• 2
  • 3
2010-05-08, 17:23
Medlem
thegoldenboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Jag har inget problem med Citodon, så någon kallvattensextrakt är inget jag anser mig behöva göra på en ev framtida medicin. Det gör inget att det även innehåller Paracetamol eftersom jag ämnar nyttja så lite.

Det är klart som fan att du inte behöver göra kallvattensextrakt om medicinen inte innehåller paracetamol. Läs vad jag skriver.

Citat:
Jag förstår självklart att jag får vända mig till vänner och vänners skumma bekanta för att få tag i det jag önskar. Och enligt de så är det ganska "torrt" på Citodon på den svarta marknaden.

Dina vänner och bekanta har dåliga kontakter.

Citat:
Aha, ok, så det är Benzodiazepiner. Ja då förstår jag att de inte fyllde önskvärd effekt. Jag har själv Oxascand 15mg hemma, och det är samma med dem, de blir man bara lite seg på. Ska väl finnas någon form av ångest för att de ska nå sin fulla effekt!

Dem gör det dem ska, ångest eller inte. Säger bara att benso inte är opioider.

Citat:
Men jag ska ta och göra en sökning på Fass.se och se om jag hittar något där av intresse!

Tack för alla goda tips!

Gör du så.

Därmed kan tråden låsas.

Citat:
Ursprungligen postat av TurboBoost
Jag förstod dock vad TS ville ha sagt..
Puss!

Uppenbarligen inte.

Avlägsnar mig nu. Trött på att förklara det uppenbara.
Citera
2010-05-08, 18:05
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegoldenboy
Det är klart som fan att du inte behöver göra kallvattensextrakt om medicinen inte innehåller paracetamol. Läs vad jag skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av thegoldenboy
När jag hade min kodeinepok så åt jag alltid en spansk medicin som heter perdureas codeina, vilken endast innehåller kodein och innebär att du slipper göra kallvattensextrakt för att få bort paracetamolet, som ju är problemet när du använder t.ex. citodon.

Nu till det jag skrev:

Citat:
Jag har inget problem med Citodon, så någon kallvattensextrakt är inget jag anser mig behöva göra på en ev framtida medicin. Det gör inget att det även innehåller Paracetamol eftersom jag ämnar nyttja så lite.

Förstår du det egentligen onödiga du skrev?

Min poäng är/var att även om tipsad medicin innehåller paracetamol så är det inte någon mening med att göra kallvattensextrakt eftersom jag kommer använda så lite och så sällan.

Så, det är alltså inget problem för mig att använda citodon utan någon kallvattensextrakt.

Blev en vägg av text nu känner jag, men hoppas du förstår min poäng!

Jag har heller aldrig påstått att benzodiazepiner är opioider. Det jag däremot skrev var att om man tar några benzo i ett "nyktert" tillstånd, dvs att man inte mår dåligt etc etc, så har de ingen nämnvärd effekt!

Känns lite som du tröttnat på att jag inte riktigt förstår dig, eftersom jag är så pass novis i dessa ämnen, så det kanske är bäst att du återgår till ditt, och låter de som har högre tolerans till "färskingar" få fortsätta tipsa om vad man ska ta!
Tack för dina tips so far ändå!
Citera
2010-05-09, 16:58
Bannlyst
Citat:
Får väl först och främst be om ursäkt om denna tråd hamnat i fel avdelning.

Men som topic lyder, jag letar med ljus och lykta efter någon form av medicin (först och främst) som skänker samma typ av eufori som tex Citodon kan ge för en oinvigd. Jag misstänker att det är kodeinet, som sedermera omvandlas till morfin i kroppen, som skänker just detta välbehag.
Så, är det någon som kan komma med några bra tips? Helst inte "droger" per se, utan hellre mediciner.

Tack på förhand!

(/start henke)

10mg efedrin och 20mg koffein i kombination ger effekten du söker.

(/end henke)
Citera
2010-05-09, 18:30
Medlem
TurboBoosts avatar
Hahaha.. Nja. Det skulle inte jag hålla med om iaf..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in