2012-10-16, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viking39
Mig påverkar den humör,koncentration och mår psykiskt dåligt . Skulle åkt till Thailand 2 mån i vintras fick ställa in resan går ju inte att åka när man måste springa och pissa ofta och inte kan sova och har värk hela tiden.Enda trösten är att man inte har evigt liv
Blir dessutom mobbad av folk jag träffar dom tror jag e lat när jag inte orkar jobba blir även mobbad via facebook.
Citera
2012-10-16, 20:24
Medlem
Skojarn,
Har du fått någon odling av prostatasekret i NY?
I så fall borde de kunna hitta den mest effektiva blandningen...
Annars blir det ju lite som att skjuta rakt ut i mörkret....
Dock kan jag väl hålla med om att det är effektiva antibiotika du fått.
Men som sagt det kanske inte blir det mest optimala.

För övrigt har du kollat om de inte kan operera dig i USA?
Sjukvården där är väl som i Latinamerika..så länge du kan betala så är den 1000 ggr bättre än den svenska.

Själv åker jag i december men längre söderut än dig..men satsar på injektioner i häcken
Dessutom billigare än i USA.

Men hoppas det löser sig för dig nu!
Citera
2012-10-19, 02:27
Medlem
Hur påverkar er prostatit er sexuellt?
Ända sen jag fick min så har jag inte tänkt så mycket på det under tiden jag har sex, eftersom det är skönt både här och var - men nu den sista gången jag var med en flicka så tog liksom den gnolande smärtan på undersidan av penisroten över, och jag kunde inte ens hålla lillgrabben uppe.
Kommer det bara bli värre tror ni?
(edit)
Tror ni att man som prostatitsjuk skulle få rätt till medicinal herbs i Cali?
Om någon leker med trädgårdsavfall här i Svea, hjälper det?
Senast redigerad av Handshake 2012-10-19 kl. 02:30. Anledning: Skulle lägga till en fråga
Citera
2012-10-20, 16:20
Medlem
Har haft nedan beskrivna symptom i ca ett halvår och jag funderar på om det kan vara prostatit. Vore tacksam att höra era tankar kring vad det kan vara! Har gjort en hel del undersökningar/tester, men finns det något mer som bör undersökas/testas?

Symptom:
  • Smärta i trakten kring mellangården (endast då jag sitter ner)
  • Vitgrumlig flytning från urinröret då jag bajsar (gissar att det är sperma eller prostatasekret).
  • Sveda i urinröret (blir värre då jag sitter ner)
  • Smärta och tidvis även ömhet i penis (blir värre då jag sitter ner)
  • Efter utlösning ökar svedan i urinröret och smärtan i penis. Den ökade svedan och smärtan börjar kännas ca 1 timme efter utlösning. Under utlösning och direkt efter utlösning upplever jag alltså ingen reaktion, utan det är först ca 1 timme efter utlösning jag börjar känna en reaktion.
  • Samtliga symptom förvärras av kyla
Flytningarna som liknar sperma gör att jag misstänker att prostatan är inblandad.

Undersökningar och tester:
Palpering prostata (4ggr), palpering pung, cystoskopi, vanlig urinodling (2ggr), utvidgad urinodling, klamydia (2ggr), gonorre (2ggr), mycoplasma genitalium (2ggr), mycoplasma hominis, ureaplasma.

Undersökningarna har inte visat något avvikande, prostata och pung ej ömma vid palpering. Har dock läst att prostatan inte nödvändigtvis ömmar vid palpering då man har prostatit. Testerna har varit negativa.
Citera
2012-10-20, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starterone

