• 1
  • 2
2010-05-09, 07:36
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -rwxr-x
ATI har alltid sugit hästbajs i linux, många har hoppats på förbättringar, men dom har väntat förgäves.

Verkligen trist att ATI inte har tagit sig i kragen och lyssnat till kritiken.
När jag höll på med Linux som mest för några år sedan så var det verkligen illa med just ATI-drivrutinerna vad jag minns.

Och idag har man varken energin eller orken att sitta och labba med drivrutiner och med konfigurationer/inställningar i timmar.
Man vill bara att det ska fungera...

Har väl blivit bekväm med åren.
Citera
2010-05-09, 10:18
Medlem
Enda sättet jag ens kunde installera Lucid Lynx på min dator med ett XFX 5770 var genom text installer (alternate iso) och installera ssh via den. Sen reboota, ssh'a in från en annan dator och starta en vnc server, gå in på datorn via vnc och aktivera "Hardware Drivers".

Fick bara en svart skärm när jag skulle boota live usb'n (så fort som det "riktiga" ubuntu startade), funkade inte heller att bytta till tty1 eller nåt sånt heller...

Hade för mig att dom har haft en "Safe-graphics-mode" som alternativ när man bootar live?
Citera
2010-05-12, 03:27
Medlem
javla_bajss avatar
Jag installerade Ubuntu 10.04 idag och jag har ett HD5770-kort. Har hittills fungerat perfekt med de medföljande proprietära drivrutinerna. Har dock bara provat WoW men det fungerar precis lika bra som i Windows, inget strul alls.
Citera
2010-05-12, 08:27
Medlem
Draedons avatar
ATI och drivrutiner har ju alltid varit ett ämne för diskussion, även under Windows.... Mitt HD4850 fungerar bra under 10.04 (hade inga problem i 9.10 heller). Verkar som vanligt med ATI vara lite roulette över det hela.
Citera
2010-05-12, 15:04
Medlem
Nohs avatar
Det beror på att ATI synkar releases med ubuntu, vilket är bra för ubuntu men surt för alla andra.
Citera
2010-05-12, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av javla_bajs
Jag installerade Ubuntu 10.04 idag och jag har ett HD5770-kort. Har hittills fungerat perfekt med de medföljande proprietära drivrutinerna. Har dock bara provat WoW men det fungerar precis lika bra som i Windows, inget strul alls.

Aktiverar ubuntu dom proprietära drivrutinera självt för dig när du kör en live cd/usb?
Citera
2010-05-12, 21:45
Medlem
Har haft debian testing ett tag på min stationära med HD5850. Tänkte att det skulle vara drygt att fixa med ati's drivruteiner så jag pallade inte bry mig först. Igår testade jag dock och det gick skitsmidigt.

sh atidriver-blabla var allt som behövdes. Det fixades automagiskt. Lirar Heroes of Newerth nu och har inte haft ett enda problem. Jag är sjukt förvånad.
Citera
2010-05-12, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engywook
Har haft debian testing ett tag på min stationära med HD5850. Tänkte att det skulle vara drygt att fixa med ati's drivruteiner så jag pallade inte bry mig först. Igår testade jag dock och det gick skitsmidigt.

sh atidriver-blabla var allt som behövdes. Det fixades automagiskt. Lirar Heroes of Newerth nu och har inte haft ett enda problem. Jag är sjukt förvånad.
Härligt! Själv kör jag nu Ubuntu 10.04 och det fungerar skitbra med deras egna drivrutiner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in