2010-05-08, 17:23
Medlem
Melestors avatar
En polare sa till mig igår:

Om man tar en blandning av vatten och citron och sen smetar in det i håret, så bleks håret som fan sen när man går ut i solen och solar lite.

Stämmer detta?
Ser håret solblekt ut som det brukar göra i slutet av sommaren?
Sliter det mycket på håret?
Citera
2010-05-08, 17:28
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melestor
En polare sa till mig igår:

Om man tar en blandning av vatten och citron och sen smetar in det i håret, så bleks håret som fan sen när man går ut i solen och solar lite.

Stämmer detta?
Ser håret solblekt ut som det brukar göra i slutet av sommaren?
Sliter det mycket på håret?

Tydligen funkar det rätt bra: http://www.stylesearch.se/snacka/Fri...et-med-citron/
Citera
2010-05-08, 20:50
Bannlyst
Om jag gör det på mina ben, hur blir det då? Hår på benen och på huvudet ska väl inte ha nån stor skillnad ifrån varandra?
Citera
2010-05-09, 02:45
Medlem
emmitusss avatar
För mig funkade det, luggen blektes flera nyanser och i slutet av dagen var den nästan vit vilket är en markant skillnad från min vanliga hårfärg. Såg precis ut som det brukar i slutet av sommaren bara efter en dag.
Dock blir jag lite osäker på om det faktiskt var citronen eller bara solen plus bad som var den skyldige, antar att kombinationen hade sin effekt.
Men billigt och troligen effektivt medel som sliter en del ja, syran från citronen och strålarna från solen gör nog sitt, men kan tänka mig att det är skonare än att bleka med diverse blekningsmedel och dyl.
Senast redigerad av emmituss 2010-05-09 kl. 02:48.
Citera
2010-05-09, 12:30
Medlem
SimonomiSs avatar
Min kompis hade gjort det 3 gånger i en veckas tid och det var bra i 2 veckor. 3:e veckan var håret så jävla slitet så om man kammade håret så fick man med dig massvis med hår. Och så måste han köpa väldigt mycket saker så att håret skall bli bra igen. Säkert blir det bra om du testar 1 gång per år men rekommenderar att inte göra det så ofta. Det skulle ha blivit mycket billigare om han skulle ha färgat håret hos frissan än att göra det med citron för alla sakerna som han köpte till håret för att det var så slitet så blev att kosta en hel del.
Citera
2010-05-09, 14:30
Medlem
Melestors avatar
Ska testa det nu någon gång i veckan, tror det blir lika bra om man kletar in det och kör på solarium?
Det finns ju fan ingen sol för tillfället :P

Kommer komma med en före/efter bild iaf.
Citera
2010-06-05, 12:02
Bannlyst
funkar detta på kroppshår?
Citera
2010-06-05, 13:02
Medlem
joeyopals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retail
funkar detta på kroppshår?

Bleka anus?

Hår som hår,så det fungerar förmodligen för kroppshåret ja.
Citera
2010-06-06, 14:14
Bannlyst
är blekning permanent?

kan man göra det i en solarium? kommer att regna denna vecka
Senast redigerad av Retail 2010-06-06 kl. 14:59.
Citera
2010-07-06, 21:21
Medlem
Skulle inte rekommendera denna behandling för ditt hår för det sliter så enormt på det. Håret kommer att torka ut och få sämre kvalitet. Satsa på en svag blekning istället om du bara vill ge det en solblekt effekt
Citera
2012-07-25, 13:54
Medlem
NEJ!

Håret må blekas men citronen sliter något så förjävligt på det. Vill du behålla håret efteråt är det nog bättre att du köper en blekning avsedd för hår eller går till frisören om du har råd med det.
Citera
2012-07-25, 16:12
Medlem
Jag har lite uninbrown , om jag tar lite citronvatten, kommer håret bli blek permanent ? Eller kommer det bli vanligt igen dagen efter ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in