är bara ns-aid, opiater och activis alfuzosin. Som är sämre än Xatral OD. Vet inte om jag jag hurrar över effekten av alfuzosin dock.
Sen tar jag ju immunosuppresiva injektioner. Ökar risken för infektioner och leder ofta till sjukhusvistelse med intravenösa antibiotikum. För att inte tala om ökad cancerrisk. Ökad smärta överallt.

varför tar du dem injektionerna?
Citera
2014-07-08, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raybanbrillor
varför tar du dem injektionerna?
Psoriasis(med artrit) och kanske även reumatism.
Bryter ner lederna då immunförsvarat löper amok och är "för bra".

Problemet är ju att normala infektioner blir riskabla, cancerrisken ökar och så vidare.
Citera
2014-07-09, 03:04
Medlem
Prostatit kan ibland vara en komponent vid inflammatoriska bindvävssjukdomar som Reiters syndrom (artrit i kombination med uveit och prostatit/uretrit).

Citat:
Psoriasis(med artrit) och kanske även reumatism.
Bryter ner lederna då immunförsvarat löper amok och är "för bra".

Problemet är ju att normala infektioner blir riskabla, cancerrisken ökar och så vidare.
Citera
2014-07-09, 03:07
Medlem
Om du vill öka produktionen av vita blodkroppar, köp AHCC. Det ökar produktionen med upp till 800%.

http://ahccresearch.com/how-ahcc-works.html

Citat:
Ursprungligen postat av raybanbrillor
Så hur gick det nu?

Läste att det inte går några blodkärl in till sädesledarna. Näring och annat måste diffundera i vävnadsvätskan, har säkert en del påverkan på antibiotikan.

Har själv fått nåt cp igen känns som jag ska kissa på mig random, ont i nedre delen av magen. Blev såhär förra sommaren också. Funderar på om det är allergierna som gör mitt immunförsvar sämre så de inte orkar hålla dessa bakterier i schack. Ska lämna urin imorgon om jag orkar hålla mig hela natten..

Funderar på att dra en 3 dagars fasta. Ska tydligen få igång produktionen av vita blodkroppar.
Citera
2014-07-09, 07:58
Medlem
Jag fick bukt på min prostatit symptom på bara 1-3 dagar(urinträngningar, känner mig kissenödig hela tiden, svårt att sitta på huk) med lite kryddor.

En rågad matsked med: 20% ingefära, 50% gurkmeja, 20% cayenne och 10% svartpeppar morgon och kväll. Inte säkert det fungerar på er men kan vara värt att prova. Kryddorna gav omedelbar effekt mot mina prostatit symptom.

Har tidigare fått knappra antibiotika, alphareduktashämmare, nsaid, sawpalmetto, cernitol mm utan effekt.
Citera
2014-07-09, 19:54
Medlem
--> Skojarn, hur masserade du prostatan och sädesblåsorna. Långvarigt tryck, bara traditionell rytmisk massage eller från sida till sida på prostatan? Och hur kom du åt och lokaliserade sädesblåsorna? Hur masserade du dom?

Just nu masserar jag som Georgiadis lärt mig men har problem att lokalisera sädesblåsorna och hur jag ska massera dessa.
Citera
2014-07-09, 20:14
Medlem
Har tagit Cernitol nu samt magnesium/zink/b6 kapslar och har varit symptomfri nu i nästan 4 månader!!!

Dessutom så har jag haft regelbundna utlösningar. En gång varje dag. Jag tror det har hjälp mycket eftersom prostatan har fått rensat sig och jag känner direkt en lättnad av tryck i prostatan efter utlösning.
Senast redigerad av Harakash 2014-07-09 kl. 20:17.
Citera
2014-07-09, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atari
Prostatit kan ibland vara en komponent vid inflammatoriska bindvävssjukdomar som Reiters syndrom (artrit i kombination med uveit och prostatit/uretrit).
Jo, jag talade med Urologen idag, ska få en tid för ultraljud och lite tester framöver men han gav mig inget större hopp om permanent tillfrisknande. Man kan ju tex inte odla på mitt prostatasekret då det inte kommer ngt, men, det kom en vecka efter cipron! Och svedan när man urinerar, att säden verkar helt OK men prostatavätskan inte funkar som den ska. Jag har de ju säkert Sverige längsta sprut för 10 år sen. Vi talar 5-7 meter. Nu är jag glad om jag kan mjölka ur ett dugg. Men; Det var OK några dagar för nån månad sen...
Citera
2014-07-09, 22:00
Medlem
Citat:
Jo, jag talade med Urologen idag, ska få en tid för ultraljud och lite tester framöver men han gav mig inget större hopp om permanent tillfrisknande. Man kan ju tex inte odla på mitt prostatasekret då det inte kommer ngt, men, det kom en vecka efter cipron! Och svedan när man urinerar, att säden verkar helt OK men prostatavätskan inte funkar som den ska. Jag har de ju säkert Sverige längsta sprut för 10 år sen. Vi talar 5-7 meter. Nu är jag glad om jag kan mjölka ur ett dugg. Men; Det var OK några dagar för nån månad sen...

Det är bra om man lyckas hitta något i sekretet men även om man gör det är det lika svår behandlat..
Citera
2014-07-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Det är bra om man lyckas hitta något i sekretet men även om man gör det är det lika svår behandlat..
Jo, men jag var runt 20 när en doktorand gick igenom mig. Han skulle ha prostatasaft, men det kändes mer som ngn pullade mig i röven, stå där fem min som en saab med en snubbe som klämmer på en småöm prostata, "det tar bara 30 sekunder".
Jag påpekade att han nog bör ge patienterna lustgas före den undersökningen. Det tyckte han var en god ide. Det här är tredje gången jag söker hjälp. Men att spruta inåt är verkligen ingen hit, eller att smärtan är så enorm vid utlösning. Och jag kan inte tro jag smittats av ngt av ngn kvinna, jo, som teen kanske. Eller är det e-coli som gång på gång....? De finns ju överallt i filsingarna.
Citera
2014-07-09, 23:00
Medlem
Citat:
Jo, men jag var runt 20 när en doktorand gick igenom mig. Han skulle ha prostatasaft, men det kändes mer som ngn pullade mig i röven, stå där fem min som en saab med en snubbe som klämmer på en småöm prostata, "det tar bara 30 sekunder".
Jag påpekade att han nog bör ge patienterna lustgas före den undersökningen. Det tyckte han var en god ide. Det här är tredje gången jag söker hjälp. Men att spruta inåt är verkligen ingen hit, eller att smärtan är så enorm vid utlösning. Och jag kan inte tro jag smittats av ngt av ngn kvinna, jo, som teen kanske. Eller är det e-coli som gång på gång....? De finns ju överallt i filsingarna.

Det är typiskt svenska läkare att pulla i röven.. På mig fick dom inte heller ut en droppe förrän jag for till rom och guercini och den mannen kan mjölka han skulle kunna få ut saft från en torkad mumie!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in