Flashback bygger pepparkakshus!
2010-05-08, 13:35
Medlem
sprututs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegoldenboy
Tramadol är fel svar eftersom det inte ger dig samma rus som du får på kodein,
Jag får nästan exakt samma rus på tram och kodein, största skillnaden är halveringstiden.
Citera
2010-05-08, 13:37
Medlem
thegoldenboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sprutut
Jag får nästan exakt samma rus på tram och kodein

Dem verkar inte på samma sätt. De skiljer sig mer än vad kodein-oxykodon, kodein-morfin, och kodein-heroin gör. Jag säger inte att det är som att jämföra kodein med cannabis, men de verkar fortfarande på olika sätt. Det är ungefär som att efterfråga ett gott vin och så ger någon tips på en ölsort...
Citera
2010-05-08, 13:39
Medlem
Yohomies avatar
Av de svagare så ger väl tramadol mycket eufori för de flesta ibörjan. Sen alla de starkare såklart som morfin,oxycontin,temgesic osv. Oxycontin tycker jag själv ger mest eufori av de som är "mediciner" som jag provat.

Hade du tänkt tagit dagligen? isåfall kommer euforin inte finnas där så värst länge, inte alls på samma sätt iaf.
Citera
2010-05-08, 14:06
Medlem
Jag föredrar kodien framför tramadol rusmässigt. Får jag välja av dem två så väljer jag dock tramadol pga ruslängden. Krypton som finns hos Prylshoppen eller Smartbar tycker jag du ska prova. Det ger enligt mig ett rus mer liknande Kodein än tramadol.
Citera
2010-05-08, 14:16
Medlem
thegoldenboys avatar
Men vad är problemet?

Audacia frågar efter en medicin som liknar kodein. Svaret är en opioid som verkar på samma sätt, med andra ord t.ex. oxykodon eller morfin.

Varför ger folk förslag som krypton, tramdol osv? Det ger inte samma rus.

Svaret är fastställd och har aldrig varit diskutabelt. Är det någonting som ska diskuteras vidare så är det isf vilken opioid som är bäst lämpad. Om det inte är nödvändigt föreslår jag att tråden låses.
Citera
2010-05-08, 14:24
Medlem
Då föreslår jag att tråden tas i rätt forumdel dvs opiater/opioider.
Citera
2010-05-08, 14:27
Medlem
thegoldenboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeckenBenet
Då föreslår jag att tråden tas i rätt forumdel dvs opiater/opioider.

Yes, med tanke på frågeställningen.

Rubriken bör även ändras till: "Substans som liknar kodein."

Jag skulle heller inte kalla känslan man får av opioider för "eufori", så länge de inte röks eller injiceras iaf.
Senast redigerad av thegoldenboy 2010-05-08 kl. 14:29.
Citera
2010-05-08, 15:19
Medlem
Audacias avatar
Det verkar onekligen som att meningarna går isär här, till en novis stora förtret!
För att underlätta för er som, till min stora glädje, orkat engagera er i tråden, så ska jag försöka bena ur vad syftet med medicinen/drogen är:

1) Något att ta för att "må bra" för ett litet tag framöver (2+ timmar).
2) Något jag ämnar ta kanske var 14:e dag för att ha någon sorts riktlinje, alltså inget jag ämnar missbruka eller använda speciellt ofta.
3) "Trippen" jag är ute efter beskrivs av mig som euforisk, lugnande och rofylld. Man är medveten om sina "problem", men ev ångest eller olustkänsla är som bortblåst under "trippen". Jag upplever exakt denna känsla när jag tagit 1-2 Citodon, det är därför jag har nämnt Kodein i kombination med denna tråd. Om det har något med saken att göra, det överlämnar jag till er som är betydligt mer kunniga.
4) Jag har vänner som känner folk som kan få tag på de flesta saker, men jag vill på intet sätt köpa något som i folkmun kan klassas som droger, det är därför jag söker efter just mediciner.
5) Jag eftersöker endast mediciner/preparat som man tar oralt i form av en tablett. Jag är alltså inte intresserad av något som skall rökas, injiceras eller sniffas.

Tilläggande frågor.
1) Vad finns det för mediciner som innehåller morfin/kodein, och kan de fylla den funktion jag söker?
2) Vilka av alla tips på är lättast att få tag på "utan recept"? Jag har hört att Citodon är ganska svårt att få tag på då efterfrågan på dem är ganska låg. Jag fick 2 tabletter Roche 2, tror jag de hette iaf, och skulle vara "moderna rohypnol", men de fyllde inte mina önskemål alls! Blev bara seg och trött och till slut somnade jag! Värdelöst om du frågar mig!

