Citat:
Ursprungligen postat av thegoldenboy
Detta är en helt annan frågeställning än den du först skrev i ämnet.
Ok, det har jag själv missat att förstå, ber om ursäkt för förvirringen.
Citat:
www.fass.se Sök på substans: morfin eller kodein.
När jag hade min kodeinepok så åt jag alltid en spansk medicin som heter perdureas codeina, vilken endast innehåller kodein och innebär att du slipper göra kallvattensextrakt för att få bort paracetamolet, som ju är problemet när du använder t.ex. citodon.
Jag har inget problem med Citodon, så någon kallvattensextrakt är inget jag anser mig behöva göra på en ev framtida medicin. Det gör inget att det även innehåller Paracetamol eftersom jag ämnar nyttja så lite.
Citat:
Du får inte ut någonting som ger ett rus från apoteket utan recept.
Citodon finns i mängder på svarta marknaden.
Jag förstår självklart att jag får vända mig till vänner och vänners skumma bekanta för att få tag i det jag önskar. Och enligt de så är det ganska "torrt" på Citodon på den svarta marknaden.
Citat:
Det finns ingenting som heter "moderna rohypnol". Folk som hittar på sådana uttryck gör det för att marknadsföra en billigare/sämre substans. Roche är ett läkemedelsföretag och Roche2 är ett läkemedelsnamn på någon form av bensodiazepin, gissningsvis klonazepam eller diazepam. Bensodiazepiner är inte opioider, så att du inte fick samma rus som på kodein var lika självklart som om du hade svalt ett par alvedon...
Aha, ok, så det är Benzodiazepiner. Ja då förstår jag att de inte fyllde önskvärd effekt. Jag har själv Oxascand 15mg hemma, och det är samma med dem, de blir man bara lite seg på. Ska väl finnas någon form av ångest för att de ska nå sin fulla effekt!
Men jag ska ta och göra en sökning på Fass.se och se om jag hittar något där av intresse!
Tack för alla goda tips!