Undersökningar och tester:
cystoskopi,
Jag har läst om det här och är livrädd för att gå igenom det, hur var det för dig?
jag har bara sett den här videon:
http://www.youtube.com/watch?v=RBvRT3vh-ZE
Det ryser i hela mig när ajg ser det...
Citera
2012-10-21, 15:21
Medlem
supernalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elementa
Ja, grattis! Du ger mig förstås hopp. Urologerna verkar vara ett sorgligt släkte. Om de läste här skulle de i alla fall förstå att det inte är så lätt som de vill tro. Jag hade diagnosen epididymit redan 1981 då jag kört moppe en hel vinter. Penicillinet bet och allt var bra men under alla år har jag haft ömma kulor. Lätt att få blue balls etc. För 1,5 år sedan fick jag diagnosen igen och ett halvår senare prostatit-diagnosen. Först när potensen började svikta i höst tog jag tag i det igen. Då fick jag bäckenbottenssyndrom-diagnosen. Det är klart jag hoppas att det går att lösa med en rejäl kur och jag har kontakter för att skriva ut det jag vill ha. Men det där med ultraljud skall jag nog försöka kräva! Tack för det tipset.

Hur har det gått?
Citera
2012-10-21, 23:55
Medlem
En liten uppdatering från mitt håll.

Har nu käkat kombon Allicin, Quercetin och L-arginin i ett par veckor. Till en början hände ingenting (Allicin + L-Arginin då, Quercetinet var försenat), men efter ungefär en vecka, samtidigt som jag lade till Quercetin i kombinationen, så började saker att hända. Vill börja med att tacka Atari för tipset om detta.

Jag vet inte ifall förbättringen skedde tackvare Quercetinet eller om det var en seg start på Allicinets effekt, men kramper och de "normala" känningar jag haft i mellangård och penis har minskat drastiskt. 80% av mina orgasmer har varit relativt/helt smärtfria, den brännande känslan och ömheten i penis efteråt har även den minskat, vilket resulterat i att jag kunnat onanera 3 gånger på ett dygn utan smärtan i penis vid erektion. Detta har jag inte kunnat göra på över ett år, så någonting har ju uppenbarligen hänt.

Kommer att fortsätta med denna kur, och kanske även lägga till en alfablockare för att dra ner de känningar jag fortfarande har ytterligare. Det ska dock noteras att detta förmodligen enbart är smärtstillande, och inte lösningen på problemet. Kommer därför att åka till Guercini i Rom för själva testet, där han ska kolla allt så att jag får svart på vitt vad jag har. Har man tur så har man kanske någon mindre envis bakterie, och det går att lösa utan större komplikationer. Kommer däremot att försöka stocka upp med omkring 10 veckors Cipro innan jag börjar med eventuella injektioner, för att knapra dessa parallellt med injektionerna i hopp om att det hjälper utrensningen.

Kommer även att fortsätta med ovan nämnda naturläkemedel. Kanske är det så att bakterierna enklare koms åt om inflammationen är minskad, och i så fall ska jag se till att detta är fallet då jag vill maximera chanserna att bli av med detta en gång för alla, i ett svep.

Anledningen till att jag väljer Guercini är att det är inom EU och att man då kan få pengarna för vården tillbaka, samt att man slipper vara borta en längre period. Skulle det däremot visa sig att läget är illa, det vill säga att jag har någon envis bakterie och en mer intensiv behandling behövs, så verkar Skojarn ha en relativt bra erfarenhet av Toth, vilket i så fall vore ett alternativ.
Citera
2012-10-22, 13:39
Medlem
slitagets avatar
Jag hoppas alla som överväger vård utomlands följer Skojarns goda exempel och rapporterar i såväl med som motgång.

Lutar själv åt ett besök i Rom hos Guercini i antagligen Mars. För att precis som @RegnarDetEller se om han kan finna någon bakteri till att börja med. Beroende på resultat ska jag sen lägga upp en strategi för eventuella injektioner.

Men det får bli till våren. Vem vet, kanske det gått över tills dess ?
Citera
2012-10-22, 21:28
Medlem
Kul att det funkade. Vore intressant att veta vilken eller vilka beståndsdelar som var aktiva och funkar på dig. Allicin brukar kicka in efter ca 2-3 dagar. Quercetin efter 30-60min. L-Arginin efter ca 60min. Om det är Quercetin som ger de största symptom lindringarna skulle det kunna tyda på att det är mastceller som spökar. Försök att får din läkare att skriva ut Atarax och Cetirizine som är allergimedicin och mastcell hämmande. De är väldigt potenta mot mastceller. De kostar bara 50kr asken eller något sådant. Har du problem att övertyga läkaren, skriv ut denna artikel och ta med dig. Det funkade för mig:

http://www.modernmedicine.com/modern.../detail/685932

Citat:
Ursprungligen postat av RegnarDetEller
En liten uppdatering från mitt håll.