Tacksam för (fler) svar!
Citera
2010-05-08, 15:55
Medlem
thegoldenboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Det verkar onekligen som att meningarna går isär här, till en novis stora förtret!
För att underlätta för er som, till min stora glädje, orkat engagera er i tråden, så ska jag försöka bena ur vad syftet med medicinen/drogen är:

1) Något att ta för att "må bra" för ett litet tag framöver (2+ timmar).
2) Något jag ämnar ta kanske var 14:e dag för att ha någon sorts riktlinje, alltså inget jag ämnar missbruka eller använda speciellt ofta.
3) "Trippen" jag är ute efter beskrivs av mig som euforisk, lugnande och rofylld. Man är medveten om sina "problem", men ev ångest eller olustkänsla är som bortblåst under "trippen". Jag upplever exakt denna känsla när jag tagit 1-2 Citodon, det är därför jag har nämnt Kodein i kombination med denna tråd. Om det har något med saken att göra, det överlämnar jag till er som är betydligt mer kunniga.
4) Jag har vänner som känner folk som kan få tag på de flesta saker, men jag vill på intet sätt köpa något som i folkmun kan klassas som droger, det är därför jag söker efter just mediciner.
5) Jag eftersöker endast mediciner/preparat som man tar oralt i form av en tablett. Jag är alltså inte intresserad av något som skall rökas, injiceras eller sniffas.

Detta är en helt annan frågeställning än den du först skrev i ämnet.

Citat:
Tilläggande frågor.
1) Vad finns det för mediciner som innehåller morfin/kodein, och kan de fylla den funktion jag söker?

www.fass.se Sök på substans: morfin eller kodein.

När jag hade min kodeinepok så åt jag alltid en spansk medicin som heter perdureas codeina, vilken endast innehåller kodein och innebär att du slipper göra kallvattensextrakt för att få bort paracetamolet, som ju är problemet när du använder t.ex. citodon.

Citat:
2) Vilka av alla tips på är lättast att få tag på "utan recept"? Jag har hört att Citodon är ganska svårt att få tag på då efterfrågan på dem är ganska låg. Jag fick 2 tabletter Roche 2, tror jag de hette iaf, och skulle vara "moderna rohypnol", men de fyllde inte mina önskemål alls! Blev bara seg och trött och till slut somnade jag! Värdelöst om du frågar mig!

Tacksam för (fler) svar!

Du får inte ut någonting som ger ett rus från apoteket utan recept.

Citodon finns i mängder på svarta marknaden.

Det finns ingenting som heter "moderna rohypnol". Folk som hittar på sådana uttryck gör det för att marknadsföra en billigare/sämre substans. Roche är ett läkemedelsföretag och Roche2 är ett läkemedelsnamn på någon form av bensodiazepin, gissningsvis klonazepam eller diazepam. Bensodiazepiner är inte opioider, så att du inte fick samma rus som på kodein var lika självklart som om du hade svalt ett par alvedon...
Citera
2010-05-08, 16:04
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ok, det har jag själv missat att förstå, ber om ursäkt för förvirringen.

Citat:
www.fass.se Sök på substans: morfin eller kodein.

När jag hade min kodeinepok så åt jag alltid en spansk medicin som heter perdureas codeina, vilken endast innehåller kodein och innebär att du slipper göra kallvattensextrakt för att få bort paracetamolet, som ju är problemet när du använder t.ex. citodon.
Jag har inget problem med Citodon, så någon kallvattensextrakt är inget jag anser mig behöva göra på en ev framtida medicin. Det gör inget att det även innehåller Paracetamol eftersom jag ämnar nyttja så lite.

Citat:
Du får inte ut någonting som ger ett rus från apoteket utan recept.

Citodon finns i mängder på svarta marknaden.
Jag förstår självklart att jag får vända mig till vänner och vänners skumma bekanta för att få tag i det jag önskar. Och enligt de så är det ganska "torrt" på Citodon på den svarta marknaden.

Citat:
Det finns ingenting som heter "moderna rohypnol". Folk som hittar på sådana uttryck gör det för att marknadsföra en billigare/sämre substans. Roche är ett läkemedelsföretag och Roche2 är ett läkemedelsnamn på någon form av bensodiazepin, gissningsvis klonazepam eller diazepam. Bensodiazepiner är inte opioider, så att du inte fick samma rus som på kodein var lika självklart som om du hade svalt ett par alvedon...
Aha, ok, så det är Benzodiazepiner. Ja då förstår jag att de inte fyllde önskvärd effekt. Jag har själv Oxascand 15mg hemma, och det är samma med dem, de blir man bara lite seg på. Ska väl finnas någon form av ångest för att de ska nå sin fulla effekt!

Men jag ska ta och göra en sökning på Fass.se och se om jag hittar något där av intresse!

Tack för alla goda tips!
Citera
2010-05-08, 16:13
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:

Jag förstod dock vad TS ville ha sagt..
Puss!
Citera
2010-05-08, 16:19
Medlem
Galtsurkas avatar
Jag tycker att cannabis gerr en skön eufori, iallafall när man vant sig med ruset (det tar iofs inte så lång tid) Detta kräver lite heltidsrökning för att sedan gå över till att bara röka nån gång ibland, fan vad trevligt det är.

Fick sjuka eufori-attacker på Tramadol, men dagen efter. Gick i vågor hela dagen och det var riktigt trevligt. Dock svettades jag som en gris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in