Har haft nedan beskrivna symptom i ca ett halvår och jag funderar på om det kan vara prostatit. Vore tacksam att höra era tankar kring vad det kan vara! Har gjort en hel del undersökningar/tester, men finns det något mer som bör undersökas/testas?
Symptom:- Smärta i trakten kring mellangården (endast då jag sitter ner)
- Vitgrumlig flytning från urinröret då jag bajsar (gissar att det är sperma eller prostatasekret).
- Sveda i urinröret (blir värre då jag sitter ner)
- Smärta och tidvis även ömhet i penis (blir värre då jag sitter ner)
- Efter utlösning ökar svedan i urinröret och smärtan i penis. Den ökade svedan och smärtan börjar kännas ca 1 timme efter utlösning. Under utlösning och direkt efter utlösning upplever jag alltså ingen reaktion, utan det är först ca 1 timme efter utlösning jag börjar känna en reaktion.
- Samtliga symptom förvärras av kyla
Flytningarna som liknar sperma gör att jag misstänker att prostatan är inblandad.
Undersökningar och tester:
Palpering prostata (4ggr), palpering pung, cystoskopi, vanlig urinodling (2ggr), utvidgad urinodling, klamydia (2ggr), gonorre (2ggr), mycoplasma genitalium (2ggr), mycoplasma hominis, ureaplasma.
Undersökningarna har inte visat något avvikande, prostata och pung ej ömma vid palpering. Har dock läst att prostatan inte nödvändigtvis ömmar vid palpering då man har prostatit. Testerna har varit negativa.