Har nu käkat kombon Allicin, Quercetin och L-arginin i ett par veckor. Till en början hände ingenting (Allicin + L-Arginin då, Quercetinet var försenat), men efter ungefär en vecka, samtidigt som jag lade till Quercetin i kombinationen, så började saker att hända. Vill börja med att tacka Atari för tipset om detta.

Jag vet inte ifall förbättringen skedde tackvare Quercetinet eller om det var en seg start på Allicinets effekt, men kramper och de "normala" känningar jag haft i mellangård och penis har minskat drastiskt. 80% av mina orgasmer har varit relativt/helt smärtfria, den brännande känslan och ömheten i penis efteråt har även den minskat, vilket resulterat i att jag kunnat onanera 3 gånger på ett dygn utan smärtan i penis vid erektion. Detta har jag inte kunnat göra på över ett år, så någonting har ju uppenbarligen hänt.

Kommer att fortsätta med denna kur, och kanske även lägga till en alfablockare för att dra ner de känningar jag fortfarande har ytterligare. Det ska dock noteras att detta förmodligen enbart är smärtstillande, och inte lösningen på problemet. Kommer därför att åka till Guercini i Rom för själva testet, där han ska kolla allt så att jag får svart på vitt vad jag har. Har man tur så har man kanske någon mindre envis bakterie, och det går att lösa utan större komplikationer. Kommer däremot att försöka stocka upp med omkring 10 veckors Cipro innan jag börjar med eventuella injektioner, för att knapra dessa parallellt med injektionerna i hopp om att det hjälper utrensningen.

Kommer även att fortsätta med ovan nämnda naturläkemedel. Kanske är det så att bakterierna enklare koms åt om inflammationen är minskad, och i så fall ska jag se till att detta är fallet då jag vill maximera chanserna att bli av med detta en gång för alla, i ett svep.

Anledningen till att jag väljer Guercini är att det är inom EU och att man då kan få pengarna för vården tillbaka, samt att man slipper vara borta en längre period. Skulle det däremot visa sig att läget är illa, det vill säga att jag har någon envis bakterie och en mer intensiv behandling behövs, så verkar Skojarn ha en relativt bra erfarenhet av Toth, vilket i så fall vore ett alternativ.
Citera
2012-10-23, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handshake
Jag har läst om det här och är livrädd för att gå igenom det, hur var det för dig?
jag har bara sett den här videon:
http://www.youtube.com/watch?v=RBvRT3vh-ZE
Det ryser i hela mig när ajg ser det...

Det var obehagligt men gjorde inte alls så ont som jag befarat. Går till så att man ligger på rygg på en brits och så för doktorn cystoskopet genom urinröret hela vägen in i urinblåsan. Således upptäcks avvikelser i både urinröret och i urinblåsan. Innan cystoskopin påbörjas sprutas bedövande gel in i urinröret genom urinrörsmynningen.

Cystoskopet fördes in försiktigt, långt ifrån det bryska sätt som instrumentet i youtube-klippet trycks in på. Det gjorde lite ont då cystoskopet trängde igenom muskeln som sitter i övergången mellan urinröret och urinblåsan (en typ av ringmuskel) och det fortsatte göra ont under tiden muskeln var penetrerad av cystoskopet. I övrigt gjorde det inte ont. Total tid som cystoskopet var i urinröret/urinblåsan var kanske 2 min. Gjorde inte heller ont efter att bedövningen släppt (tog många timmar innan bedövningen släppte helt).

