2010-05-09, 19:13
Medlem
Pussmunnens avatar
Antar att du fått diklofenak då. Nej, jag hade ingen infektion när de kollat mig. Men det finns ju lite olika prostatit. Det kan vara så att du har besvär några veckor nu o sen försvinner det helt o du kommer aldrig ha det igen. 10% av alla män har prostatit nån gång i livet. en del mindre andra mer. men tycker du ska köra med ciprofloxacinen och hjälper inte den så finns det nån annan sort också du kan testa. tyvärr så är det ju så också när det gäller prostatit o sjukvården att du måste ligga på verkligen o säga att du har rejäla problem. jag körde ett tag tramadol, panodil och diklofenak när jag hade en jävla värk o det funkar ganska bra. men man blir ju lite suddig så klart.
Citera
2010-05-09, 21:33
Medlem
Nej - Burana 600mg fick jag som värkmedicin. Det är finskt, kanske inte finns i Sverige eller?
Har inte känt nån värk alls sen kl 3 idag tills nu i alla fall, längsta tiden hittills, har haft värk mer eller mindre konstant i 2 och en halv vecka nu så det känns som det skulle gå åt rätt håll... men samtidigt så verkar skiten komma i skov så jag räknar nog med värk ännu...
Citera
2010-05-09, 21:36
Medlem
alltså - jag har inte känt nån värk sen kl 3 idag och känner inte heller ännu nånting... uttryckte mig lite fel.
Citera
2010-05-09, 21:44
Medlem
och angående ciprofloxacinen så kan jag inte genomgå en sån kur till. tog den 9 dagar och höll på att få spel av den. VÅLDSAM diarré, hjärtklappningar, mindre depression, svampinfektion - ett riktigt rävgift som nån annan kallade den.
Citera
2010-05-09, 22:09
Medlem
Pussmunnens avatar
o fan..så du blev så dålig av cipro. finns nån liknande som heter tarivid som går att testa. om det nu skulle vara prostatit så är värme bra. köp gärna en sån värmedyna att sitta på som du kopplar i jacket bara. o försök att inte bli kall i baken. låter löjligt kanske, men det hjälper. här står lite fall du inte sökt på det http://www.netdoktor.se/manlig-halsa/?_PageId=707
Citera
2010-05-10, 15:47
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Jag hittade en artikel i nån gammal hemmets journal om det här och de rekommenderade någon hälsokostprodukt. Kan leta fram den under dagen och se vad som stod.
I övrigt verkar läkare inte göra ett piss åt det.
Pollen var det och enligt hälsokostbutiken jag besökte idag så är det Cernitol som är vad som erbjuds. 269:- för 250 tabletter men det är det ju väl värt om det fungerar.
Citera
2010-05-10, 17:48
Medlem
Pussmunnens avatar
Jag har käkat cernitol i nån vecka nu och jag tycker att det blivit bättre. Men får vänta några veckor till för att de ska ge full effekt. Men tror man sig ha prostatit så ska man absolut ge dem en chans.
Citera
2010-05-11, 01:17
Medlem
Rifter666s avatar
Det finns fler trådar om detta som jag inte orkar leta upp. Jag har också haft helvetet
Citera
2010-05-12, 15:00
Medlem
Rifter: sluppit det nu då?

Så här stod det i utlåtandet från läkaren vilket får mig att börja tvivla på prostatit antagandet.
Vid palpation av prostatan är patienten en aning smärtsam, dock tål han relativt bra palpation. Prostatan är fast till sin konsistens, relativt kompakt. Normalstor.

Det enda symptom jag har som skulle kunna ha att göra med prostatit, är ömmande höger bitestikel. Feber har jag också, 37,0-37,5 och haft i en vecka.

Jag börjar undra....
Citera
2010-05-12, 15:05
Medlem
... darrningar som fan verkar jag också ha för tillfället. Men det kan ha med att jag började röka som fan igen då man blev nojig då denna skit började. Men låter långsökt.
Ett annat fenomen verkar vara att det ömmar/värker mera i bitestikeln en stund efter utlösning.
Citera
2010-05-12, 16:27
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tehjarrett
... darrningar som fan verkar jag också ha för tillfället. Men det kan ha med att jag började röka som fan igen då man blev nojig då denna skit började. Men låter långsökt.
Ett annat fenomen verkar vara att det ömmar/värker mera i bitestikeln en stund efter utlösning.

Känner igen mig i det du skriver. Har också haft liknande symptom. Håller sig din värk runt könsområdet, inga spridningar uti i ländrygg eller ner genom nåt av benen? Ischias ska visst kunna göra sig påmint med liknande symptom, och nervfel i ryggen kan ställa till blåsfunktionen, men det där med bitestikelsmärta borde inte kunna härstamma från ryggen?! Hur som helst, jag har som sagt haft samma problem till och från, känner dock inget när jag klämmer på kulorna, men efter utlösning ömmar det värre, samt att den ena kulan tycks vilja söka sig uppåt mer än den andra, typ när pungen drar ihop sig, sticker ena kulan upp en bit så jag får trycka ner den.

Kan du beskriva darrningarna?
Citera
2010-05-12, 18:19
Medlem
min värk håller sig runt pungen jo, ingen direkt annan värk. lite värk i ryggen har jag haft från och till, men jag har alltid haft dålig rygg och det behöver inte alls vara nåt samband. Och jo, när jag har haft ryggvärk så kan den stråla ner till höger ben lite, men det har hållit i sig i flera år. Har nån längdskillnad på benen också sa läkaren när dom kollade ryggen, så den är lite sned.
Jag känner att den ömmar lite när man klämmer på bitestikeln, så jag börjar fan inte tro att det är nån prostatit alls.
Angående darrningar, så menade jag skakig som fan, för jag har lite frossa i mig antagligen på grund av febern, men inte märkt såna här darrande händer/kropp förr..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in