Det finns en risk att man får en infektion efter cystoskopin. För att minska risken är det bra att kissa ofta och mycket efteråt. Själv drack jag 1 liter tranbärsjuice samt en hel del vatten under timmarna efter (tranbär minskar risken för infektion i urinvägarna).

Finns även en risk att urinröret faktiskt tar skada av cystoskopet. Finns bl.a. en tråd på familjeliv om någon som skadat urinröret efter upprepade cystoskopier.

Finns dels nya flexibla cystoskop och dels gamla icke-flexibla. Är betydligt högre risk att urinröret skadas av den icke-flexibla typen än den flexibla. Cystoskopet är antingen kopplat till en skärm som visar bilden från urinröret/blåsan eller har det ett "titthål" som doktorn sätter ögat mot. Har läst att det är lättare att upptäcka avvikelser i urinröret/blåsan då en skärm används. På mig användes den flexibela typen kopplad till en skärm. Osäker på om den icke-flexibla typen överhuvud taget används i Sverige idag.

Cystoskop med skärm: http://www.prakarsaints.com/image/ca...pe-500x500.jpg
Cystoskop med "titthål": http://1.bp.blogspot.com/-5YQM7Mk8cp...oscopy1089.jpg

Blev en ganska omfattande redogörelse... Hoppas du känner dig lite lugnare inför en eventuell cystoskopi efter att ha läst detta!
Citera
2012-10-23, 23:20
Medlem
Skojarns avatar
Cystoskopi vid förmodad prostatit är allra oftast överflödigt. Nog för att det gjorts en del tester på dig, men har du fått prova antibiotika hittills? Möjligen om såväl undersökningar som behandlingar inte gett resultat, så kan man börja leta efter strukturella avvikelser med cystoskopi, men det är ju i sådant fall om ultraljuder inte visade något konstigt heller.

Dr Toth skriver på sin hemsida att cystoskopi vid dessa typer av besvär i princip aldrig ändrar diagnosen och bara gör mer skada än nytta. En kompis till mig gick igenom det för sin prostatit i somras, och han sa att det var det värsta han gjort i sitt liv, och han hade kraftiga smärtor i sisådär tre dagar efteråt.

Det var mest för att läkarna inte visste vad de skulle göra, och det slutade med att han botade sig själv genom att beställa sex veckors ciprofloxacin från utlandet.

Det stämmer även att cystoskopier ökar risk för (ytterligare!) infektion, och då kan det röra sig om multiresistenta, till naturen envisa bakterier från sjukhusmiljön, såsom pseudomonas, proteus mfl.

För egen del börjar jag må riktigt, riktigt bra nu, väldigt nära 100%. Man inser inte ens hur sjuk man varit tills symptomen börjar trilla bort. Urinering fungerar utmärkt, även efterdroppet har börjat ge med sig. Alla svullnader och ömhet i bäckenbotten är i princip borta, och det i mitt fall viktigaste - smärtan från höger sädesblåsa är borta. Efter drygt ett år börjar båda sidorna av min kropp att kännas likadana.

Erektion och sexlust är tillbaka. I ca 4 dagar efter injektionen ska man inte ejakulera (för att hålla kvar medicinen i prostatan), men därefter ska man rensa systemet inför den nya injektionen. De kinesiska klinikerna brukar ju marknadsföra sin "unblocking treatment" genom att visa bilder på urin/ejakulat med partiklar i det. Guercini menar att det inte behövs någon särskild blockadupplösare, utan att kroppen själv börjar rensa ut förkalkningar etc, när infektionen väl är borta.

Det kan mycket väl stämma, eftersom mitt ejakulat är fullt med partiklar. Allt från vävnadsslamsor, till större partiklar och små korn av något slag.

Efter 1½ månads behandling har jag till slut även utvecklat en mildare hermorojd vid injektionspunkten, men det ska gå bort av sig själv. Toth och jag börjar bli överens om att jag förmodligen är färdig, så jag åker nog hem om några dagar och sedan börjar en nervös väntan för att se om något överlevt eller inte.

Får jag återfall kanske jag åker till greken och se vad han tycker. Men jag kanske också åker tillbaka till Toth och kör vidare. Vi har bra kommunikation och han är genuint intresserad av att hjälpa mig.

Vad gäller NY så har jag ganska kul här och har fått många nya vänner. Jag har bott på platser från ghettot i Brooklyn, till ett vackert villaområde strax utanför staden i New Jersey, och nu bor jag på Wall Street. Nog för att hela äventyret börjar bli oförskämt dyrt, men jag har många roliga minnen och nya erfarenheter nu, så jag kan rekommendera injektionsbehandling hos Dr Toth även för alla er friska som läser detta.
Citera
2012-10-23, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn
Cystoskopi vid förmodad prostatit är allra oftast överflödigt. Nog för att det gjorts en del tester på dig, men har du fått prova antibiotika hittills? Möjligen om såväl undersökningar som behandlingar inte gett resultat, så kan man börja leta efter strukturella avvikelser med cystoskopi, men det är ju i sådant fall om ultraljuder inte visade något konstigt heller.

Dr Toth skriver på sin hemsida att cystoskopi vid dessa typer av besvär i princip aldrig ändrar diagnosen och bara gör mer skada än nytta. En kompis till mig gick igenom det för sin prostatit i somras, och han sa att det var det värsta han gjort i sitt liv, och han hade kraftiga smärtor i sisådär tre dagar efteråt.

Det var mest för att läkarna inte visste vad de skulle göra, och det slutade med att han botade sig själv genom att beställa sex veckors ciprofloxacin från utlandet.

Det stämmer även att cystoskopier ökar risk för (ytterligare!) infektion, och då kan det röra sig om multiresistenta, till naturen envisa bakterier från sjukhusmiljön, såsom pseudomonas, proteus mfl.

För egen del börjar jag må riktigt, riktigt bra nu, väldigt nära 100%. Man inser inte ens hur sjuk man varit tills symptomen börjar trilla bort. Urinering fungerar utmärkt, även efterdroppet har börjat ge med sig. Alla svullnader och ömhet i bäckenbotten är i princip borta, och det i mitt fall viktigaste - smärtan från höger sädesblåsa är borta. Efter drygt ett år börjar båda sidorna av min kropp att kännas likadana.

Erektion och sexlust är tillbaka. I ca 4 dagar efter injektionen ska man inte ejakulera (för att hålla kvar medicinen i prostatan), men därefter ska man rensa systemet inför den nya injektionen. De kinesiska klinikerna brukar ju marknadsföra sin "unblocking treatment" genom att visa bilder på urin/ejakulat med partiklar i det. Guercini menar att det inte behövs någon särskild blockadupplösare, utan att kroppen själv börjar rensa ut förkalkningar etc, när infektionen väl är borta.

Det kan mycket väl stämma, eftersom mitt ejakulat är fullt med partiklar. Allt från vävnadsslamsor, till större partiklar och små korn av något slag.

Efter 1½ månads behandling har jag till slut även utvecklat en mildare hermorojd vid injektionspunkten, men det ska gå bort av sig själv. Toth och jag börjar bli överens om att jag förmodligen är färdig, så jag åker nog hem om några dagar och sedan börjar en nervös väntan för att se om något överlevt eller inte.

Får jag återfall kanske jag åker till greken och se vad han tycker. Men jag kanske också åker tillbaka till Toth och kör vidare. Vi har bra kommunikation och han är genuint intresserad av att hjälpa mig.

Vad gäller NY så har jag ganska kul här och har fått många nya vänner. Jag har bott på platser från ghettot i Brooklyn, till ett vackert villaområde strax utanför staden i New Jersey, och nu bor jag på Wall Street. Nog för att hela äventyret börjar bli oförskämt dyrt, men jag har många roliga minnen och nya erfarenheter nu, så jag kan rekommendera injektionsbehandling hos Dr Toth även för alla er friska som läser detta.
Låter ju bra hoppas du har blivit av med bekymren
Kanske får du andra bekymmer när du ser räkningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in